موزه هنرهای معاصر از جاذبه‌های گردشگری تهران به شمار می‌آید، با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های دیدنی اطراف موزه هنرهای معاصر بدانید.

جاذبه‌های دیدنی اطراف موزه هنرهای معاصر

سلام نو _ سرویس گردشگری: موزه هنرهای معاصر در مجاروت پارک لاله قرار دارد که قدمت احداث آن به زمان پهلوی دوم بازمی‌گردد. پس از بازدید از موزه می‌توانید سری به این پارک نیز بزنید و ضمن استفاده از فضای پارک، از بازارچه صنایع دستی آن نیز دیدن کنید. این پارک در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی به خواسته‌ همسر پادشاه وقت ایران، «فرح پهلوی»، دایر و به همین نام شهرت یافت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۷، به «بوستان لاله» تغییر نام یافت. از دیگر دیدنی‌های اطراف موزه هنرهای معاصر می‌توان به تئاتر شهر، موزه فرش اشاره کرد.

موزه فرش ایران؛ اصالت و زیبایی

اگر بخواهید زیباترین نمونه‌های فرش ایرانی را ببینید به کجا سر می‌زنید؟ قطعا یکی از انتخاب‌های شما بازار فرش و فرش فروشی‌ها خواهد بود. اما اگر بخواهید به قصد دیدن فرش‌های با ارزش و تاریخی زیبا به جایی سر بزنید، قطعا «موزه فرش ایران» یکی از بهترین انتخاب‌های شما در جهان خواهد بود! موزه فرش ایران از جاهای دیدنی تهران است. این مجموعه به دستور فرح پهلوی ساخته و در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۶ افتتاح شد.

جاذبه‌های دیدنی اطراف موزه هنرهای معاصر

هدف از تشکیل این موزه را می‌توان پژوهش در سوابق‌، تحولات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش‌، خاصه در ایران‌، گردآوری و خریداری نمونه انواع قالی‌های دست‌بافت ایرانی و برگزاری نمایشگاه‌های موقت از فرش ایران و سایر نقاط جهان‌ دانست. این موزه شامل سایر محصولات از قبیل گلیم نیز می‌شود.

موزه فرش ایران در ضلع شمالی پارک لاله، روبه‌روی فروشگاه سپه خیابان فاطمی قرار دارد. برای رسیدن به این مکان می‌توانید در ایستگاه مترو میدان انقلاب اسلامی در خط چهار مترو تهران، از قطار پیاده شوید و از آنجا با تاکسی در خیابان کارگر شمالی، به تقاطع خیابان دکتر فاطمی و ورودی موزه فرش برسید. همچنین اتوبوس‌های مسیر میدان آزادی-میدان هفت تیر و میدان آزادی-میدان ولیعصر در ضلع جنوبی پارک لاله ایستگاه دارند و از آنجا با پنج دقیقه پیاده‌روی به موزه فرش می‌رسید.

پارک لاله؛ جذاب و سبز

پارک لاله یکی از جاهای دیدنی تهران است که قدمت احداث آن به زمان پهلوی دوم بازمی‌گردد. این پارک در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی، به خواسته‌ همسر پادشاه وقت ایران، «فرح پهلوی»، دایر شد و به همین نام شهرت یافت، تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۷ به «بوستان لاله» تغییر نام داد.

جاذبه‌های دیدنی اطراف موزه هنرهای معاصر

«باغ جلالیه»، نامی است که پیش‌تر این بوستان قدیمی را به آن می‌شناختند و به‌عنوان منطقه‌ نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع این منطقه از تهران در اختیار ارتش بوده و زمین آن به «میدان اسب‌دوانی جلالیه»، شهرت داشت و به‌عنوان مکان رژه ارتش، مورد استفاده قرار می‌گرفت. «ژوفه»، از طراحان معروف کشور فرانسه با کمک همکاران ایرانی خود ماموریت یافت تا نقشه‌ این پارک بزرگ و زیبا را طراحی و اجرا سازد.

ساختمان تئاتر شهر در منطقه ۱۱ شهر تهران پ در مرکز شهر قرار دارد. چهار راه ولیعصر تقاطع بین خیابان‌های انقلاب و ولیعصر است. در ضلع جنوب شرقی چهارراه ولیعصر، در میان پارک دانشجو، ساختمان تئاتر شهر به چشم می‌خورد. این بنای چهار طبقه با معماری زیبا در منتهی الیه شمال غربی پارک دانشجو قرار گرفته است؛ به همین دلیل از خیابان‌های اطرافش به‌خوبی دیده می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی اطراف موزه هنرهای معاصر

علاوه بر بخش‌های تفریحی و ورزشی که پیش‌تر اشاره شد، تعبیه‌ دستگاه‌های چندمنظوره‌ ورزشی در این پارک، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در مسیرهای معین‌شده، راه‌اندازی باشگاه و تیچراسیکت، آلاچیق‌های متعدد، زمین بازی کودکان، آب‌نماهای دیگری همچون آب‌نماهای سنگی، آب‌نمای مسجد، آب‌نمای مرکزی، آب‌نمای پلکانی و ابوریحان بیرونی، بازارچه با مکان‌هایی جهت خرید خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، صنایع دستی و پوشاک و نیز ساعت آفتابی که از جالب‌ترین وسایل موجود در پارک لاله‌ تهران است، از دیگر دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری در این بوستان زیبا و خاطره‌انگیز است.

پارک لاله در ناحیه‌ دو منطقه‌ ۶ شهرداری و در محله‌ای به نام امیرآباد (خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز) قرار دارد.

تئاتر شهر؛ محلی برای تماشا

تئاتر شهر تهران از جاهای دیدنی تهران و از معروف‌ترین بناهای فرهنگی در پایتخت به شمار می‌رود که در طول سال، میزبان گروه‌های مختلف نمایشی است. تئاتر شهر تهران در تاریخ هشتم بهمن ماه سال ۱۳۵۱ افتتاح شد و نمایش باغ آلبالو نوشته آنتوان چخوف به کارگردانی آربی اوانسیان، اجرای افتتاحیه تئاتر شهر تهران بود.

جاذبه‌های دیدنی اطراف موزه هنرهای معاصر

ساختمان تئاتر شهر امکانات مطلوب و استاندارد مورد نیاز برای اجرای نمایش‌های امروزی را دارد و بخش‌های مختلف واحدهای نور پردازی، صدا، تاسیسات، چهره‌پردازی، حمل و نقل دکور، آکسسوار و طراحی صحنه در مجموعه تئاتر شهر تهران فعالیت می‌کنند. در سایر طبقات نیز امکانات تفریحی و خدماتی مانند کافه تریا و بخش‌های اداری و مدیریتی و کتابخانه تخصصی قرار دارند.

به‌دلیل کاربری اختصاصی مجموعه تئاتر شهر تهران برای اجرای نمایش، ‌می‌توان تئاتر شهر را مهم‌ترین ساختمان فرهنگی در حوزه نمایش دانست. معماری این اثر و اهمیت تاریخی بنای ساختمان تئاتر شهر تهران نیز بر اهمیت این مجموعه فرهنگی-هنری می‌افزایند.

ساختمان تئاتر شهر در منطقه ۱۱ شهر تهران پ در مرکز شهر قرار دارد. چهار راه ولیعصر تقاطع بین خیابان‌های انقلاب و ولیعصر است. در ضلع جنوب شرقی چهارراه ولیعصر، در میان پارک دانشجو، ساختمان تئاتر شهر به چشم می‌خورد. این بنای چهار طبقه با معماری زیبا در منتهی الیه شمال غربی پارک دانشجو قرار گرفته است؛ به همین دلیل از خیابان‌های اطرافش به‌خوبی دیده می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید