قیمت دلار که در چند روز گذشته مسیر افزایشی افسارگسیخته‌ای را تجربه می‌کرد، تحت تاثیر برخی اخبار دوباره در مسیری کاهشی قرار گرفت و چند پله عقب نشست.

دلار وارد کانال ۵۴ هزار تومانی شد / ریزش قیمت دلار تا کی دامه دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار که در چند روز گذشته چند پله کاهش قیمت را تجربه کرد از صبح امروز تا این لحظه نیز روندی رو به پایین را تجربه کرده است.

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز در همان کانال قبلی قرار دارد در لحظه تنظیم این گزارش ۴۳ هزار و ۳۳۷ تومان قیمت دارد و همچنان با دلار بازار آزاد دارای چند کانال فاصله است. قیمت دلار در صرافی‌ها نیز حالا وارد کانال ۵۴ هزار تومانی شده است.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازارهای همسایه با کاهش قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار آزاد در مسیری کاهشی قرار گرفته است. دلار هرات اکنون ۵۷ هزار تومان و قیمت دلار سلیمانیه ۵۵ هزار و ۷۵۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت ارزهای خارجی

بررسی معاملات بازار ارز امروز حاکی از کاهش قیمت ارزهای بااهمیتی نظیر درهم و یورو است. قیمت درهم که طی روزهای اخیر روند صعودی پرشتابی را طی کرده امروز به قیمت ۱۵ هزار ۶۰۰ هزار تومان رسیده است و قیمت دلار درهم نیز اکنون ۵۲ هزار و ۲۵۲ تومان قیمت دارد. در همین حال قیمت یورو هم که طی روزهای اخیر به سرعت بالا رفته بود حالا به سطح ۶۰ هزار و ۸۵۰ تومان رسیده است.

اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز افزایش می‌یابد؟

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور رئیس جمهوری و سران سه قوه شب یکشنبه برگزار شد. در این نشست، بسته پیشنهادی بانک مرکزی برای دریافت اختیارات لازم، با هدف مهار قیمت ارز و حفظ ارزش پول ملی تصویب شد.

متعاقب این خبر معامله‌گران معتقد بودند اجرای سناریو نوسانگیری بازارساز از بازار ارز در روزهای گذشته تقویت شده و احتمال ریزش قیمت مانند سال ۹۷ بالا است.

از سوی دیگر نیز برخی کارشناسان معتقدند که سفر نزدیک گروسی می‌تواند بر بازار تاثیرگذار باشد، هر چند که برای تاثیر نهایی باید منتظر نتیجه این سفر ماند.

حالا باید دید این اخبار در روزهای آینده شرایط کاهش قیمت دلار را در کشور فراهم می‌کنند یا خیر.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
    0 0
    خداروشکر دلار ۵۴هزارشد .به مرگ میگیرن تا به تب راضی شن.دلر ۲۰هزاری رو ۶۴هزار رسوندین......

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید