پارک‌های تهران از تماشایی‌ترین جاذبه‌های آن هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره چند پارک دیدنی در معروف‌ترین خیابان تهران بیشتر بدانید.

چند پارک دیدنی در معروف‌ترین خیابان تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: ولیعصر مهم‌ترین خیابان تهران است که البته یکی از زیباترین خیابن‌های دنیا هم به شمار می‌آید. طول این خیابان حدود ۱۸ کیلومتر است و در دوره‌های مختلف تاریخ تهران همیشه در میان لیست اولین دیدنی‌های تهران دیده می‌شد. در ادامه به چند پارک دیدنی در این خیابان طولانی و مشهور می‌پردازیم.

پارک ساعی؛ جذاب و دیدنی

پارک ساعی از جاهای دیدنی تهران در منطقه ۶ شهرداری محسوب می‌شود و در خیابان ولیعصر پایین‌تر از میدان ونک واقع شده است. این پارک ۶ ورودی دارد و درب اصلی آن که در سمت غرب قرار گرفته،‌ به خیابان ولیعصر محدود می‌شود. در ابتدای این ورودی باید مسیر پلکانی را طی کنید که به‌دلیل اختلاف ارتفاع محیط پارک از سطح زمین، ایجاد شده است. ورودی شرقی پارک هم در خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) قرار دارد.

امکانات پارک ساعی به مرور زمان و با توجه به نیاز بازدیدکنندگان، افزایش پیدا کرده است. ایجاد فرهنگسرا و سرای محله و توجه به اهداف فرهنگی، ‌آموزشی و اجتماعی خانواده‌ها و اهالی محل، دو نمونه از این موارد است.

چند پارک دیدنی در معروف‌ترین خیابان تهران

از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی این بوستان قدیمی و زیبا، می‌توان به آمفی تئاتر روباز، کتابخانه، آبنمای موزیکال، برکه مصنوعی، وسایل ورزشی، آلاچیق، ‌نمازخانه، بوفه، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و محیط مناسب برای دوچرخه‌سواری اشاره کرد.

برای رسیدن به پارک ساعی و استفاده از محیط دنج، خلوت و دلنشین آن،‌ راه‌های بسیاری وجود دارد و از وسایل نقلیه مختلفی می‌توان استفاده کرد. اگر قصد دارید از مترو استفاده کنید، باید در ایستگاه میرزای شیرازی از قطار پیاده شده و سپس از خیابان‌های بهشتی و وزرا وارد پارک ساعی شوید.

چنانچه وسیله نقلیه شخصی را ترجیح می‌دهید، سه اتوبان رسالت، مدرس و کردستان، مسیر دسترسی به پارک را در اختیارتان خواهد گذاشت.

در نهایت بهترین پیشنهاد برای رفتن به پارک ساعی، ‌استفاده از اتوبوس‌های بی.آر.تی است. دو خط راه‌آهن-پارک وی و راه‌آهن- تجریش در نزدیکی پارک ایستگاه دارند. سوار این اتوبوس‌ها شوید و در ایستگاه آبشار یا پله سوم که مقابل پارک قرار دارند پیاده شده و خود را به پارک برسانید.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک

چند پارک دیدنی در معروف‌ترین خیابان تهران

پارک ملت؛ از بهترین پارک‌های تهران

پارک ملت یا بوستان ملت که در گذشته بوستان شاهنشاهی نام داشت، یکی از بهترین پارک های تهران است که بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری، نخستین بوستانی است که اهالی پایتخت به یک میهمان غیر تهرانی معرفی می‌کنند. این پارک در زمان پهلوی دوم و به دستور فرح پهلوی و محمدرضا آقاجانی در زمینی بایر احداث شد. ساخت این پارک از سال ۱۳۴۵ در طی دو فاز آغاز شد.

فاز اول پارک ملت که به موازات خیابان ولیعصر (عج) قرار دارد، به بلوار کنار جاده موسوم بوده است و بخشی از آن نیز در قطعه‌ای از پیاده‌رو گسترده شده که در سال ۱۳۴۷ به بهره‌برداری رسید. فاز دوم پارک ملت نیز در در سال ۱۳۵۳ به پایان رسید که شامل دو بخش تپه‌ای یعنی جنگل‌کاری‌های سمت سازمان صداوسیما و چمن‌کاری و گل‌کاری‌های سمت بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و خیابان سئول است.

پارک ملت یکی از بوستان‌های بزرگ پایتخت است که مساحت آن به ۳۴ هکتار می‌رسد. حدود ۲۳ هکتار از آن به چمن‌کاری، ۳٫۲ هکتار آن به جنگل‌کاری و دو هکتار به گل کاری اختصاص یافته است.

چند پارک دیدنی در معروف‌ترین خیابان تهران

این پارک به‌صورت نامنظم و به سبک پارک‌های انگلیسی توسط شخصی به نام پوسن (Posen) طراحی شده است.

اتوبوس‌های تندرو: برای دسترسی به پارک ملت تهران می‌توانید سوار اتوبوس‌های بی‌آرتی خط هفت شوید. اتوبوس‌های مسیر تجریش-راه‌آهن یا چهارراه پارک وی-راه‌آهن شما را به این پارک می‌رسانند. سپس در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید و به‌سمت پارک ملت بروید.

تاکسی: با استفاده از تاکسی نیز امکان رفتن به پارک ملت وجود دارد. می‌توانید با تاکسی‌هایی که به پایانه ونک می‌روند به میدان ونک رفته و از آنجا هم با اتوبوس‌های ذکر شده یا تاکسی به‌سمت شمال رفته و مقابل پارک ملت پیاده شوید.

خودرو شخصی: اتومیبل شخصی نیز گزینه دیگر برای رسیدن به پارک ملت است که در این صورت خیابان ولیعصر را در پیش بگیرید تا به این مکان برسید.

آدرس پارک ملت تهران: تهران، خیابان ولیعصر (عج)، جنب بزرگ‌راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)

باغ فردوس و جاذبه‌های درخور توجه آن

باغ فردوس که با نام باغ موزه فردوس، باغ معیری و موزه سینما نیز شناخته می‌شود؛ یکی از باغ‌ها و جاهای دیدنی تهران است که در محله خوش آب‌وهوای باغ فردوس در شمال این شهر قرار دارد.

چند پارک دیدنی در معروف‌ترین خیابان تهران

این باغ در سال ۱۳۸۱ به موزه سینمای ایران تبدیل شده است. قدمت این باغ به دوران قاجار و پادشاهی محمد شاه می‌رسد و از آثار ملی کشور محسوب می‌شود.

برای رسیدن به موزه سینما می‌توانید در خط یک مترو به ایستگاه تجریش رفته و پس از خروج از ایستگاه در میدان قدس، با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در خیابان ولیعصر به‌سمت جنوب، به عمارت باغ فردوس برسید، یا اینکه این مسیر را با تاکسی یا بی آر تی طی کنید.

اگر قصد استفاده از بی آر تی را دارید، می‌توانید از اتوبوس‌های مسیر تجریش - راه‌آهن استفاده کنید و در ایستگاه باغ فردوس از اتوبوس پیاده شده و به این باغ بروید.

با مینی‌بوس‌های خط تجریش به ولنجک به خیابان ولیعصر رفته و روبه‌روی باغ از آن پیاده شوید.

اگر با ماشین شخصی به باغ فردوس می‌روید، بهتر است بدانید پیداکردن جای پارک مشکل است و بهتر است اتومبیل خود را در یکی از کوچه‌های اطراف پارک کنید. نزدیک‌ترین پارکینگ عمومی، در میدان تجریش واقع شده است.

آدرس باغ فردوس تهران: خیابان ولیعصر (شمال)، بعد از سه راه زعفرانیه، نرسیده به تجریش، باغ فردوس.

چند پارک دیدنی در معروف‌ترین خیابان تهران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید