۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
کد خبر: 55421531

درکه در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد با این حال با ما همراه باشید و درباره بهترین زمان برای رفتن به درکه بیشتر بدانید.

بهترین زمان برای رفتن به درکه

سلام نو _ سرویس گردشگری: دره کوهستانی درکه از ویژگی‌های بسیار خاص و منحصر به فردی برخوردار است که آن را از سایر مناطق ییلاقی متمایز می‌کند. مرتفع‌ترین قسمت درکه را می‌توان قله شاه نشین معرفی کرد که ۳۸۰۰ متر ارتفاع دارد. بارندگی سالانه در این منطقه به طور میانگین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر بوده و متوسط دمای آن به ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ یعنی در بیشتر مواقع سال، هوای خنکی دارد. ییلاق درکه از ۲۱ نوع گیاه محلی که منحصرا در این منطقه رشد می‌کند، برخوردار است؛ بنابراین گیاهان دارویی مختلفی دارد. در ادامه به زمان مناسب برای گردش در درکه می‌پردازیم.

آشنایی دلنشین با درکه

درکه تهران، یکی از محله های قدیمی شمال تهران است که پای کوه قرار دارد و بیشتر از هر چیزی، به کوهش معروف است و اکثر مردم برای کوهپیمایی و کوهنوری به آن سر می زنند. تماشای خانه های رنگارنگ، شنیدن صدای آب روان، رودخانه و پرنده های آوازخوان همه و همه تصاویر زیبایی هستند که هنگام بازدید از این محله قدیمی برایتان تداعی می شوند.

بهترین زمان برای رفتن به درکه

می توانید هنگامی که از شلوغی و هیاهوی شهر خسته و کلافه شدید، در آخر هفته ها به این منطقه دل انگیز پناه ببرید و خستگی های دلتان را از بین ببرید و به آن استراحت هدیه دهید.

درکه تهران، از مناطق ییلاقی شمیرانات محسوب می شود. همچنین جالب است بدانید که این منطقه یک منطقه مسکونی نیز هست و ساکنان و مردمان محلی خود را دارد و مردمان محلی خوش ذوق و با روحیه و انرژی مثبت این محله، خانه‌هایشان را در امتداد رودخانه درکه بنا کرده اند و از این آب‌ و هوای دلپذیر و پاکیزه و کوهستانی نهایت استفاده و لذت را می‌برند.

درکه تهران دارای قدمتی برابر با ۸۰۰ سال می باشد که به این معناست که تاریخچه درکه تقریبا به قرن پنجم هجری قمری باز می گردد. در طول این سال ها درکه به این خاطر مورد توجه بوده است که آب و هوای منحصر به فردی داشته است. این منطقه دلپذیر، برای اشراف زادگان و شاهزاده ها به عنوان منزلی موقت و ییلاقی به شمار می رفته درصورتی که خانه دائمی مردم معمولی و رعیت ها بوده است.

بهترین زمان برای رفتن به درکه

همچنین شاید برایتان جالب باشد که بدانید مقبره امام زاده سید محمد والی که از نسل امام سجاد (ع) می باشد، در محله درکه واقع شده است و گفته می شود که تمامی سید ها و سادات این منطقه جزو نوادگان این امام زاده به می باشند.

همچنین یکسری هاون های سنگی تراش خورده و تنور های سنگی در زمان های قدیم توسط ساکنان و مردم محلی منطقه یافت شده اند که هنوز هم در امامزاده موجود و قابل بازدید هستند، این آثار قدیمی نشان دهنده قدمت بالای این منطقه ییلاقی هستند.

یکسری از بناهای قدیمی که از زمان های قدیم تا کنون باقی مانده اند عبارتند از چند آب انبار و یک حمام که جزو آثار قدیمی این محله محسوب می شوند. مردم محلی این محل، به باغبانی و کشاورزی مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند، اما یکسری از آنها مداح اهل بیت نیز هستند.

بهترین زمان گردش در درکه

همه فصل‌ها برای سفر به درکه زیبا است؛ اما از آنجا که این منطقه ییلاقی به شمار می‌رود، بهار و تابستان‌های آن بسیار خوش آب‌وهوا بوده و از گذشته افراد برای فرار از گرمای هوا به این منطقه سفر می‌کردند. درکه در فصل بهار بسیار زیبا و تماشایی است و سفر به آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

بهترین زمان برای رفتن به درکه

تابستان‌های درکه بسیار دل‌انگیز و محبوب بوده و مسافران و گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند، همچنین پاییز در این منطقه چهره متفاوت و منحصربه‌فردی را در مقابل چشمان شما به تصویر می‌کشد و جنگل کارا هم در این فصل از سال بسیار جذاب و تماشایی است؛ اما درکه در فصل زمستان و حتی آخرین ماه پاییز با سرمای شدید و برف همراه است، بنابراین اگر قصد دارید در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید، حتما تجهیزات مناسب با خود به همراه داشته باشید و گروهی سفر کنید.

توجه به برخی نکات و توصیه‌ها پیش از رفتن به درکه می‌تواند بسیار موثر باشد:

  • محل پارک ماشین در درکه بسیار سخت پیدا می‌شود؛ بنابراین سعی کنید صبح زود حرکت کرده یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.
  • درکه تهران در روزهای آخر هفته و تعطیلات بسیار شلوغ است؛ بنابراین اگر به دنبال تجربه آرامش در این منطقه هستید، در روزهای دیگری به این منطقه سفر کنید.
  • حتما از مسیرهای مشخص شده برای کوهنوردی عبور کنید و بدون آشنایی قبلی از مسیرهای فرعی عبور نکنید.

بهترین زمان برای رفتن به درکه

  • در فصل‌های سرد و برفی سال حتما با یک گروه حرفه‌ای و به همراه داشتن تجهیزات کامل و لباس‌های مناسب به این منطقه سفر کنید.
  • در برخی مسیرها شیب‌های تندی وجود دارد که خطرناک است؛ بنابراین باید بسیار مراقب باشید.

احتمال سقوط بهمن در فصل‌های سرد و برفی سال وجود دارد؛ بنابراین اگر در فصل زمستان به این ناحیه سفر کردید، حتما با یک گروه حرفه‌ای هم‌قدم شوید تا از مسیرهایی که احتمال سقوط بهمن در آن وجود دارد، عبور نکنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید