پارک ملت جذابیت و محبوبیت خاصی دارد، از این رو با ما همراه باشید و درباره راحت‌ترین دسترسی به پارک ملت تهران بیشتر بدانید.

راحت‌ترین دسترسی به پارک ملت تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک ملت به عنوان یکی از قدیمی ترین و معروف ترین پارک هایی است که در تهران قرار دارد. قدمت این پارک زیبا به دوران حکومت پهلوی دوم می رسد و به عنوان یکی از مهمترین تفرجگاه های پایتخت نشینان شناخته می شود. این بوستان، امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی را در خود جای داده و به همین جهت گردشگران زیادی برای آخر هفته ها و یا تعطیلات به سمت آن می روند. علاوه بر آن که پایتخت نشینان زیادی پارک ملت را به عنوان تفرجگاه خود انتخاب می کنند، گردشگران داخلی و خارجی زیادی نیز برای گردش و تفریح که به تهران سفر می کنند، به این بوستان می روند و از گردش در آن لذت می برند.

آشنایی با پارک ملت تهران؛ پارکی درخورتوجه

پارک ملت یا بوستان ملت که در گذشته بوستان شاهنشاهی نام داشت، یکی از بهترین پارک های تهران است که بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری، نخستین بوستانی است که اهالی پایتخت به یک میهمان غیر تهرانی معرفی می‌کنند.

راحت‌ترین دسترسی به پارک ملت تهران

این پارک در زمان پهلوی دوم و به دستور فرح پهلوی و محمدرضا آقاجانی در زمینی بایر احداث شد. ساخت این پارک از سال ۱۳۴۵ در طی دو فاز آغاز شد.

فاز اول پارک ملت که به موازات خیابان ولیعصر (عج) قرار دارد، به بلوار کنار جاده موسوم بوده است و بخشی از آن نیز در قطعه‌ای از پیاده‌رو گسترده شده که در سال ۱۳۴۷ به بهره‌برداری رسید. فاز دوم پارک ملت نیز در در سال ۱۳۵۳ به پایان رسید که شامل دو بخش تپه‌ای یعنی جنگل‌کاری‌های سمت سازمان صداوسیما و چمن‌کاری و گل‌کاری‌های سمت بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و خیابان سئول است.

پارک ملت یکی از بوستان‌های بزرگ پایتخت است که مساحت آن به ۳۴ هکتار می‌رسد. حدود ۲۳ هکتار از آن به چمن‌کاری، ۳٫۲ هکتار آن به جنگل‌کاری و دو هکتار به گل کاری اختصاص یافته است. این پارک به‌صورت نامنظم و به سبک پارک‌های انگلیسی توسط شخصی به نام پوسن (Posen) طراحی شده است. قسمت شمالی پارک ملت تهران بیشتر جنگل‌کاری و قسمت جنوبی چمن‌کاری شده است‌.

راحت‌ترین دسترسی به پارک ملت تهران

پوشش گیاهی غالب پارک ملت را درختانی چون سدروس، صنوبر، چنار، نارون، اقاقیا، بیدمجنون، انواع سرو، تبریزی، زبان گنجشک، بداغ، یوکا، ارغوان، برگ بو، ترون، شمشاد و نشاهای فصلی تشکیل می‌دهند. در این پارک حدود ۱۲۰ گونه درخت و درختچه و درخت میوه از جمله سیب‌، زردآلو، هلو، توت‌، به‌، موز، خرمالو و انجیر وجود دارد.

درختان افرا، تبریزی‌، صنوبر، سپیدار، چنار، اقاقیا، سرو، سرو بادبزنی‌، نوئل نقره‌ای‌،کاج کاندیلا، توری‌، ارغوان، پیچ آبجویی‌، ختمی‌، یاس شیروانی‌، شمشاد پرتقالی‌، شمشاد اناری و رسمی و درختان دیگر، چشم‌انداز دل‌انگیزی را به این پارک هدیه داده‌اند. گل‌های چند ساله و دائمی مانند رعنا، گالانیا، کوکب‌، شمعدانی و کردئوپیس و انواع رزهای مینیاتوری‌، قلمه‌ای‌، پیوندی‌، هفت‌رنگ‌، حنایی و ساناز، زیبایی پارک ملت را دو چندان کرده‌اند.

دسترسی راحت‌تر به پارک ملت

بوستان ملت به عنوان یکی از پارک های زیبا، گردشگری و بزرگ تهران شناخته می شود و در یکی از مهمترین خیابان های تهران که خیابان ولیعصر در منطقه 3 شهرداری تهران و در بخش شمالی شهر واقع شده است.

راحت‌ترین دسترسی به پارک ملت تهران

بوستان مذکور از بخش شمالی خود به خیابان جام جم و ساختمان مرکزی صدا و سیما، از بخش شرق به خیابان ولیعصر، از بخش غرب به خیابان سئول و باشگاه انقلاب و از بخش جنوب نیز به اتوبان نیایش منتهی می گردد. در ادامه با انواع مسیرهای دسترسی به این بوستان آشنا می شویم تا هر کدام از آن ها برایتان آسان تر و ساده تر بود را انتخاب کنید به سمت آن بروید.

مسیر دسترسی به پارک ملت با خودروی شخصی

اگر برای دسترسی به پارک ملت از خودروی شخصی قصد دارید استفاده نمایید، می توانید ابتدا خود را به خیابان ولیعصر برسانید، سپس به سمت بزرگراه نیایش حرکت کنید. از آنجایی که جای مناسب برای پارک خودرو به سختی در این منطقه پیدا می شود، پیشنهاد می شود از پارکینگ پردیس سینمایی ملت برای پارک خودروی خود استفاده کنید. بوستان ملت در بخش غربی این پارکینگ قرار دارد. همچنین اگر وسایل پیک نیک همراهتان باشد، می توانید با استتفاده از این پارکینگ مسیر کمتری را پیاده روی کنید تا به پارک برسید.

راحت‌ترین دسترسی به پارک ملت تهران

مسیر دسترسی به بوستان ملت با تاکسی

برای آن که با استفاده از تاکسی به پارک ملت بروید، می توانید ابتدا خود را به میدان ونک برسانید و با استفاده از تاکسی هایی که در میدان ایستاده اند و به سمت تجریش می روند خود را به این پارک برسانید.

مسیر دسترسی به پارک ملت با مترو

چنانچه تصمیم گرفتید با استفاده از مترو خود را به این پارک برسانید، می توانید خود را به یکی از ایستگاه های مترو میرداماد، صدر، فاطمی و یا جهاد برسانید و پس از پیاده شدن در یکی از ایستگاه ها، سوار تاکسی شده و یا حتی با اتوبوس نیز می توانید به سمت پارک بروید.

مسیر دسترسی به بوستان ملت تهران با اتوبوس

یکی دیگر از مسیرهای دسترسی به بوستان ملت، استفاده از اتوبوس های بی آر تی می باشد که برای استفاده از آن می بایست سوار اتوبوس های خط راه آهن – تجریش و یا راه آهن – پارک وی شوید. در این صورت می توانید در نزدیک ترین ایستگاه که ایستگاه نیایش یا پارک ملت است پیاده شوید و به راحتی به سمت پارک به صورت پیاده بروید.

راحت‌ترین دسترسی به پارک ملت تهران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید