خیابان سی تیر، خیابانی زنده و پویا است از این رو با ما همراه باشید و از واقعیت‌های درباره فود استریت سی تیر بیشتر بدانید.

واقعیت‌های درباره فود استریت سی تیر

سلام نو _ سرویس گردشگری: خیابان سی تیر تهران یکی از قدیمی ترین خیابان ها در این شهر است. این خیابان به نخستین استریت فود پایتخت شناخته می شود و علاوه بر رستوران و کافه های اطراف، یکی از جاذبه های توریستی و تاریخی تهران هم به شمار می آید. این خیابان به علت قدمت چندین ساله ای که دارد، به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته شده و دارای چندین موزه و ساختمان مذهبی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال است.

چگونگی شکل‌گیری فود استریت سی تیر

شکل‌گیری استریت فودها در نقاط مختلف جهان پیشینه‌ای طولانی دارد و بسیاری از شهرهای اصیل با تمدن کهن سابقه غذاخوری‌های سیار خیابانی را داشته‌اند. در گذشته غذاهای خیابانی توسط دست‌فروشان آماده می‌شدند و ارزان قیمت بودند.

نبود امکانات حرفه‌ای آشپزی برای فروشندگان غذاهای خیابانی، کیفیت این غذاها را به غذاهای خانگی نزدیک می‌کرد و اغلب آن‌ها بسیار ساده بودند. به مرور زمان و با گسترش گردشگری در تمام جهان غذاهای خیابانی به ابزاری برای آشنایی با فرهنگ بومی دیگر نقاط جهان تبدیل شد.

واقعیت‌های درباره فود استریت سی تیر

امروزه فود استریت‌ها از پرطرفدارترین مکان‌ها بین گردشگران داخلی و خارجی در تمام نقاط جهان به شمار می‌روند. مسافران برای آشنایی با خوراک محلی مردم در سایر نقاط جهان، از غذاهای خیابانی استریت فودها خرید می‌کنند و برای بسیاری از گردشگران صرف این غذاها از ورود به رستوران‌های مجلل و سفارش غذاهای گران، لذت‌بخش‌تر است.

در سال‌های اخیر شهرداری تهران برای حفاظت از بافت تاریخی برخی مناطق قدیمی در شهر تهران و ایجاد فضای خاطره‌انگیز در خیابان‌های تاریخی پایتخت، تغییراتی در ظاهر این مناطق ایجاد کرد. در این راستا برخی خیابان‌ها سنگ‌فرش شدند یا عبور وسایل نقلیه در آن‌ها ممنوع شد. خیابان سی تیر یکی از این خیابان‌ها بود که در سال ۱۳۹۵ کف آن را سنگ‌فرش کردند و تصمیم به تغییر کاربری این خیابان به مرکز غذاهای خیابانی برای جذب گردشگران گرفتند.

کافه‌ها و رستوران‌های خیابان سی تیر به‌صورت فودتراک هستند و انواع مختلف غذاهای خیابانی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز در این خیابان موجود هستند و در تمام روزهای سال گردشگران را به این منطقه جلب می‌کنند.

واقعیت‌های درباره فود استریت سی تیر

بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ نیز در بازدید از موزه‌ها و ساختمان‌های خیابان سی تیر، زمانی را به اتراق در نیمکت‌های چوبی این خیابان و صرف نوشیدنی و غذا اختصاص می‌دهند.

بین فودتراک‌های ثابت در خیابان سی تیر برخی گاری‌های سیار نیز قرار گرفته‌اند که در هر فصلی از سال متناسب با آب و هوا خوراکی‌هایی مانند لبو و باقالی به گردشگران عرضه می‌کنند. فعالیت برخی از واحدهای غذایی در خیابان سی تیر به‌دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی ممنوع شده است و برخی واحدها پلمب شده‌اند؛ پس در زمان خرید از غذاخوری‌های سیار و ثابت این خیابان به رعایت موارد بهداشتی دقت کنید.

کافه، رستوران و غذاهای خیابان سی تیر

در خیابان سی تیر غذاهای بسیار متنوعی وجود دارد و شما می توانید به صرف انواع فست فود و پیتزا، غذاهای خانگی از قبیل کباب ماهیتابه ای، کوکوسبزی، کباب لقمه، سمبوسه، فلافل و ساندویچ های خوراکی بپردازید. همچنین اگر علاقمند به صرف انواع دسرو نوشیدنی در این خیابان هستید می توانید از کافه های خیابان سی تیر انواع کیک، تارت، چای، قهوه، بستنی و آب میوه های طبیعی را سفارش دهید.

واقعیت‌های درباره فود استریت سی تیر

در میان غرفه های مختلف غذاهای ایرانی، غرفه های بین المللی نظیر غذاهای هندی و مکزیکی نیز به چشم میخورد. همچنین در کنار خیابان سی تیر تهران شما می توانید انواع چرخ دستی ها و گاری های فروش لبو، باقالی و شربت های گیاهی و خانگی را ببینید.

بیشتر کافه و رستوران های درون خیابان سی تیر تهران درون دکه های کوچک و گاری های سیار قرار گرفته اند. این دکه ها در محل ثابت بنا شده اند و در طول سال جابه جا نمی شوند؛ فقط گاهی جای یک غذاخوری را یک کافه یا رستوران جدید می گیرد. در سر در تمامی دکه ها منو هر دکه را می توانید ببینید. اما رستوران های اطراف خیابان سی تیر تهران شامل موارد زیر می باشد.

کافه رستوران گل رضائیه

کافه گل رضائیه از نوستالژیک ترین کافه های تهران است. این کافه در سال ۱۳۱۰ تاسیس شده است و بدون شک بخشی از میراث تاریخی و فرهنگی تهران است. این کافه در دو شیفت صبحانه و نهار به مشتریان خود سرویس می دهند.

واقعیت‌های درباره فود استریت سی تیر

به دلیل سبک کاری، کافه گل رضائیه در خیابان سی تیر تهران دو منوی مجزا دارد که در منوی صبحانه نان و پنیر، خامه، مربا و عسل و. . . به همراه چای و قهوه سرو می شود و در منوی نهار شما می توانید، انواع کتلت ها و بورش های معروف روسی، جوجه کباب و. . . را سفارش دهید. این کافه درون خیابان سی تیر و بالاتر از موزه آبگینه قرار دارد. ساعت کاری این رستوران از ۳۰ : ۸ الی ۳۰ :۱۰ و ۱۲ تا ۱۶ می باشد.

رستوران آذربایجان

این رستوران در محله سنگلج تهران و خیابان امام خمینی بوده و فاصله زمانی آن تا فوداستریت ۳۰ تیر حدود دو دقیقه است. رستوران آذربایجان دارای منو غذاهای ایرانی و بین المللی بوده که همه روزه به غیر از روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۳۰ : ۱۷ پذیرای میهمانان خود برای صرف نهار می باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید