تهران موزه‌های درخور توجهی دارد با ما همراه باشید و درباره موزه خودروهای اختصاصی نیاوران؛ موزه‌ای جذاب و دیدنی بیشتر بدانید.

موزه خودروهای اختصاصی نیاوران؛ موزه‌ای جذاب و دیدنی

سلام نو _ سرویس گردشگری: مجموعه ی کاخ موزه ی نیاوران یکی از غنی ترین موزه های ایران است اما این غنا برای ماشین بازهایی که از ماشین های کلاسیک تا ماشین های مدرن را دوست دارند و پیگیرشان است، مکانی مطلوب برای گذراندن وقت است. موزه ی خودرو کاخ نیاوران یکی از بخش‌ های این کاخ است که در آن تعدادی از خودروهای آنتیک سلطنتی قرار گرفته اند.

درباره موزه خودروهای اختصاصی نیاوران

این مجموعه ی نمایشگاهی خودرویی از محل کار محمد رضا پهلوی که کاخ صاحبقرانیه بود، فاصله دارد. در این موزه ماشین های فوق العاده قدیمی، کلاسیک و زیبایی نمایش داده می شوند که بهترینشان که همچون نگینی در این موزه جلب توجه می کند، دو عدد خودروی رولزرویس است که قبلا متعلق به محمدرضا پهلوی بوده است و امروزه در این موزه برای عموم به نمایش در آمده است. این دو خودرو که بسیار آنتیک و کلاسیک و صد البته ارزشمندی هستند، در شرایط بسیار مطلوبی نگهداری می شوند و با روز اول خود گویی هیچ تفاوتی ندارند.

موزه خودروهای اختصاصی نیاوران؛ موزه‌ای جذاب و دیدنی

یکی از نکات جالبی که درباره ی این موزه وجود دارد این است که از آن جایی جزئیات ماشین ها بسیار مهم است بیشتر کسانی که به این موزه می آیند، وقت خود را به دیدن جزئیات خودروها می گذرانند. در این موزه خودروها و موتورسیکلت ‌های دوران پهلوی دوم هم نیز نگهداری می‌ شوند.

نکته جالبی که درباره ی خودورهای موزه ی خودرو کاخ نیاوران وجود دارد این است که، به غیر از دو خودروی رولزرویسی که در موزه وجود دارد و به مختصر درباره ی آن ها توضیح دادیم باقی خودروها و موتورهایی که در این موزه وجود دارند، بیشتر تفریحی و ساحلی هستند.

از جمله نمونه های این خودروهای تاریخی تفریحی می توانیم به خودروی الکتریکی کم سرعت مخصوص گلف که در سواحل دریای خزر توسط پهلوی ها استفاده می ‌شده است و یا موتور ATC۹۰ هوندا ۸۹ سی سی چهار زمانه که در سال ۱۹۷۵و در ژاپن ساخته شده است، اشاره نماییم.

توجه داشته باشید که، بیشتر خودروها و ماشین های تفریحی به نمایش در آمده در این موزه بیشتر توسط فرزندان محمدرضا پهلوی استفاده می‌ شده اند و خود از خودروهای رسمی بیشتر استفاده می کرده است.

موزه خودروهای اختصاصی نیاوران؛ موزه‌ای جذاب و دیدنی

بیشتر ماشین هایی که در این موزه قرار گرفته، اطلاعت کاملی دارد که برای اطلاع مراجعان در کنار آن درج شده است اما، متاسفانه چند خودرو هم بدون وجود راهنما و اطلاعات در این گالری قرار گرفته است.

از جمله ی این خودروهای بی نام و نشان می توانیم به یک ماشین مسابقه ی آبی رنگ اشاره نماییم که آبی رنگ است و کاملا بدون اطلاعات در موزه قرار گرفته است. درباره ی موزه ی خوردرو کاخ نیاوران باید این نکته را بدانید و به آن دانش داشته باشید که؛ این موزه، یک موزه ی تخصصی خودرو همانند موزه ی پورشه و یا بنز در آلمان نیست. بلکه سیاست و رویکرد اصلی موزه بر حفاظت و معرفی آثار از منظر شناخت اولیه و روایت تاریخی مجموعه است.

در حال حاضر، موزه ی خودرو نیاوران در گذشته گاراژ خودروهای دربار پهلوی ها بوده است و امروزه به عنوان موزه استفاده می شود. باید به این توجه داشته باشید که این موزه یک موزه ی تخصصی خودرو نیست و تنها جایی است برای نمایش خودروهای این خانواده. به زبانی ساده تر، این موزه به عنوان بخشی از تاریخچه ی این کاخ و دوران پهلوی دوم است.

موزه خودروهای اختصاصی نیاوران؛ موزه‌ای جذاب و دیدنی

موزه ی خودرو نیاوران بخشی از کاخ نیاوران است که در گذشته گاراژ خودروهای دربار پهلوی بوده است. درباره ی موزه ی خودرو کاخ نیاوران باید این را بدانید که موزه ی خودرو کاخ نیاوران در تیر ماه سال ۱۳۹۱ کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

بازدیدی تماشایی از موزه خودروهای اختصاصی نیاوران

از آنجا که تعداد خودروهای موزه بسیار کم است، بازدیدکنندگان اغلب معتقدند که موزه خودرو مجموعه نیاوران در مقایسه با موزه خودرو سعدآباد حرفی برای گفتن ندارد. امکاناتی مانند نیمکت‌هایی در محوطه، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبسردکن، کافه، رستوران و فروشگاه صنایع دستی در کاخ نیاوران برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

هنگام حضور در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران می‌توانید از کوشک احمدشاهی، کاخ صاحبقرانیه، باغ کتیبه‌ها و کتابخانه اختصاصی دیدن کنید. ضمن اینکه پارک نیاوران، موزه حیات وحش دارآباد و رویا پارک در نزدیکی کاخ نیاوران قرار دارند و می‌توانید بازدید از آن‌ها را در برنامه خود بگنجانید.

ساعت بازدید: ۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰ در شش ماه اول سال و ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در شش ماه دوم سال

روزهای تعطیل: ۱۴ خرداد، ۲۱ رمضان، تاسوعا و عاشورا، رحلت رسول اکرم، شهادت امام صادق

موزه خودروهای اختصاصی نیاوران؛ موزه‌ای جذاب و دیدنی

دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی

مترو: با متروی تهران به ایستگاه تجریش بروید و از آنجا با تاکسی و اتوبوس به نیاوران برسید.

اتوبوس: از خط بی‌آرتی راه‌آهن – تجریش استفاده کنید و خودتان را به تجریش برسانید و با استفاده از وسایل نقلیه دیگر راهی مجموعه نیاوران شوید.

تاکسی: اکثر پایانه‌های تاکسیرانی دارای تاکسی‌هایی به مقصد تجریش هستند و می‌توانید از طریق آنها به تجریش و سپس با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به نیاوران بروید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید