۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 55420486

تویسرکان از شهرستان های استان همدان است. در این شهرستان روستاهای فراوانی وجود دارد. در ادامه به معرفی روستای گردشگری تویسرکان می پردازیم.

روستای گردشگری تویسرکان

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به بررسی روستای گردشگری تویسرکان می پردازیم.

معرفی شهر و روستای گردشگری تویسرکان

استان همدان یکی از شهر های قدیمی ایران محسوب می شود که در بخش مرکزی آن واقع شده است. در این استان، شهرستان های متعددی را می توانید مشاهده کنید. تویسرکان یکی از شهرستان های همدان است. شهرستان تویسرکان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی است به طوری که سالانه گردشگران و توریست های بسیاری از سراسر کشور و جهان به این شهر سفر می کنند. روستاهای تویسرکان یکی از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر به حساب می آیند که دارای طرفداران بسیاری نیز می باشند. تویسرکان دارای بافت تاریخی است و همچنین قدمت بسیاری نیز دارد. قدمت این شهر به حدود ۴ هزار سال می رسد. به همین علت روستاهای این شهرستان دارای قدمت بسیاری نیز می باشند.

در روستاهای تویسرکان می توانید آثار تاریخی بسیاری را از دوران حکومت پادشاهان مختلف مشاهده کنید. روستاهای تویسرکان جزو مکان های مورد علاقه گردشگران به حساب می آیند. در ادامه به معرفی روستای گردشگری تویسرکان و برخی از روستاهای معروف این شهر می پردازیم.

آشنایی با روستای آرتیمان، روستای گردشگری تویسرکان

روستای آرتیمان، روستای گردشگری تویسرکان می باشد که با توجه به آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی که دارد، سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. اگر به سمت شمال غرب این روستا حرکت کنید، به کوه های سر به فلک کشیده ای که در آن اطراف وجود دارد، می رسید. همچنین در شمال روستای آرتیمان، روستای سرکان واقع شده است. از جاذبه های طبیعی این روستا می توان به چشمه های زیبا، باغ های میوه، کوه های متعددی که در اطراف آن وجود دارد و چاه های پر آب اشاره کرد. روستای آرتیمان در نواحی سردسیر کشور واقع شده است به همین علت آب و هوای این منطقه در فصل زمستان بسیار سرد می باشد.

یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این روستا، رودخانه ی بزرگی می باشد که در آن جریان دارد. نام این رودخانه برگرفته از نام روستا می باشد. آرتیمان معروف ترین روستای گردشگری تویسرکان است. نام قبلی روستای تویسرکان، علی آباد بوده است. در زمان های گذشته دهکده ای به نام علی آباد وجود داشته است که بین روستا های توی و سرکان قرار داشته است. با گذشت زمان نام این روستا، به آرتیمان عوض شده است. آرتیمان دارای بافت قدیمی است بنابراین محله و کوچه های قدیمی بسیاری در آن وجود دارد که جزو آثار تاریخی این مکان به حساب می آیند. مقبره میر معین که از نوادگان خاندان میر معین می باشد در این روستا قرار دارد و اکثر افراد محلی آن منطقه این مقبره را با نام قبر آقا می شناسند.

مسجد حاج حیدر حاجی زین العابدینی از دیگر آثار تاریخی این روستا است. قدمت این مسجد حدود ۵۰۰ سال می باشد و در سال ۱۳۶۰ این بنا بازسازی شده است. یکی از قدیمی ترین درختان روستای آرتیمان، درخت توت مصلی است. قدمت این درخت به بیش از ۵۵۰ سال می رسد. حدود ۶ متر قطر تنه ی این درخت توت است.

روستای گردشگری تویسرکان

روستای گردشگری تویسرکان

معرفی روستای کرزان

روستای کرزان، روستای گردشگری تویسرکان است. یکی از مشهور ترین روستا های تویسرکان، روستای کرزان است. مشهور بودن این مکان به علت جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی می باشد، که در آن وجود دارند. فاصله این روستا تا شهرستان تویسرکان حدود هشت کیلومتر می باشد. بنابراین این مکان نسبت به سایر روستاها، به شهر تویسرکان نزدیک تر می باشد. در این روستا شش مکان تاریخی وجود دارد که می توانید به بازدید از آنها بپردازید. در ابتدای این روستا، پلی واقع شده است که دارای قدمت بسیاری است. این پل در زمان پادشاهان صفوی ساخته شده است. قلعه ای باشکوه و زیبا در روستای کرزان وجود دارد که متعلق به علی اکبر خان جلیلوند می باشد. از دیگر آثار تاریخی این منطقه می توان به امامزاده هارون، امامزاده عبدالله، تپه تاریخی عبدالرضا اشاره کرد. در این روستا درختان گردو و میوه ی متعددی را می توانید مشاهده کنید.

آشنایی با روستای سنجوزان، روستای گردشگری تویسرکان

سنجوزان روستای گردشگری تویسرکان است. این روستا در بین مردم شناخته شده نمی باشد و افراد کمی از وجود این روستای دیدنی و زیبا خبر دارند. در کوه های الوند می توانید این روستای زیبا و دیدنی را مشاهده کنید. روستای گشانی یکی دیگر از روستاهای تویسرکان است که در مجاور روستای سنجوزان واقع شده است. این روستا جزو روستاهای قدیمی این شهرستان به حساب می آید که دارای آثار تاریخی بسیاری است. این روستا علاوه بر داشتن آثار تاریخی، دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است. فضای سرسبز روستا و درختان انبوه آن جزو جاذبه های تاریخی آن به حساب می آیند. آبشار سنگی یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی روستای سنجوزان است.

روستای گردشگری تویسرکان

روستای گردشگری تویسرکان

آشنایی با روستای باباپیر

روستای باباپیر جزو روستاهای مشهور شهرستان تویسرکان به حساب می آید. همچنین روستای باباپیر، روستای گردشگری تویسرکان است که سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. در مجاورت روستای باباپیر، روستای کرزان واقع شده است که از دیگر مناطق گردشگری این شهرستان به حساب می آید. مقبره زبیده خاتون و زیارتگاه خضر نبی جزو آثار تاریخی روستای باباپیر به حساب می آیند که می توانید به بازدید از مکان ها بپردازید.

کد خبرنگار: ۲۰
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    1 1
    عکس روستای ملحمدره اسدآباد را چرا جا زدی برای سنجوزان؟
  • اسدبیگی JP ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 0
    عکس دوم مربوط به روستای کهنوش نه آرتیمان
  • مهدی خاقانی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    1 0
    قابل توجه نویسنده محترم این یادداشت که در بخش معرفی روستای آرتیمان از شهر سرکان بعنوان یکی از روستاهای همجوار آرتیمان نام برده عرض میکنم که شهر سرکان از سال 1342 دارای اداره شهرداری بوده است. و از آن پس همیشه با نام شهر سرکان از آن یاد شده است.لطفا قبل از ثبت نتیجه هر گونه تحقیق و پژوهشی از صحت و سقم مطالب اطمینان حاصل فرمایید.
  • محمدرسول مومیوند IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 0
    سری هم به روستای شان آباد بزنید تا از جاذبه های آن روحیه ای تازه بگیرید و....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید