۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 55420479

در مطلب پیش رو به معرفی چند گزینه جذاب و ایده آل برای انجام سفر یک روزه در تابستان می پردازیم.

سفر یک روزه در تابستان

سلام نو-سرویس گردشگری: گزینه هایی که برای سفر یک روزه در تابستان در دسترس هستند طبیعتا نمی توانند چندان زیاد باشند. اما ساکنین تهران از این موهبت برخوردار هستند که در اطراف شهر خود مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری زیادی را دارند که می توانند سفری کوتاه را به هر کدام از آنها ترتیب دهند. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از این جاذبه ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست یکی از مناطق ایده آل برای انجام سفر یک روزه در تابستان است. این دریاچه در منطقه سوادکوه و در فاصله شش کیلومتری با پل سفید واقع شده است. شورمست یکی از زیباترین و چشم نوازترین دریاچه های نیمه شمالی ایران است. دور تا دور این دریاچه با درختان انبوه توسکا پوشیده شده است و فضای منحصر بفردی را به این ناحیه بخشیده است. عمق این دریاچه حدود پنج متر و وسعت آن بیش از پانزده هزار متر مربع است. اگر علاقه مند به تفریح آرامش بخش ماهیگیری هستید گوشه ای دنج از دریاچه شورمست می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

دریاچه ساهون

دیگر گزینه مناسب برای سفر یک روزه در تابستان دریاچه ساهون است. این دریاچه به سبب اینکه در موقعیتی کوهستانی واقع شده است از تابستان هایی به شدت خنک و دلپذیر برخوردار می باشد. برای بازدید از این منطقه خوش آب و هوا می بایست از طریق جاده هراز راهی منطقه لاریجان شوید و سپس راه ارتفاعات روستای نوا را در پیش بگیرید. در پایان راه به دریاچه ای خواهید رسید که توسط کوه ها احاطه شده است و پرندگان مهاجر در حاشیه آن مشغول استراحت هستند. اینجا ساهون است.

آبشار سپهسالار

وقتی صحبت از سفر یک روزه در تابستان می شود آبشار سپهسالار یکی از اولین گزینه هایی است که به ذهن می آید. این آبشار محبوب که یکی از قطب های گردشگری استان البرز است در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج واقع شده است و ساکنان پایتخت می توانند در طی مدت زمان کوتاهی خود را به کنار این آبشار خروشان برسانند. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت آبشار سپهسالار در فصل تابستان تشکیل شدن حوضچه های کوچک آب در ناحیه زیر این آبشار است که آبتنی در آنها تجربه ای بسیار لذتبخش را برای گردشگران رقم می زند.

سفر یک روزه در تابستان

روستای هیو

روستای هیو

از آنجا که هیو یکی از خنک ترین روستاهای ایران است بنابراین می تواند گزینه ای بسیار جذاب برای سفر یک روزه در تابستان باشد. این روستای ییلاقی که از قدمتی دو هزار ساله نیز برخوردار است در حد فاصل دو شهر هشتگرد و نظرآباد واقع شده است. گذشته از طبیعت بکر و آب و هوای خنک این روستا جاذبه تاریخی آن یعنی قلعه گبران نیز می تواند انگیزه مضاعفی برای سفر به هیو باشد. این قلعه تاریخی که از مصالحی چون خشت، آجر و سنگ ساخته شده است در گذشته یک دژ نظامی مهم و مستحکم بوده است و قدمت آن به دوره سلجوقیان می رسد.

پیست اسکی دیزین

شاید بتوان گفت محبوب ترین گزینه برای سفر یک روزه در تابستان برای اهالی پایتخت پیست اسکی و شهرک تفریحی دیزین است. بسیاری از افراد گمان می کنند که پیست دیزین صرفا مختص به تفریحات زمستانی است و در سایر ایام سال تعطیل می باشد. درحالیکه در این مجموعه پیست های چمن و امکانات تفریحی دیگری نظیر تله کابین، تله سیژ، پیست اسب سواری، پیست دوچرخه سواری کوهستانی، زمین تنیس، زمین والیبال و... نیز برای گردشگران مهیا شده است.

روستای آردهه

یکی دیگر از روستاهای ییلاقی که می تواند گزینه مناسبی برای سفر یک روزه در تابستان باشد روستای آردهه است. این روستا در دامنه جنوبی رشته کوه البرز و در فاصله ای حدود سی و پنج کیلومتر با غرب کرج قرار دارد. آردهه را با باغ های گیلاس آن می شناسند. بخش عظیمی از مساحت این روستا با باغ های انبوه گیلاس پوشیده شده است. پیچیدن عطر این باغ های گیلاس در فضای روستا دیگر کیفیت جذاب آردهه برای گردشگران به شمار می رود.

غار یخ مراد

غار یخ مراد دیگر جاذبه گردشگری ای است که می تواند برای سفر یک روزه در تابستان مورد توجه قرار گیرد. این غار یخی که در ارتفاعات روستای گچسر قرار دارد حتی در فصل تابستان نیز به شدت سرد می باشد. بنابراین لازم است که در سفر به این منطقه حتما لباس گرم کافی به همراه داشته باشید. غار یخ مراد جذابیت های زیادی دارد که دخمه دوقلو و تالار سنگلاخی شاید گل سرسبد این جذابیت ها باشند. این غار از دو تالار یخی بزرگ دیگر، سه یخچال زیرزمینی و هفت حلقه چاه آب شیرین نیز برخوردار است.

سفر یک روزه در تابستان

غار گل زرد

غار گل زرد

دیگر غاری که می تواند برای سفر یک روزه در تابستان گزینه ای مناسب باشد غار گل زرد است. این غار حدود پنجاه سال پیش در کوهپایه قله سه هزار و هفتصد متری گل زرد کشف شد و تا این لحظه نیز کاوش زمین شناسی در خصوص آن ادامه دارد. برای دسترسی به این غار باید راهی ارتفاعات روستای منظریه واقع در شصت و پنج کیلومتری تهران شوید. توجه داشته باشید که دهانه ورودی این غار رودخانه ای در بسیاری از روزهای سال به علت حجم بالای آب گرفتگی مسدود است و تنها در فاصله اواخر بهار تا اواخر تابستان امکان بازدید از این غار وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید