ارتودنسی به شکل سیم هایی فلزی است که به دور دندان ها پیچیده می شود و به مرور زمان آنها را به جای اصلی خود باز می گرداند. طبیعی است که وجود این سیم ها مشکلات بسیار زیادی برای فرد به وجود می آورد.

عوارض نکشیدن دندان در ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی دندان به چه معنی است؟

ارتودنسی یک روش درمانی و اصلاحی در دندان پزشکی به شما می رود که هدف آن کمک به اصلاح دندان هایی است که در سر جای خود رشد نکرده اند. با کمک ارتودنسی می توان این دندان ها را به جای اصلی خود برگرداند.

ارتودنسی عملیات اصلاح و برگرداندن دندان ها به  جای اصلی را با استفاده از دستگاه های مخصوص و همین طور روش های متنوع انجام می دهد. طبیعی است که داشتن دندان های مرتب و زیبا راه طولانی و زمان‌بری است که سختی های خود را دارد.

اجرای ارتودنسی امروزه به روش های مختلفی انجام می شود که هرکدام آن ها مزایای خاص خود را دارند. طبیعی است که برای انجام ارتودنسی ابتدا به یک مشاور برای تشخیص روشی که مناسب آناتومی فک و صورت شما باشد دارید. دکتر داودیان در تمام طول انتخاب و اجرای ارتودنسی در کنار شما خواهد بود.

کلینیک دکتر داودیان با سالها تجربه در زمینه اجرای ارتودنسی در کشورمان یکی از بهترین متخصصین این حوزه به شمار می رود. اگر قصد انجام ارتودنسی دارید و به دنبال یک متخصص کارکشته در این زمینه هستید، دکتر داودیان را به شما معرفی می کنیم. در ادامه با معرفی انواع ارتودنسی با شما هستیم.

عوارض نکشیدن دندان در ارتودنسی چیست؟

در پاسخ باید بگوییم که اگر تشخیص پزشک کشیدن دندان باشد و شما این کار را انجام ندهید، ارتودنسی دندان هایتان به درستی انجام نشده و نتیجه دلخواه را به دست نخواهید آورد. پس به پزشک خود اعتماد داشته باشید و روند درمان را به او بسپارید. اگر تشخیص متخصص کشیدن دندان است حتما این کار را بکنید وجود بعضی از دندانها باعث ایجاد پوسیدگی دندان و آسیب دیدن ریشه دندان ها می شود در این مواقع افراد علاوه بر ارتودنسی باید قبل از آن درمان ریشه دندان را انجام دهند سپس درمان ارتودنسی را شروع کنند.

ارتودنسی متحرک به چه صورت است؟

ارتودنسی به شکل سیم هایی فلزی است که به دور دندان ها پیچیده می شود و به مرور زمان آنها را به جای اصلی خود باز می گرداند. طبیعی است که وجود این سیم ها مشکلات بسیار زیادی برای فرد به وجود می آورد.

همین امر موجب شد که پزشکان فعال در این زمینه به فکر طراحی کردن سیم های متحرکی باشند که بتوان آنها را در مواقع خاص از روی دندان ها جدا کرد. با این توضیحات مطمئناً متوجه شدید که ارتودنسی متحرک چیست.

ارتودنسی متحرک برای رفع دغدغه های افرادی ساخته شد که با وجود سیم های پیچیده شده به دور دندان هایشان غذا خوردن برای آن ها سخت و عذاب آور بود. از مزایای قابل توجه ارتودنسی متحرک این است که برای بیرون آوردن آن ها احتیاجی به مراجعه به پزشک نیست.

آشنایی با ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یکی از جدیدترین و محبوب ترین روش های ارتودنسی می باشد که از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. همان طور که از اسم آن پیداست در ارتودنسی نامرئی از یک سری قالب سرامیکی شفاف متناسب با دندان های شما برای عمل ارتودنسی استفاده می شود.

اگر با افرادی که دندان های خود را ارتودنسی کرده اند صحبت کرده باشید می دانید که بزرگترین دغدغه های این افراد، اشکال در غذا خوردن، و عدم اعتماد به نفس هنگام صحبت کردن و لبخند زدن با وجود سیم ها می باشد.

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت ارتودنسی نامرئی بین افراد شده است، برطرف کردن هر دو مشکل بالا می باشد. ارتودنسی نامرئی اعتماد از دست رفته افراد را به آنها باز می گرداند و به سبب متحرک بودن می توان هنگام خوردن و آشامیدن آن را از دندان جدا نمود.

ناگفته نماند که ارتودنسی متحرک برای حفظ شفافیت خود نیاز به همکاری فرد مراجعه کننده برای انجام عملیات خاصی دارد. اگر مجذوب این روش درمانی شدید و مایل هستید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اجرا و هزینه اجرای آن کسب کنید به کلینیک دکتر داودیان مراجعه کنید.

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یکی دیگر از روش های ارتودنسی می باشد که مانند روش های قبل از مزیت های برجسته ای برخوردار است. مزیت این روش ارتودنسی در متحرک بودن آن است که موجب می شود فرد در طول دوره درمان با ارتودنسی درد کمتری را متحمل شود.

ارتودنسی دیمون به گونه ای طراحی شده است که در طول زمان با جابه‌جا شدن دندان ها و حرکت آن ها به سمت جایگاه اصلی‌شان، تغییر سایز می دهد. همین امر مراجعه بیمار به دندانپزشک برای تنظیم کردن سیم ها را کاهش می دهد.

تراکت های ارتودنسی دیمون تا حد زیادی کوچک تر از دیگر روش ها می باشند که باعث می شود باکتری های کمتری در این محل تجمع کنند. این ارتودنسی ثابت است و براکت های آن نامرئی نیست، اما طول درمان با آن نسبت به دیگر روش ها کمتر می باشد.

ویژگی های یک متخصص ارتودنسی خوب

اکنون که با انواع ارتودنسی آشنا شدید شاید برای شما سؤال پیش آمده باشد که متخصص ارتودنسی چه کاری انجام می دهد و چه ویژگی هایی دارد. متخصص ارتودنسی شخصی است که در این زمینه دارای تحصیلات آکادمیک و مدرک معتبر برای گذراندن دوره تخصص این رشته باشد.

متخصص ارتودنسی همان شخصی است که تشخیص می دهد چه روشی برای شما مناسب است و آن روش را بر روی دندان های شما اعمال می کند. در تمام طول دوره درمان با ارتودنسی این متخصص با شما خواهد بود.

پیشنهاد ما برای انتخاب متخصص ارتودنسی و پیشگیری از مشکلات احتمالی  در طول درمان، در نظر گرفتن معیارهایی مانند داشتن مدرک، داشتن تخصص در این زمینه و داشتن تجربه می باشد. دکتر داودیان با دارا بودن این معیارها می تواند بهترین انتخاب برای کمک به اصلاح دندان های شما باشد.

عوارض نکشیدن دندان در ارتودنسی چیست؟

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

بدیهی است که قیمت ارتودنسی به موارد زیادی بستگی دارد و نمی توان یک هزینه ثابت را برای این کار مشخص کرد. ازجمله موارد مؤثر بر هزینه ارتودنسی می توان به نوع ارتودنسی، و میزان انحراف دندان ها و کلینیکی که به آن مراجعه می کنید اشاره کرد. اما این اطمینان را می توانیم به شما بدهیم که در صورت مراجعه  به دکتر داودیان بهترین و مناسب ترین قیمت ها را مشاهده خواهید کرد.

جمع بندی

امیدواریم با خواندن این مطالب با ارتودنسی و روش های انجام آن آشنا شده باشید. دقت داشته باشید پیش از شروع این درمان با یک پزشک حاذق مشورت کنید و روش مناسب خود را انتخاب کنید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید سپاسگزاریم

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید