خواهر رهبر کره شمالی قول داد که موشک‌های قاره پیمای کشورش را به کره جنوبی ارسال نخواهد کرد.

 کره شمالی: قصد نداریم با کره جنوبی تجارت کنیم
به گزارش سلام نو به نقل ازتسنیم، خواهر رئیس کره شمالی قول داد که موشک‌های قاره پیمای کشورش را به کره جنوبی ارسال نخواهد کرد.

کیم یو جونگ خواهر رئیس کره شمالی قول داد که موشک‌های قاره پیمای کشورش را به کره جنوبی ارسال نخواهد کرد.

در حالی که امروز ارتش آمریکا و کره جنوبی در پاسخ به پرتاب موشکی کره شمالی رزمایش هوایی مشترکی را برگزار کردند، وی در بیانیه‌ای قول داد که کشورش هیچ گونه تجارتی با سئول نخواهد داشت و موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود را در اختیار این کشور قرار نمی‌دهد.

وی افزود: ما هیچ تمایلی برای معامله و تجارت با کره جنوبی نداریم. طرف کره‌ای نباید در امور داخلی پیونگ یانگ کنجکاوی کند و دست از این کار بردارد. آنها بهتر است درباره مشکلات داخلی خودشان فکر کنند.

این سیاستمدار کره شمالی همچنین با صدور هشدار نهایی به سئول و واشنگتن گفت: ما تمام اقدامات دشمنانمان را به دقت ارزیابی کرده و پاسخی قاطع به هر اقدام تحرک آمیز خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود ضمن محکوم کردن بیانیه واشنگتن درباره پیونگ یانگ، به آمریکا توصیه کرد که از اقدامات خود در تهدید حاکمیت و امنیت کره شمالی دست بردارند. آمریکا باید عاقلانه رفتار کند و امنیت ما را درنظر داشته باشد.

کیم یو جونگ از جوامع بین المللی خواست تا از خودسری‌های واشنگتن و تلاش این کشور برای تبدیل شورای امنیت سازمان ملل متحد به ابزاری برای اجرای سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی و نیز تلاش واشنگتن و شبکه ماهواره‌ای آن برای نقض حاکمیت پیونگ یانگ و حق این کشور در دفاع از خود، جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد ،کره جنوبی و آمریکا همیشه و به طور مداوم درباره بازدارندگی هسته‌ای کره شمالی گفتگو کرده و تمایل خود برای غلبه نظامی بر پیونگ یانگ را نشان داده‌اند.

این در حالی است که یک روز پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی امروز رزمایش هوایی مشترکی را برگزار کردند.

در این رزمایش ناگهانی که امروز در پاسخ به پرتاب یک فروند موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ 15 کره شمالی برگزار شد، یک فروند بمب افکن B-1B ارتش آمریکا شرکت داشت.

این رزمایش در حالی برگزار شد که کره شمالی روز گذشته در پی هشدار در خصوص واکنش قدرتمندانه به رزمایش نظامی سالانه مشترک آمریکا و کره جنوبی اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک دوربرد از ساحل شرقی خود کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید