۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 55419981

برای بازدید از جنگل فینسک شهمیرزاد باید به خوبی موقعیت این جنگل و ویژگی های آن را از نظر گونه های گیاهی و حیوانی بررسی کنید.

جنگل فینسک شهمیرزاد

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری که مربوط به استان سمنان می باشد جنگل فینسک شهمیرزاد است. شهمیرزاد به عنوان بهشت سمنان معرفی می شود که آب و هوای بی نظیری دارد. هر یک از جاذبه های گردشگری که در شهمیرزاد هستند دیدنی و جذاب می باشند. با اینکه شهر سمنان گرمسیری است ولی شهمیرزاد آب و هوای متفاوتی با سمنان دارد. شهمیرزاد به دلیل همسایه بودن با استان مازندران تا حدودی شبیه این استان است. برای اینکه به شهمیرزاد بروید باید به خوبی در مورد جاذبه های گردشگری شهمیرزاد اطلاعات بیشتری به دست آورید. جنگل فینسک که زیبا و سرسبز است را در ادامه معرفی می کنیم تا با آگاهی کافی از این جنگل بازدید نمایید.

موقعیت جغرافیایی جنگل فینسک کجاست ؟

جنگل فینسک در قسمت شمال شرقی شهمیرزاد قرار گرفته و 54 کیلومتر با شهمیرزاد فاصله دارد. در دامنه های جنوبی که مربوط به رشته کوه های البرز هستند می توانید جنگل فینسک در شهمیرزاد را مشاهده کنید. آب و هوای این منطقه به گونه ای است که تحت تاثیر هوای مدیترانه ای قرار گرفته و باران های بهاری بی نظیری دارد. رطوبت یکی از مهمترین ویژگی های این جنگل به شمار می رود. از نظر زیبایی باید بدانید که این جنگل بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد. از آنجایی که این جنگل بر فراز کوه است چشم انداز بسیار زیبایی دارد. شما می توانید در این جنگل پیاده روی کنید و گونه های جانوری و گیاهی خاصی را در جنگل مشاهده نمایید. در مسیر کنار دره می توانید چشم اندازهای وسیعی را مشاهده کنید که بسیار دیدنی و جذاب هستند.

جنگل فینسک شهمیرزاد و حیوانات گیاهان این جنگل

جنگل فینسک شهمیرزاد به عنوان یکی از مهمترین بخش های حفاظت شده پرور به شمار می رود. از آنجایی که حیوانات خاصی در این جنگل زندگی می کنند باید از آنها مراقبت نمایند تا آسیبی به نسل شان وارد نشود. گراز، کبک، خفاش، راسو، پلنگ، خرس و خوک های وحشی از جمله حیواناتی هستند که در این جنگل زندگی می کنند. شاه بوف به عنوان یکی از حیوانات نادری شناخته می شود که در این جنگل است. بزرگ ترین جغد که در کشور ایران می باشد در جنگل فینسک است و نسل آن رو به انقراض می باشد.

علاوه بر حیوانات نادری که در این جنگل هستند باید بدانید جنگل فینسک در شهمیرزاد دارای گیاهان خاصی است. بیشتر گیاهانی که در این جنگل می رویند خاصیت درمانی دارند. آب و هوای این جنگل مدیترانه ای می باشد و به همین دلیل گیاهان خاصی در جنگل رشد می کند. پوشش های گیاهی خاصی را در این جنگل مشاهده می کنید که هر یک از آنها ویژگی خاصی دارند. راش، ازگیل، گرامینه و ... به عنوان مهمترین پوشش های گیاهی این جنگل شناخته می شوند که طرفداران زیادی دارند. مسیر این جنگل یک جاده آسفالت می باشد. به همین دلیل شما به راحتی می توانید وارد جنگل شوید.

جنگل فینسک شهمیرزاد

بهترین فصل برای رفتن به جنگل فینسک

اگر می خواهید از جنگل فینسک شهمیرزاد بازدید کنید باید بهترین فصل را انتخاب نمایید. اواسط بهار تا اوایل پاییز به عنوان مهمترین فصل هایی هستند که برای بازدید از این جنگل پیشنهاد داده می شوند. شما می توانید ماه اردیبهشت به این جنگل بروید تا گونه های گیاهی خاص و منحصر به فرد جنگل را مشاهده کنید. در واقع اگر به آب و هوای مرطوب حساسیت دارید پیشنهاد می دهیم که از اواسط بهار تا اوایل پاییز به این جنگل بروید. میزان رطوبت در این فصل ها تا حدودی کم است. البته باید بدانید که رطوبت همیشه در این جنگل وجود دارد و همین مسئله موجب رشد برخی از گیاهان خاص در این جنگل شده است.

با چه وسیله ای به جنگل فینسک برویم ؟

برخی از افراد بر این باور هستند که نمی توانند با استفاده از ماشین شخصی یا اتوبوس به جنگل فینسک در شهمیرزاد بروند. در واقع باید بدانید که مسیر این جنگل آسفالت می باشد. بنابراین شما به راحتی می توانید وارد این جنگل شوید و از جاذبه های گردشگری جنگل بازدید کنید. در اطراف این جنگل روستاهای زیادی قرار گرفته اند. بنابراین اگر مایل باشید می توانید از این روستاها بازدید نمایید. در صورتی که می خواهید به ارتفاعات این جنگل بروید باید ماشین خود را در قسمت پایین جنگل پارک کنید و با کفش مناسب به ارتفاعات بروید. دقت داشته باشید که برای رفتن به این جنگل باید کفش و لباس مناسب همراه خود داشته باشید. در صورتی که کفش مناسب نداشته باشید نمی توانید مدت زمان زیادی پیاده روی کنید.

جنگل فینسک شهمیرزاد

آیا می توانیم جنگل فینسک شهمیرزاد را برای اقامت انتخاب کنیم ؟

اگر می خواهید جنگل فینسک شهمیرزاد را برای اقامت انتخاب کنید بهتر است که به فکر کمپینگ در این جنگل نباشید. در واقع حیوانات زیادی در این جنگل وجود دارند که ممکن است صدمه ای به شما وارد نمایند. اقامتگاه های زیادی در نزدیکی این جنگل قرار گرفته اند. شما می توانید به روستاهای نزدیک این جنگل بروید و از اقامتگاه های گردشگری جنگل برای چند شب اقامت استفاده کنید. غذاهای محلی بی نظیری در روستاهای اطراف وجود دارند که می توانید از خوردن آنها لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید