یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های ممکن در تهران، دوچرخه‌سواری است با ما همراه باشید تا بدانیم بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران کجاست.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دوچرخه‌سواری یکی از ورزش‌های مفید، بسیار محبوب و مفرح در بین مردم و به خصوص کودکان و نوجوانان است، ولی انتخاب یک مسیر زیبا برای دوچرخه سواری و یا یک پیست مجهز و مناسب در بوستان‌های بزرگ امری سخت بنظر می رسد، از این رو در ادامه به بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران می‌پردازیم.

مسیرهای بهتر دوچرخه‌سواری درون تهران

پیست دوچرخه سواری بهاران

پیست دوچرخه سواری بهاران که در بوستان قدیمی و بزرگ تسلیحات قرار دارد، یکی دیگر از پیست های دوچرخه سواری در شرق تهران است. این بوستان دارای وسایل بازی، محیط کودکانه و رنگ های شاد است که زمین آن برای جلوگیری از ضربه خوردن کودکان ایمن نیز می باشد، پیست دوچرخه سواری بهاران دارای جذابیت فراوانی برای خانواده و فرزنداشان خواهد بود.

باشگاه دوچرخه سواری جامین

این باشگاه دوچرخه سواری مجهز در شمال شرق تهران واقع شده است. نکته جالب در مورد آن این است که در این پیست دوچرخه های مخصوص دوچرخه سواری کوهستان کرایه داده می شود. زمین این پیست دارای پستی بلندی هایی است که دوچرخه سواران حرفه ای میتوانند نهایت لذت را از آن ببرند.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران کجاست؟

بانوان و آقایان قادر خواهند بود بطور همزمان از این پیست دوچرخه سواری جامین استفاده کنند. همچنین باشگاه جامین دارای مربیان حرفه ای و مجرب دوچرخه سواری است که علاقمندان می توانند از حضور آن ها بهرمند گردند.

پیست دوچرخه سواری چیتگر

در منطقه غرب در میان آب و هوای دلچسب و پارک جنگلی چیتگر با یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران مواجه می‌شوید که عنوان اولین و حرفه‌ای‌ترین پیست دوچرخه سواری تهران را از آن خود کرده است.

در این پیست زیبا می‌توانید از گذر کردن از مسیرهای پر پیچ و خم در دل درختان سر به فلک کشیده جنگل لذت ببرید که یکی از دلایل محبوبیت این پیست است.

نکته جالب و مهم در مورد پیست چیتگر این است که یک مجموعه تخصصی کامل دوچرخه سواری است که به چهار مسیر دوچرخه‌سواری مجهز است. اگر هم به این پارک رفتید و دوچرخه نداشتید، کافی است یک کارت شناسایی معتبر ارائه دهید تا دوچرخه کرایه‌ای دریافت کنید.

پیست دوچرخه سواری سرخه حصار

در این منطقه یکی از بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین و در عین حال بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در تهران یعنی پیست دوچرخه‌سواری سرخه حصار وجود دارد.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران کجاست؟

این پیست طولی بیشتر از ۸ کیلومتر دارد و می‌توان گفت که به خاطر موقعیت مکانی، منظره و چشم‌انداز شرق تهران و امکاناتی که ارائه می‌دهد، محبوب شده است.

در این مرکز جاده آسفالتی مخصوص دوچرخه سواری وجود دارد که از شیب مناسبی برخوردار است و شما می‌توانید در آن‌جا دوچرخه کرایه کنید و از طبیعت زیبا و امکانات آن لذت ببرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب پیست دوچرخه سواری سرخه حصار، امکاناتی است که برای افراد با هوش میانه یا کم‌توان ذهنی، سندروم و اوتیسم ارائه می‌شود. از جمله این خدمات می‌توان به وجود سه چرخه‌های مخصوص افراد کم‌توان اشاره کرد که این امکان را فراهم می‌کند که آن‌ها هم بتوانند لذت دوچرخه سواری را تجربه کنند.

بوستان جنگلی دانش

این پیست در محوطه بوستان قدیمی و جنگلی دانش واقع در ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) قرار دارد که با توجه به عدم تداخل این مسیر با معبر سواره رو و خودروها و نیز وجود درختان انبوه و فضای مفرح در آن ، مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران کجاست؟

علاقمندان با افتتاح این پیست می توانند رکاب زدن را در فضایی ایمن و مناسب تجربه کنند. طول این پیست حدود ۸۰۰ متر است که بخشی از آن در داخل محوطه و بخشی دیگری نیز در معابر اطراف بوستان قرار دارد و با نوار سبز رنگ و تصویر دوچرخه مشخص شده است.

مسیرهای دوچرخه‌سواری خارج تهران

پارک ملی لار

اگر امکانات و پیست های مجهز شرق تهران را هم برای دوچرخه سواری انتخاب نکردید، می توانید از سمت شرق به خارج از تهران حرکت کرده و چیزی حدود ۶۵ کیلومتر از تهران رانندگی کنید تا به پارک ملی لار برسید. این پارک با توجه به نزدیک بودن به کوه دماوند، داشتن فضای بکر و دست نخورده و همچنین وجود گلهای بسیار زیبا به بهشت دوچرخه سواران برای سفر به سمت شرق تهران تبدیل شده است. بهترین زمان رکاب زدن در این منطقه خوش آب و هوا ۲ ماه خرداد و تیر است که گل های زرد کل مسیر را پوشانده اند و فضای رویایی ایجاد می کنند.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران کجاست؟

پارک ملی لار یک منطقه حفاظت شده است که برای ورود به آن در سایر ماه های سال یعنی بجز خرداد و تیر باید از اداره حفاظت محیط زیست مجوز دریافت نمایید. دوچرخه سواری در پارک ملی لار دارای سطح سختی بالایی است. برای شرکت در تور دوچرخه سواری باید آمادگی جسمانی خوبی برای رکاب زدن در این منطقه داشته باشید. همچنین با ورود به این منطقه شاهد دریاچه لار نیز خواهید بود.

آبسرد

منطقه زیبای دیگری که مناسب دوچرخه سواری است و در امتداد شرقی استان تهران واقع شده، آبسرد نام دارد. پس از آنکه از بومهن، رودهن و دو راهی گیلاوند گذر کردید به منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز به نام آبسرد می رسید که در اطراف آن روستاها و مناطق گردشگری مختلفی وجود دارد که در آنها می شود دوچرخه سواری کرد و در برخی از مسیرها نمای قله باشکوه دماوند نیز به چشم خواهد خورد که لذت دوچرخه سواری را چند برابر خواهد کرد.

بهترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در تهران کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید