تهران جاذبه‌های شهری فراوانی دارد و خیابان‌های آن خارج از این قاعده نیستند، درباره چند خیابانی که باید در تهران دید بیشتر بدانید.

چند خیابانی که باید در تهران دید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: برخی خیابان‌های تهران صبح و شب بسیار متفاوتی دارند. وقتی که هنگام شب وارد این خیابان‌ها می‌شوید، اصلاً تصویر نمی‌کنید که در طول روز چقدر شلوغ و پرجنب‌وجوش بوده‌اند. در این بخش مقاله قصد داریم تا بهترین خیابان‌های تهران را برای شب‌گردی به شما معرفی کنیم.

خیابان‌هایی جذاب و دیدنی در تهران

ولیعصر

خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان در تمام خاورمیانه است. این خیابان جنوب تا شمال تهران را به هم می‌دوزد. ولیعصر از میدان راه آهن آغاز می‌شود و تا خود میدان تجریش ادامه دارد. از چهارراه ولیعصر و پارک دانشجو، ظاهر خیابان ولیعصر تغییر می‌کند و به پاتوقی برای جوانان تبدیل می‌شود. هرچه به‌سمت پارک‌وی نزدیک شوید، آب‌وهوا بهتر و مناظر زیباتر خواهند شد.

البته اگر در طول مسیر پیاده بروید، شاهد حضور دستفروشان در نزدیکی میدان ولیعصر نیز خواهید بود. اگر هنگام شب خوش‌شانس باشید، شاید آش و حلیم حاج مهدی نیز باز باشد. آخه واقعاً آخر شب آدم گرسنه می‌شود و دلش غذا می‌خواهد! در مسیر می‌توانید سری به پارک ملت یا حتی دربند نیز بزنید.

چند خیابانی که باید در تهران دید!

تا خود صبح بسیاری از مغازه‌ها فعالیت می‌کنند. با همه این اوصاف ولیعصر را باید در زمره جاهای دیدنی تهران در شب قرار داد.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر

سی تیر

خیابان سی تیر از جمله خیابان‌های فرهنگی هنری تهران به حساب می‌آید. این خیابان در مرکز شهر و محدوده جمهوری واقع شده است. شهرداری تهران تصمیم گرفت تا چند سال پیش، خیابان سی تیر را سنگ فرش کند. از همان دوران بود که شب‌گردی در این خیابان اوج گرفت. سی تیر در محدوده طرح ترافیک قرار دارد؛ اما هنگام شب خبری از طرح ترافیک نیست. همچنین در طول شب، تا نزدیکی صبح دکه‌ها و ماشین‌های غذاهای خیابانی مختلف به سی تیر می‌آیند. در این خیابان سرتاسر پر از دکه غذاهای خیابانی می‌شود. یکی جیگر و دیگری کباب تابه‌ای درست می‌کند و به مردم ارائه می‌دهد! مردم نیز از این موضوع استقبال می‌کنند. البته الحق که طعم غذاهای این خیابان بی‌نظیر است. به لطف شلوغی جمعیت، امنیت نیز به‌صورت کامل در آن برقرار می‌شود.

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان سی تیر

چند خیابانی که باید در تهران دید!

خیابان لاله زار

اگر به دنبال گشت و گذار در تهران قدیم و قدم زدن در بخش تاریخی پایتخت هستید، خیابان لاله زار یکی از گزینه های پیش روی تان است. ایده ساخت این خیابان پس از یکی از سفرهای ناصرالدین شاه به فرانسه شکل گرفت؛ این پادشاه در صدد آن بود تا خیابانی همچون خیابان شانزلیزه پاریس در تهران احداث کند. امروزه این خیابان از جنوب به میدان امام خمینی و از شمال به خیابان انقلاب می رسد.

در روزگاران گذشته لاله زار را نمادی از نوگرایی و هنر ایران می دانستند و تماشاخانه، سینما و غذاخوری های معروفی در این خیابان به چشم می خورد؛ همچنین چندی از برترین فروشگاه های ایران هم در این خیابان قرار داشتند. اما این روزها، سینماها و تماشاخانه های لاله زار رونق گذشته را ندارند و این خیابان بیشتر به راسته روشنایی در تهران شهرت دارد و لوستر، آباژور و سایر وسایل روشنایی در آن فروخته می شود. کافه های این خیابان نیز مشتریان خودشان را دارند و لحظاتی خوش را به آنها هدیه می کنند.

چند خیابانی که باید در تهران دید!

در اینجا بد نیست به چندی از سازه های تاریخی و خاطره انگیز این خیابان اشاره کنیم. خانه امین السطان یا خانه و باغ اتحادیه، از بناهای دوران قاجار در خیابان لاله زار است که از آن به عنوان لوکیشن فیلمبرداری دایی جان ناپلئون استفاده کردند. همچنین، ساختمان گراند هتل که قدیمی ترین هتل ایران است هم در همین خیابان لاله زار قرار دارد. تماشاخانه تهران و کافه پارس هم از دیگر بناهای تاریخی این خیابان هستند. بنای کافه پارس همان ساختمانی است که در بیشتر عکس های خیابان لاله زار می توانید آن را مشاهده کنید.

بلوارهای خاص و دیدنی تهران

بلوار اندرزگو

یکی از بهترین انتخاب ها برای شب گردی و صد البته شکم گردی در تهران، بلوار اندرزگوست؛ جایی که پاتوق گردش های شبانه و آخر هفته بسیاری از جوانان است و می تواند تجربه ای متفاوت و لوکس از تهران گردی برای شما رقم بزند. در بلوار اندرزگو تعداد زیادی رستوران، کافه، آبمیوه و بستنی فروشی وجود دارد و به دنبال هر خوراکی که باشید؛ چه از غذاهای ایرانی، چه فست فود و جگرکی، انواع بستنی و نوشیدنی و ... را در این بلوار پیدا خواهید کرد.

چند خیابانی که باید در تهران دید!

وجود این رستوران ها سبب شده تا به خصوص در آخر هفته ها این بلوار به شدت شلوغ و پرترافیک باشد. همچنین وجود یکی از مراکز خرید لوکس تهران به نام سانا در این بلوار می تواند آن هایی که به دنبال خرید هستند را هم راضی کند.

قدم زدن در بلوار و تماشای فروشگاه های لوکس، خرید و در نهایت انتخاب یکی از رستوران ها برای خوردن یک وعده غذا، می تواند برنامه خوبی برای غروب یک آخر هفته در تهران باشد.

بلوار اندرزگو در شمال تهران و در منطقه ۱ قرار دارد و از چهارراه کامرانیه در شرق شروع و به بلوار کاوه در غرب منتهی می شود. همچنین وجود پارک قطیریه در نزدیکی این بلوار هم می تواند پکیج گشت و گذار شما را کامل کند.

بلوار کشاورز

وقتی بخواهیم از مکان های نوستالژیک تهران نام ببریم، بلوار کشاورز یکی از آنها خواهد بود. بلواری که از از میدان ولیعصر در شرق تا خیابان دکتر قریب در غرب امتداد دارد و طولش حدود ۲.۲ کیلومتر است.

چند خیابانی که باید در تهران دید!

در گذشته به این بلوار، بلوار الیزابت می گفتند و به عنوان یکی از تفرجگاه‌های شهر تهران از آن یاد می کردند؛ جایی که در ساعت‌های پایانی روز و روزهای تعطیل، حسابی شلوغ می شد و اوقات فراغت مردم را پر می کرد. حالا این بلوار جایی برای مرور خاطرات است و پیاده راهی ناب برای دوستداران پیاده روی به شمار می رود. وجود کافه ها و رستوران ها بر جذابیت این بلوار می افزایند و بسیاری را به سوی خود می کشانند.

بد نیست بدانید که نام بلوار کشاورز از ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید