تهران پر از جاذبه‌های مهیج و تفریحات متنوع است، با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه تفریحی در تهران که باید تجربه کرد بیشتر بدانید.

چند جاذبه تفریحی در تهران که باید تجربه کرد!

سلام نو _ سرویس گردشگری: کلان‌شهر تهران مکان‌های تفریحی بسیاری دارد؛ آن‌قدر که ممکن است بعضی نقطه‌های مهم توریستی‌اش از چشم پنهان بماند یا در شلوغی‌های خیابان‌هایش گم شود. بیش‌تر مسافرهای تهران، برای انجام کارهای تجاری و اداری به این شهر سفر می‌کنند و بیش‌ترشان نمی‌دانند، جاهای دیدنی تهران مانند گنجینه‌ای در این شهر جا گرفته‌اند. گنجینه‌هایی که قطعاً دیدن‌شان بعد از یک روز شلوغ کاری، حسابی حال آدم را سرجایش می‌آورد.

جاذبه‌های تفریحی تهران زیبا

دریاچه چیتگر و باملند

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس در غرب تهران، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است که مساحت آن به ۱۳۰ هکتار می‌رسد و در مجاورت آن نیز مجموعه‌ای تفریحی به بزرگی ۱۲۰ هکتار وجود دارد. ایده اولیه ساخت این دریاچه به‌منظور کاهش آلودگی هوا به سال ۱۳۴۷ بازمی‌گردد؛ اما در نهایت دریاچه چیتگر در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. گشت‌وگذار در محوطه اطراف دریاچه رایگان است؛ به همین دلیل این جاذبه، محلی ایدئال در چهار فصل سال برای پیاده‌روی در سواحل شنی و سنگی، پیک‌نیک، شب‌گردی‌ و همین طور قرارهای عاشقانه به شمار می‌رود.

چند جاذبه تفریحی در تهران که باید تجربه کرد!

دریاچه چیتگر مجهز به انواع امکانات تفریحی و رفاهی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه (در شمال دریاچه)، آب‌نمای موزیکال، آلاچیق (در غرب دریاچه)، قایق‌سواری در دو اسکله غربی در سمت بلوار میلاد و اسکله شرقی در سمت باملند، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری، کارتینگ، شهربازی، برج هیجان چیتگر (سرسره‌های سقوط آزاد و موج خروشان و زیپ لاین) و سرزمین شگفت‌انگیز دریاچه چیتگر (با ارائه انواع بازی‌های هیجان‌انگیز مانند سافاری پارک وحشت، اسکیت هوایی، ماشین برقی، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک بزرگ دریاچه) است.

بام تهران

بام تهران منطقه‌ای کوهستانی بر فراز شهر است و مکانی فوق‌العاده برای قرارهای عاشقانه، دورهمی‌های دوستانه و گردش‌های خانوادگی به شمار می‌آید. بام تهران به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال گفته می‌شود و شما می‌توانید خود را با خودروی شخصی، تاکسی یا خط چهار اتوبوس تندروی تهران به آن برسانید. این مجموعه مجهز به پارکینگ خودرو و موتورسیکلت است؛ بنابراین می‌توانید بدون نگرانی برای پیدا کردن جای پارک به بام تهران بیایید و ماشین خود را در مکانی امن پارک کنید.

چند جاذبه تفریحی در تهران که باید تجربه کرد!

تماشای تهران، دامنه کوه‌ها تا دشت‌های اطراف و انبوه خانه‌ها، محبوب‌ترین گزینه تفریحی گردشگران در بام تهران است؛ مکانی که می‌توان در آن به دور از هیاهوی شهری، ساعت‌ها را در کنار عزیزان سپری کرد. در بام تهران، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی تعبیه شده‌اند که در میان آن‌ها می‌توان به تله‌سیژ در ارتفاع ۶۰ متری و با مسافتی حدود ۲۰۰ متر، مجموعه تله‌کابین و اسکی، سورتمه توچال (طولانی‌ترین سورتمه ایران با ۱,۴۲۰ متر طول)، مجموعه اتاق فرار گروه اسکیپ کیوب، زیپ لاین، فودکورت، کافه و رستوران، آکادمی تنیس، سینما پنج بعدی و باشگاه بگ جامپ با ارائه خدماتی چون بانجی جامپینگ از دکل ۳۲ متری، پرش آزاد از یک سکوی ۲۸ متری، دیواره‌های سنگ‌نوردی یا صخره‌نوردی و ترامپولین اشاره کرد.

اگر راهی مقصد تهران هستید؛ یکی از بهترین راه‌های دسترسی برای یک سفر دوست‌داشتنی به پایتخت ایران، استفاده از مسیرهای اتوبوسی است. شما می‌توانید از هرجای ایران بلیط اتوبوس خود را به مقصد تهران تهیه کنید و از بین پیچ‌و خم‌های جاده‌ای کشور به تهران همیشه بیدار و مقاصد گردشگری جذاب آن برسید.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

چند جاذبه تفریحی در تهران که باید تجربه کرد!

دو پیست مهیج برای تفریح در تهران

پیست اسکی دربندسر

پایتخت پیست‌های اسکی زیادی دارد که یکی از مشهورترین‌های آن، پیست اسکی دربندسر است. این پیست علاوه‌بر فصل زمستان در فصل‌های دیگر هم افراد زیادی را به سمت خودش می‌کشاند و با وجود تله‌کابین جذاب خود، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود. وجود امکانات رفاهی و تفریحی و همچنین رستوران‌های متنوع در این پیست، باعث شده است که هر گردشگری حداقل یک بار از این منطقه دیدن کند.

روز و ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۲۲ شب.

آدرس پیست اسکی دربندسر: تهران، رودبار قصران، شهر شمشک، دربندسر

پیست کارتینگ آزادی

یکی از پیست‌های کارتینگ در تهران، پیست کارتینگ آزادی است. این پیست، هشتصد متر طول و هشت تا ده متر نیز عرض دارد. یکی از بهترین و استانداردترین پیست‌های کارتینگ در ایران بوده و همه‌ساله ده هزار علاقه‌مند کارتینگ با خرید بلیط هواپیما تهران، رهسپار پیست کارتینگ آزادی می‌شوند. ایمنی فوق‌العاده کارت‌هایی که اجاره داده می‌شود سبب شده که حادثه خاصی در پیست کارتینگ آزادی در سال‌های اخیر گزارش نشده باشد.

چند جاذبه تفریحی در تهران که باید تجربه کرد!

در پیست کارتینگ آزادی همه نوع آموزش از مبتدی تا حرفه‌ای توسط مربیان کارآزموده ارائه می‌شود. پیست کارتینگ آزادی شامل رستوران و کافه و سالن بیلیارد و فوتبال دستی و بازی رایانه‌ای و زمین پینت بال بوده و اگر عاشق ماشین کنترلی هستید نیز این امکان در دسترس شما خواهد بود تا یاد روزگار کودکی باشید.

پیست کارتینگ آزادی که از پیست‌های فعال و پرمشتری کارتینگ در تهران است، همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ آماده پذیرایی از عاشقان کارتینگ است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید