۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 55418855

در این مطلب قصد داریم شما را با فاصله بندرگز تا بهشهر آشنا کنیم. برای رسیدن به بهشهر باید از نوکنده، گلوگاه و خلیل شهر عبور کنید.

فاصله بندرگز تا بهشهر

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب قصد داریم به بررسی فاصله بندرگز تا بهشهر بپردازیم. از غربی‌ترین شهرهایی که در استان گرگان واقع شده، بندرگز است. بندرگز از هر سمتی به یک بخش منتهی می‌شود که بخش غربی آن در ارتباط با گلوگاه است. زمانی که از بندرگز به بهشهر می‌روید، شاهد دیدنی‌های زیادی خواهید بود و باید از منطقه‌های مختلف عبور کنید. مردمی که در بندرگز زندگی می‌کنند، عموماً در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنند. البته لازم به ذکر بوده صیادی نیز بسیار پررونق و رایج است. اگر به دنبال اطلاعات گسترده‌تر در این زمینه هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

فاصله بندرگز تا بهشهر چقدر است؟

در ابتدا اجازه دهید به بررسی این سؤال بپردازیم که از بندرگز تا بهشهر چقدر فاصله وجود دارد؟ برای رفتن از بندرگز تا بهشهر باید یک فاصله ۴۰ کیلومتری را طی کنید. به طور متوسط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد خود برسید. البته در روزهای عید و تعطیلات این زمان بیشتر خواهد شد؛ زیرا ترافیک بیشتری وجود دارد. زمانی که تصمیم به عبور از این مسیر می‌گیرید، شهرها و مناطق مختلفی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از آن‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارند. این مناطق شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

نوکنده

در فاصله بندرگز تا بهشهر یکی از گزینه‌هایی که از آن دیدن خواهید کرد، نوکنده است. نوکنده در واقع یکی از شهرهای شهرستان بندرگز به شمار می‌رود که قدمت آن به بیش از ۱۴۰۰ سال می‌رسد. در نوکنده می‌توانید شاهد یک جنگل باشید که در آن قبرهایی از دوران اسلام و صفویه بر جای مانده‌اند. در دوران کریم خان زند و قاجاریه نوکنده یکی از مراکز مهم به‌حساب می‌آمد. از توابع نوکنده می‌توانیم به روستاهای بنفش تپه، مزنگ، لیوان شرقی، لیوان و غربی و همچنین کهنه کلباد اشاره داشته باشیم.

لازم به ذکر است زمانی نوکنده از مهم‌ترین قطب‌های کشتی به‌حساب می‌آید و رشته کشتی یکی از مهم‌ترین آن‌ها بود. بر اساس آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شد، جمعیت نوکنده ۶۶۵۰ نفر بود. از مهم‌ترین مشاهیر این منطقه می‌توانیم به بی‌بی خانم استرآبادی، رمضان خدر، مه‌لقا ملاح، مهرانگیز ملاح، احمد مازنی و اسدالله شربتی اشاره کنیم. زمانی که از بندرگز به بهشهر می‌روید، می‌توانید در نوکنده توقف کنید و از کتابخانه سرهنگ جعفری نوکنده، جنگل نرگسی نوکنده و همچنین دریای نوکنده بازدید به عمل بیاورید.

گلوگاه

در فاصله بندرگز تا بهشهر، گلوگاه یکی دیگر از گزینه‌ها برای عبور است. گلوگاه یکی از مهم‌ترین شهرهای مازندران به‌حساب می‌آید که مردم آن به زبان بومی طبری صحبت می‌کنند. بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت گلوگاه چیزی در حدود ۲۱۳۵۲ نفر بود. محبوب‌ترین ورزش بین اهالی این منطقه کشتی است. زمانی که به گلوگاه می‌روید، می‌توانید از پارک جنگلی توسکا بازدید به عمل بیاورید. مرغوب‌ترین انجیرها در باغ‌های توسکا به بار می‌نشینند. از دیگر میوه‌ها می‌توانیم به نارنگی، هلو، آلو و پرتقال اشاره کنیم.

فاصله بندرگز تا بهشهر

بازدید از گلوگاه

خلیل شهر؛ شهری در فاصله بندرگز تا بهشهر

زمانی که فاصله بندرگز تا بهشهر را می‌پیمایید، شاهد خلیل شهر خواهید بود. خلیل شهر از مهم‌ترین شهرهای مازندران به‌حساب می‌آید و واقع‌شده در بخش مرکزی شهرستان بهشهر است. بر اساس گزارش‌های سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر ۱۹۴۲۴ برآورد شد. همچنین وسعت این شهر ۱۵۰۰ کیلومتر است. اگر در اطراف خلیل شهر قدم بزنید، شاهد درختان میوه انار، هلو و نارنگی خواهید بود. همچنین از درختان سبز می‌توانیم به صنوبر و اکالیپتوس اشاره کنیم. از زیبایی‌های این شهر می‌توانیم کشتزارهای توت‌فرنگی و تمشک را نام ببریم. مهم‌ترین مرکز تفریحی این شهر پارک جنگلی سرخ‌اُو است. در این شهر انواع کارخانه‌ها قرار گرفته‌اند که در زمینه‌هایی همچون شالی‌کوبی، تولید آجر، پنیر، آرد گندم، نئوپان و پلاستیک فعالیت دارند.

به مقصد رسیدید

بعد از طی کردن نوکنده، گلوگاه و خلیل شهر به مقصد خود می‌رسید. بهشهر یکی از شهرهای استان مازندران است و افراد به زبان‌های فارسی و مازندرانی سخن می‌گویند. در سال ۱۳۹۵ در سایت سرشماری جمعیت این شهر ۹۴۷۰۲ نفر تخمین زده شد. در این شهر می‌توانید شاهد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی باشید؛ به‌گونه‌ای که افراد می‌توانند لحظات بسیار خوشی را تجربه کنند. هر یک از این جاذبه‌ها زیبایی‌های خاص خودشان را دارند و پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن‌ها بازدید به عمل بیاورید.

از جاذبه‌های دیدنی بهشهر می‌توانیم به عمارت صفی‌آباد اشاره کنیم. ساخت این کاخ به دستور شاه عباس بزرگ صورت گرفت. همچنین توسعه آن به زمان شاه صفی بر می‌گردد. این کاخ دارای دو طبقه است. در طبقه اول می‌توانید شاهد چندین اتاق باشید. طبقه دوم نیز علاوه بر اتاق‌های زیبا، دارای راهرو است. گوهر تپه از دیگر آثار ویژه است که می‌توانید زمان خود را برای بازدید از آن اختصاص دهید. در تپه این منطقه چندین اثر بر جای مانده‌اند که بازدید از آن‌ها برای تاریخ دوستان جذابیت دارد.

فاصله بندرگز تا بهشهر

بهشهر جاذبه‌های زیادی دارد

سخن آخر درباره فاصله بندرگز تا بهشهر

فاصله بندرگز تا بهشهر بر اساس آمار ثبت‌شده به ۴۰ کیلومتر می‌رسد. در صورت مساعد بودن همه چیز شما می‌توانید در عرض ۳۰ دقیقه به مقصد برسید. برای رسیدن به مقصد باید از نوکنده، گلوگاه و همچنین خلیل شهر عبور کنید. لازم به ذکر است هر کدام از این شهرها دارای جاذبه‌های دیدنی هستند که می‌توانند به سفر شما جذابیت ببخشند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید