ارومیه جاذبه‌های کم‌نظیری دارد به همین جهت با ما همراه باشید و جاذبه‌های گردشگری ارومیه را از دست ندهید.

جاذبه‌های گردشگری ارومیه را از دست ندهید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاذبه های شهر ارومیه به دریاچه آن محدود نمی شود. این شهر دارای مناطق طبیعی منحصر به فرد و زیبا و دارای تاریخی غنی است که به بیش از ۳ هزار سال پیش برمی گردد و مردمی با فرهنگ که موجب می شود سفر به آن با خاطراتی شیرین و به یاد ماندنی همراه باشد.

چند جاذبه گردشگری و دیدنی در ارومیه

آبشار سوله دوکل

این آبشار از دیگر مکان های دیدنی و جاذبه های شهر ارومیه به شمار می رود. این آبشار که به دیزج هم شهرت دارد، یکی از بلندترین آبشار های ایران است و منظره فوق العاده بکری دارد و بیشتر سال گردشگران زیادی به این مکان سر می زنند و از محیط فوق العاده این آبشار لذت می برند. این آبشار در دامنه کوه دالانپر در نوار مرزی ایران ترکیه و عراق واقع شده است. جالبتر این که این کوه متعلق به سه کشور ایران و عراق و ترکیه است.

آدرس آبشار سوله دوکل: جنوب غربی ارومیه – روستای دیزج از توابع زیوه

جاذبه‌های گردشگری ارومیه را از دست ندهید!

پیست اسکی خوشاکو ارومیه

پیست اسکی خوشاکو ارومیه نیز یکی دیگر از جاذبه های شهر ارومیه است، این پیست که همه سال در فصل زمستان پر از گردشگران ایرانی و خارجی است، به دلیل طبیعت بسیار زیبا غیر از اسکی بازان، گردشگران زیادی را گرد خود جمع می کند. اما اگر به منظور اسکی کردن به این مکان مراجعه می کنید، باید توجه داشته باشید که این پیست صرفا روز های جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر پذیرای علاقه مندان به ورزش اسکی می باشد.

آدرس پیست اسکی خوشاکو: ارومیه – بخش سیلوانه – روستای خوشاکو

دره‌ ی قاسملو ارومیه

این دره از پربازدیدترین جاذبه های شهر ارومیه محسوب می گردد و سالانه گردشگران زیادی به این مکان سر میزند این دره نیز یکی از تفریگاه های مهم ارومیه به شمار می رود. از دلایل گردش پذیر بودن این جاذبه، مناظر و چشم‌ انداز های طبیعی و همچنین چشمه‌ هایی است که در داخل باغ‌ ها و دره‌ ها پیداست. بهترین فصل بازدید از دره قاسملو ارومیه فصول بهار و تابستان است.

آدرس دره‌ قاسملو : در حدفاصل بین ارومیه و اشنویه

جاذبه‌های گردشگری ارومیه را از دست ندهید!

پارک جنگلی شیخ تپه

پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه که یکی از مکان های گردشگری ارومیه به شمار می رود، در جنوب شرقی ارومیه و در ارتفاعات مشرف به شهر، در جوار تپه باستانی شیخ تپه واقع شده است. قدمت این تپه به دوره مادها پیش از رواج دین زرتشت برمی گردد. که در حال حاضر به دلیل ساخت و ساز های بی رویه در این منطقه از زیبایی های آن کاسته شده است.

آدرس پارک جنگلی شیخ تپه: ارومیه – بلوار نبوت

ارومیه و جاذبه‌های کم‌نظیر آن

ساختمان شهرداری ارومیه

ساختمان شهرداری ارومیه در خیابان امام، شرق میدان قدیمی ایالت قرار دارد. قدمت این بنا به پهلوی اول می‌رسد. در سال ۱۳۱۰ شمسی ملا اوستا، که چیره دست‌ترین معمار زمان خود بود، این ساختمان را ساخت. پلان کلی این ساختمان، مانند ساختمان شهرداری تبریز به شکل عقابی است که بال‌های خود را باز کرده است.

ساختمان شهرداری در دو طبقه ساخته شده و در معماری آن اصل تقارن کاملا رعایت شده است. در ۳۰ شهریور سال ۱۳۲۰ شمسی، در حمله متفقین به ایران ارتش روسیه پادگان را بمباران کرد که در این حمله قسمتی از نمای جنوبی آن تخریب شد؛ سپس توسط دو نفر به نام‌های اوستا مهبور و یک استادکار ارمنی مرمت شد.

جاذبه‌های گردشگری ارومیه را از دست ندهید!

برج سه گنبد

برج سه گنبد در جنوب شرقی ارومیه، خیابان استاد برزگر قرار دارد که در سال ۵۸۰ هجری قمری، در دوره سلجوقیان ساخته شده است. اما برخی نیز ادعا می‌کنند این بنا در دوره ساسانس، به عنوان آتشکده ساخته شده، اما هیچ سند معتبری برای اثبات آن وجود ندارد. در داخل این بنا سه کتیبه به خط کوفی وجود دارد که از سنگ تراشیده‌اند و در پایان کتیبه، تاریخ محرم ۵۸۰ هجری ثبت شده است. طبق این کتیبه، این بنا به دستور یکی از حاکمان سلجوقی به نام «شیث قاطه المظفری» ساخته شده و از نظر معماری، شبیه مقابر مراغه و سایر مقبره‌هایی است که در قرن ششم هجری در دوره سلجوقی ساخته شده‌اند.

برج سه گنبد به شکل استوانه‌ای ساخته شده که قطر آن پنج متر و ارتفاعش نیز ۱۳ متر است. این بنا دو طبقه است و در هر سوی آن دریچه وجود دارد. طبقه اول را سردابه می‌نامند که پوششی قوس‌دار دارد و توسط آن از طبقه دوم جدا می‌شود. این بنا در ۱۵ آذر ۱۳۱۴، با شماره ۲۴۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاذبه‌های گردشگری ارومیه را از دست ندهید!

مسجد جامع ارومیه

مسجد جامع یکی از آثار تاریخی ارومیه است که در خیابان اقبال قرار دارد. این مسجد در میان بازار قدیمی شهر واقع شده و یکی از ارکان اصلی بافت قدیمی شهر است. برخی معتقد هستند این بنا ابتدا آتشکده بود و بعد از تسلط مسلمانان ویران و سپس در قرن هفتم هجری قمری بر روی آن مسجدی ساخته شده که سبک تزیینات، گچبری‌ها، ستون‌بندی‌ها و طاق‌های مسجد شبیه سبک معماری سلجوقیان است.

تاریخ تجدید بنای این مسجد معلوم نیست، اما محراب آن در تاریخ ۶۷۶ هجری قمری ساخته شده است. این مسجد به همراه سایر اجزای بافت قدیمی شهر به ویژه بازار و راسته‌های آن بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. این مسجد در ۱۵ آذر سال ۱۳۱۴ با شماره‌ی ۲۴۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید