در این مطلب به پاسخ این سوالات پرداخته ایم که فاصله چالوس تا آمل چند کیلومتر است و چه دیدنی هایی در این حد فاصل قرار دارند.

فاصله چالوس تا آمل چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: دو شهر چالوس و آمل در استان مازندران از ویژگی خاصی برخوردار هستند. شهر چالوس مقصد جاده ٥٩ یا همان جاده چالوس است و شهر آمل مقصد جاده هراز می باشد. اما درحالیکه جاذبه های گردشگری شهر چالوس عموما جاذبه های طبیعی و تفریحی هستند جاذبه های آمل را اکثرا جاذبه های تاریخی تشکیل می دهند. در این مطلب قصد داریم به معرفی دیدنی های موجود در این دو شهر و همچنین جاذبه های گردشگری موجود در فاصله بین آنها بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله چالوس تا آمل چند کیلومتر است.

فاصله چالوس تا آمل چند کیلومتر است؟

در پاسخ به این سوال که فاصله چالوس تا آمل چند کیلومتر است ابتدا باید متذکر شویم که منظور ما فاصله این دو شهر از طریق جاده نوشهر به سمت نور است. بعضی از گردشگران ترجیح می دهند فاصله بین این دو شهر را از طریق جاده محمودآباد طی کنند که راهشان کمی طولانی تر خواهد شد. با این توضیح باید بگوییم که فاصله بین چالوس تا آمل حدود صد کیلومتر می باشد. شما می توانید این فاصله صد کیلومتری را در عرض حدود یک ساعت و نیم طی نمایید. ضمن اینکه دو شهر زیبای نوشهر و نور نیز در مسیر چالوس تا آمل قرار دارند و می توانید از جاذبه های گردشگری این شهرها نیز دیدن کنید.

فاصله چالوس تا آمل چند کیلومتر است

پل دوازده چشمه آمل

جاذبه های توریستی چالوس

شلوغ ترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهر سرسبز چالوس شهرک تفریحی نمک آبرود می باشد. تله کابین مشهور نمک آبرود که یکی از مهمترین تله کابین های ایران است در درون همین شهرک تفریحی قرار دارد. خط اصلی این تله کابین دارای بیست و چهار کابین است که ظرفیت هر کدام از آنها چهار نفر است. مسافران با این خط در عرض حدود پانزده دقیقه به بالای قله زیبای مدوبن منتقل می شوند. خط فرعی تله کابین نمک آبرود بیشتر برای بهره مندی مسافران از امکانات رفاهی و بهداشتی طراحی شده است و آنها را به بالای قله دیوحمام منتقل می کند. از جمله دیگر تفریحات موجود در شهرک نمک آبرود می توان به این موارد اشاره کرد: پیست کارتینگ، زیپ لاین، هاورکرافت، جت اسکی، شهربازی کودکان، پارک جنگلی و تفرجگاه ساحلی.

دیگر جاذبه گردشگری شهر چالوس که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند پارک جنگلی فین است. این منطقه جنگلی در جنوب شهر چالوس قرار گرفته است و طبیعتی بکر و سرسبز را در دل خود جای داده است. مرداب تماشایی کندوچال نیز در درون همین پارک جنگلی قرار گرفته است.

جاذبه های توریستی آمل

همانطور که پیش از این نیز گفتیم جاذبه های گردشگری شهر آمل برخلاف دیگر شهرهای مازندران اکثرا جاذبه های تاریخی هستند. از جمله مهمترین این جاذبه ها به این موارد می توان اشاره کرد: آتشکده آمل، موزه تاریخ آمل، حمام اشرف السلطان، برج هشتل، عمارت منوچهری، حمام میر صفی، گرمابه خواجه یعقوب، پل معلق آمل، پل دوازده چشمه و...

اما آمل از جاذبه های طبیعی و مراکز تفریحی نیز تهی نیست. از جمله این جاذبه ها و مراکز این موارد را می توان نام برد: رودخانه هراز، پارک جنگلی میرزا کوچک خان، جنگل زیارو، سروچمان هزار پله، چشمه آب معدنی آمل، دهکده ییلاقی پرن، دهکده الیمستان، پیست و آکادمی گلف استار، پارک بازی دهکده طلایی، منطقه تفریحی بلیران و...

جاذبه های گردشگری در فاصله چالوس تا آمل

علاوه بر این سوال که فاصله چالوس تا آمل چند کیلومتر است یک سوال دیگر نیز در ذهن گردشگران وجود دارد و آن این است که چه جاذبه ها و دیدنی هایی در حد فاصل این دو شهر وجود دارد. در پاسخ باید بگوییم که دو شهر نور و نوشهر با تمام زیبایی هایشان در فاصله چالوس تا آمل واقع شده اند. دو مورد از زیباترین و بزرگترین جنگل های مازندران یعنی جنگل سیسنگان و پارک جنگلی نور نیز در همین حد فاصل قرار دارند.

جنگل سیسنگان منطقه ای با مساحت ششصد هکتار را در بر می گیرد. این جنگل در حد فاصل دو شهر نوشهر و نور و در بیست و هفت کیلومتری جاده نوشهر به سمت نور واقع شده است. جنگل سیسنگان یکی از متنوع ترین پوشش های گیاهی را در بین جنگل های مازندران دارا می باشد. از جمله گونه های گیاهی و درختانی که در این جنگل به چشم می خورند این موارد را می توان نام برد: توت، انار، انجیر، ازگیل، داغداغان، گوجه جنگلی، بلوط، لرگ، لیکلی و...

پارک جنگلی نور نیز دیگر منطقه جنگلی وسیع در حد فاصل چالوس تا آمل است. جالب است بدانید که این جنگل در حقیقت بزرگترین جنگل خاورمیانه می باشد و مساحت آن به بیش از چهار هزار متر می رسد. پارک جنگلی نور محل رویش یکی از گونه های نادر گیاهی در جهان است. این گونه نادر سپید پلت نام دارد. علاوه بر سپید پلت درختان انبوه ممرز، افرا و توسکا نیز در این جنگل به چشم می خورند.

فاصله چالوس تا آمل چند کیلومتر است

پارک جنگلی نور

از جمله دیگر جاذبه های گردشگری موجود در فاصله چالوس تا آمل به این موارد می توان اشاره کرد: تالاب ارواح، دریاچه سد آویدر، دیو چشمه، دریاچه خضر نبی، روستای انگاس، بز چشمه، آبشار اوسیاره، آبشار چشمه موزیا، آبشار جناب، آبشار پنجاه چم، دریاچه سد الیمالات، روستای ناتل، منطقه ییلاقی دونکوه، پارک جنگلی چمستان، آب گرم لاویج، روستای انارجار، قلعه کجور، بقعه سلطان احمد، قله سوردار، کوه لوس و...

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید