۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 55418797

فاصله کرج تا رشت از جاده چالوس حدود سیصد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض پنج ساعت طی شود.

فاصله کرج تا رشت از جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: بهترین مسیر برای سفر به شهرهای شمالی کشور کدام جاده است؟ پاسخ این پرسش بستگی به این دارد که قصد سفر به کدام شهر را داشته باشید. به طور کلی جاده چالوس بیشتر برای سفر به شهرهای نیمه غربی سواحل خزر مناسب است. درحالیکه جاده های هراز و فیروزکوه بیشتر برای سفر به شهرهای نیمه شرقی مناسب می باشند. اما مزیتی که جاده چالوس دارد انبوه زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری موجود در مسیر این جاده است که تجربه سفر را برای شما تبدیل به خاطره ای فراموش ناشدنی می سازد. در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از این مقاصد توریستی که در حاشیه جاده چالوس قرار دارند بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله کرج تا رشت از جاده چالوس چقدر است.

فاصله کرج تا رشت از جاده چالوس چقدر است؟

فاصله کرج تا رشت از جاده چالوس حدود سیصد کیلومتر است. جاده چالوس همانطور که حتما می دانید جاده ای به شدت پر پیچ و خم و تشکیل شده از شیب های بسیار تند و گردنه های عریض و طویل است. بنابراین سیصد کیلومتری که از مسیر این جاده دنبال می شود بیشتر از یک سیصد کیلومتر معمولی برای رسیدن به مقصد زمان نیاز دارد. در واقع فاصله کرج تا چالوس از آزادراه قزوین - رشت نیز حدود سیصد کیلومتر است. اما مسیر این آزادراه یک الی دو ساعت زودتر از مسیر جاده چالوس به مقصد می رسد.

شما می توانید فاصله کرج تا رشت از جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود پنج ساعت طی نمایید.

فاصله کرج تا رشت از جاده چالوس

آبشار سپهسالار

مکان های توریستی حاشیه جاده چالوس

یکی از نخستین جاذبه های گردشگری که در مسیر جاده چالوس قرار دارد آبشار زیبای سپهسالار است. به طور کلی جاده چالوس پر از آبشارهای خروشان و تماشایی است. آبشارهایی نظیر آبشار هریجان واقع در نزدیکی روستای سیاه بیشه، آبشار خور واقع در نزدیکی روستای خور، دو آبشار هفت چشمه و آدران واقع در نزدیکی روستای ارنگه و... هر کدام می توانند موضوع یک تفرج کامل یک روزه باشند. اما شاید محبوب ترین و پربازدیدترین آبشار جاده چالوس همین آبشار سپهسالار باشد. آبشار سپهسالار از میان دو صخره جاری است و پس از طی نمودن حدود ده متر به محدوده سایه نشین زیر این صخره ها فرو می ریزد. در بسیاری از روزهای سال علی الخصوص روزهای بهاری یک رنگین کمان زیبا هم در پشت این آبشار دیده می شود.

بسیاری از ما وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری جاده چالوس می شود به یاد پیست اسکی دیزین می افتیم. مجموعه تفریحی دیزین یکی از مقاصد محبوب علاقه مندان به تفریحات زمستانی است. دیزین با بیست و سه پیست اسکی و چند پیست چمن یکی از بزرگترین پیست اسکی های خاورمیانه به شمار می رود. انواع تفریحات و امکانات ورزشی دیگری نظیر تله سیژ، تله کابین، پیست اسب سواری، زمین تنیس، زمین والیبال و... نیز در این مجموعه تفریحی بزرگ برای گردشگران مهیا گردیده است.

یکی دیگر از مجموعه های تفریحی محبوب در مسیر جاده چالوس تله کابین نمک آبرود می باشد. شهرک تفریحی و توریستی نمک آبرود در حال حاضر بزرگترین و شلوغ ترین تله کابین ایران محسوب می شود. این مجموعه از دو خط تله کابین برخوردار است که خط اصلی آن با بیست و چهار کابین چهار نفره مسافران را در طی حدود پانزده دقیقه به بالای قله زیبای مدوبن انتقال می دهد. خط دو نیز با کابین های شش نفره به مقصد قله دیوحمام رفت و برگشت می کند. جذابیت شهرک نمک آبرود تنها از تله کابین های آن ناشی نمی شود. در این شهرک تفریحات دیگری نظیر پیست کارتینگ، شهربازی مدرن کودکان، تفریح مهیج زیپ لاین و انواع تفریحات ساحلی نیز برای گردشگران در دسترس است.

اما در مسیر جاده چالوس چندین روستای توریستی نیز واقع شده است. هر کدام از این روستاها خود مملو از جاذبه های گردشگری تماشایی هستند. روستای گچسر که در فاصله حدود شصت و پنج کیلومتری کرج قرار دارد با باغ لاله های مشهور و زیبای خود یکی از توریستی ترین روستاهای جاده چالوس به شمار می رود. باغ لاله های گچسر به عنوان یکی از زیباترین باغ های ایران شناخته می شود. در این باغ می توانید انواع و اقسام لاله های کوچک و بزرگ را در هر رنگ و شکلی در کنار یکدیگر تماشا کنید. در درون روستای گچسر یک چشمه نیز قرار دارد که اهالی روستا به آن چشمه وله می گویند. آب این چشمه دارای خواص مختلف درمانی است و می تواند دردهای عضلانی را نیز تسکین دهد.

فاصله کرج تا رشت از جاده چالوس

باغ لاله های گچسر

دیگر روستایی که با جاذبه های گردشگری فراوان در مسیر جاده چالوس قرار دارد روستای ارنگه است. این روستا که در کیلومتر هجده جاده چالوس قرار دارد بیشتر با منطقه طبیعی و توریستی خود یعنی دره هفت چشمه شناخته می شود. دره ای که دو آبشار هفت چشمه و آدران را در نزدیکی خود می بیند و رودخانه پرآب ارنگه نیز در کنار آن جاری است. نرسیده به روستای ارنگه و کمی جلوتر از دوراهی منتهی به این روستا یک گورستان تاریخی واقع شده است که گفته می شود دارای قدمت چند هزار ساله است. قله سه هزار متری پورا نیز دیگر جاذبه توریستی روستای بهشتی ارنگه می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید