۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: 55418261

اردکان یکی از شهرستان های یزد است. پشمک، باقلوا، شیرینی لوز و... از سوغات اردکان محسوب می شوند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

سوغات اردکان

در این مقاله به معرفی سوغات اردکان می پردازیم.

معرفی شهر و سوغات اردکان

اردکان یکی از شهرستان های استان یزد محسوب می شود. این شهر دارای بافتی تاریخی است و قدمت طولانی نیز دارد. در این شهر آثار تاریخی بسیاری از دوران صفویان و قاجار وجود دارد. همچنین علاوه بر آثار تاریخی، این شهر دارای جاذبه های طبیعی بسیاری نیز است. سالانه گردشگران و توریست های بسیاری جهت گردش و بازدید آثار تاریخ و طبیعی به این شهر سفر می کنند. سوغات اردکان از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است. هر گردشگر و توریستی که به این شهر سفر می کند برای عزیزان خود، سوغاتی خریداری می کند. شیرینی های اردکان؛ از مهم ترین سوغات این شهر می باشند و در بین مردم محبوبیت بسیاری دارند.

شیرینی های اردکان انواع مختلفی دارند که با توجه به علایق خود می توانید نوع آن را انتخاب و خریداری کنید. لوز بادام، لوز نارگیل، شیرینی نان برنجی، قطاب، نان پنجره ای، باقلوا، کیک یزدی، پشمک، حلوا ارده، نان سوروک و .... نمونه هایی از شیرینی های معروف اردکان هستند. در ادامه به معرفی کامل تعدادی از سوغات اردکان می پردازیم.

معرفی حلوا ارده از سوغات اردکان

از سوغات اردکان می توان به حلوا ارده اشاره کرد. از سوغات مقوی و مفید اردکان می توان حلوا ارده را نام برد. حلوا ارده در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. کنجد، شکر، گلوکز، پودر سفیده تخم مرغ، اسید سیتریک و آب از مواد مورد نیاز برای تهیه حلوا ارده هستند. حلوا ارده اردکان به دلیل داشتن مزه ی عالی از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار است. حلوا ارده در شهر اردکان به روش سنتی تولید می شود. در تهیه این ماده خوراکی در شهر اردکان هیچ گونه افزودنی شیمیایی استفاده نمی شود. بنابراین برای تولید آن فقط از مواد طبیعی استفاده می شود. این حلوا ارده نسبت به سایر حلوا ارده هایی که به صورت صنعتی تولید می شوند دارای طرفداران بیشتری است.

معرفی پشمک از سوغات اردکان

یکی از شیرینی های اصیل اردکان، پشمک می باشد که جزو سوغات اردکان نیز محسوب می شود. کودکان علاقه ی بسیاری به این نوع شیرینی دارند. پشمک دارای رنگ های متفاوت است که علت تنوع رنگ این نوع شیرینی رنگ های خوراکی مختلفی است که در تهیه آن استفاده می کنند. پشمک از شکر تهیه می شود و نوعی شیرینی حجیم به حساب می آید. علاوه بر رنگ خوراکی در تهیه این نوع شیرینی، از مواد دیگری مانند قهوه، کاکائو، زعفران و اسانس های میوه استفاده می کنند. در شهر اردکان می توانید خوشمزه ترین پشمک ها را خریداری کنید و به عنوان سوغاتی به عزیزان خود تقدیم کنید.

آشنایی با نان سوروک

از نان های سنتی و بومی سوغات اردکان می توان به نان سوروک اشاره کرد. نان سوروک یک نوع نان روغنی است. این نان دارای طعمی لذیذ است و طرفداران بسیاری دارد. این نان روغنی به صورت داغ سرو می شود. زیرا مردمان اردکان معتقد هستند که نان سوروک تا زمانی که داغ و تازه است باید مصرف شود. زیرا تازه این نان طعم بهتری دارد و خوشمزه تر می باشد. بعد از اینکه پخت نان سوروک تمام میشود، قبل از خوردن به آن شکر اضافه می کنند. همچنین این نان را همراه با پنیر و سبزی نیز میل می کنند. برای تهیه نان سوروک از آرد نان سنگک، نمک، تخم مرغ، آب، مایه ی خمیر، تخم گشنیز، روغن کنجد استفاده می کنند. اگر علاقه مند به امتحان کردن این نوع نان هستید، هنگام سفر به اردکان می توانید آن را تهیه کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.

سوغات اردکان

سوغات اردکان

معرفی کیک یزدی

همانطور که اول مقاله گفته شد اردکان یکی از شهر های استان یزد محسوب می شود. بنابراین سوغات یزد و سوغات اردکان یکی می باشد. کیک یزدی یکی از معروف ترین سوغاتی های یزد است که شما عزیزان به عنوان یکی از سوغاتی های شهرستان اردکان نیز می توانید آن را خریداری کنید. کیک یزدی امروزه در تمام کشور یافت می شود و در اکثر شیرینی فروشی های کشور پخته می شود. اما اگر به دنبال نوع اصیل این کیک هستید می توانید به یزد و اردکان سفر کنید و بهترین کیک یزدی کشور را امتحان کنید. برای تهیه این نوع شیرینی از آرد، روغن مایع، شکر، گلاب، پودر هل و تخم مرغ استفاده می شود.

معرفی شیرینی لوز از سوغات اردکان

شیرینی لوز سوغات اردکان است. این شیرینی در طعم های مختلفی تهیه می شود. نارگیلی، بادامی، بیدمشک نمونه های مختلفی از طعم این نوع شیرینی هستند. طعم های مختلف شیرینی لوز را می توانید از شهر های مختلف یزد مانند شهرستان اردکان خریداری کنید. شیرینی لوز اردکان بسیار معروف است و اگر قصد تهیه سوغاتی برای عزیزان خود را دارید، پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید شیرینی لوز است.

سوغات اردکان سوغات اردکان

معرفی باقلوا از سوغات اردکان

باقلوا جزو مهم ترین سوغات اردکان به حساب می آید. این شیرینی خوشمزه و لذیذ در سراسر ایران دارای طرفداران بسیاری است. باقلوا به دلیل داشتن مزه ای فوق العاده به کشور هایی مانند کانادا، اروپا و آمریکا صادر می شود. باقلوا دارای طعم های مختلفی است که با توجه به علایق خود می توانید نوع آن را انتخاب کنید. عسل، مغز بادام، مغز پسته، گلاب از مواد مورد نیاز برای تهیه این نوع شیرینی هستند. باقلوا در سایر نقاط کشور نیز تهیه می شود اما شهرستان اردکان و شهر یزد مراکز عمده ی تولید این نوع شیرینی هستند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید