روستاگردی آن هم در مقصدی نظیر اردبیل سرسبز، به‌نهایت دلچسب است با ما همراه باشید و از زیباترین روستاهای اطراف اردبیل که باید دید، بدانید.

زیباترین روستاهای اطراف اردبیل که باید دید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: استان اردبیل از لحاظ گردشگری در ایران پر جاذبه ترین استان ها تلقی می شود. این استان دارای آبهای زیرزمینی بسیاری می باشد. شگفتی های زیادی که در این استان وجود دارد سالانه بسیاری از گردشگران را به خود جذب می نماید.روستاهای گردشگری اردبیل ، با یکی از پرطرفداراترین جاذبه ها نیز بسیاری از گردشگران را بسوی خود می کشاند.

بازدید از زیباترین روستاهای اطراف اردبیل

روستای بیله درق

روستای ییلاقی بیله درق یا ویلا دره در ارتفاع ۱۸۲۰ متر از سطح دریا و در فاصله ۳ کیلومتری شمال سرعین قرارگرفته است. این دهکده ییلاقی با آب‌وهوای مطبوع، از جاذبه‌های گردشگری شهرستان سرعین می‌باشد. که از مواهب طبیعی همچون آب‌های معدنی، دره زیبا با درختان و چمنزارهای پر از گل و گیاه و کندوهای عسل برخوردار است. در طول مسیر رودخانه بیله درق دو آبشار به فاصله ۳۰۰ متر از یکدیگر و غارهای بزرگ و کوچکی نیز وجود دارند که دوستداران طبیعت را به خود جذب می‌کنند. در این روستا مراکز اقامتی، کافه و رستوران‌هایی جهت اقامت گردشگران وجود دارد.

زیباترین روستاهای اطراف اردبیل که باید دید!

روستای کزج

روستای کزج در شهرستان خلخال از توابع استان اردبیل، از کلمه ” کزه ” به معنی چوب‌دستی گرفته‌شده است. و نام روستایی زیبا و گردشگری با ارتفاع ۱۲۵۰ متر از سطح دریا، واقع‌شده است. روستای کزج در کوه‌های سر به فلک کشیده خلخال، در دامنه تند کوهی به نام “بلد داشی “و در ساحل شرقی رودخانه قزل‌اوزن، در استان اردبیل می‌باشد.

این روستا جزو بخش خورش رستم شهرستان خلخال بافاصله‌ای ۱۲ کیلومتری از مرکز بخش (هشتجین) و ۵۷ کیلومتری از مرکز شهرستان خلخال می‌باشد. ازجمله روستای هدف گردشگری استان و نیز جزء ۱۰ روستای دارای بافت باارزش معماری سنتی در کشور محسوب می‌شود.

مردمان روستا ترکی زبان هستند. و به مشاغلی همچون دامداری و کشاورزی مشغول می‌باشند، و ازجمله محصولاتشان انگور، گردو، سیب و گلابی، گیلاس، آلبالو و توت، به‌ویژه توت خشک است. علاوه بر این جاجیم‌بافی، پلاس بافی، جوراب، کلاه و دستکش، طناب و سبدبافی از صنایع‌دستی این روستا بوده و قدمت طولانی دارد.

کزج را به‌عنوان یکی از جاذبه‌ها استان اردبیل می‌شناسند. چراکه دارای بافت قدیمی و سنتی، معماری مخصوص برای مکان‌های مسکونی، واقع‌شدن در کوهپایه، جاری بودن رودخانه قزل‌اوزن که باغات روستا را سیر آب می‌کند.

زیباترین روستاهای اطراف اردبیل که باید دید!

همچنین قدمت و پیشینه تاریخی و صنایع‌دستی در کنار طبیعتی بکر و زیبا است، که همگی باعث جذب علاقه‌مندان می‌شود.

روستای مرزی پست کندی

روستای مرزی پست کندی از نظر جغرافیای در شمال شهرستان مشگین شهر قرار گرفته و از شهر رضی ۱۸کیلومتر فاصله دارد .موقعیت خود روستا ازشمال باکشور جمهوری آذربایجان به راه شوسه معروف به پاترلان ازمشرق با روستای قاسم کندی ازغرب با روستای علیکران و از جنوب باروستای خلیفه لو همجوار می باشد .

گشت‌وگرد در روستاهای زیباتر اردبیل

روستای آلوارس

شاید این نکته برایتان جالب باشد که روستای آلوارس، علاوه بر طبیعت زیبایش امکانات تفریحی رفاهی خوبی دارد. این روستا از روستاهای مجاور سرعین است و در کنار ارتفاعات سبلان قرارگرفته است. اگرگذرتان به سرعین افتاد حتما برای طبیعت گردی به این روستا بروید از منطره های چشم نواز این روستا لذت ببرید.

آلوارس یک روستای ییلاقی به حساب می آید که بعد از گذر از جاده کوهستانی به روستای آلوارس می رسید. طبیعت روستای آلوارس بکر باقی مانده است و خبری از دخالت های انسانی در طبیعت این روستا نیست. اگر دلتان می خواهد به جایی بروید که در آن خبری از تکلونوژی و شلوغی شهر نیست، طبیعت دست نخورده و زیبای روستای آلوارس را از دست ندهید.

زیباترین روستاهای اطراف اردبیل که باید دید!

طبیعت برفی این روستا در فصل زمستان واقعا زیبا و حیرت آور است. تصور کنید طبیعتی که هم چنان زیبایی اش را حفظ کرده، در فصل زمستان پوشیده از برف است، منظره ای منحصر به فرد از زمستان را جلوه می دهد. اگر در فصل زمستان راهی روستا آلوارس شده اید، می توانید در پیست اسکی این روستا تفریح کنید. البته این پست اسکی فقط مخصوص فصل زمستان نیست و در تابستان هم می توانید در اسکی روی چمن، اسکی سواری کنید.

روستای خان کندی

وقتی صحبت از دیار اردبیل می شود سرعین ورد زبان ایران و ایرانی می شود. ما در ادامه معرفی زیباترین روستاهای گردشگری اردبیل می خواهیم شما را فراتر از اربیل و سرعین و چشمه های آبگرم ببریم. وقتی تصمیم می گیرید به اردبیل بروید، خود را برای روستاگردی و طبیعت گردی در طبیعت مثال زدنی روستاهای اردبیل، آماده کنید.

این روستا برخلاف سرعین که چشمه های آبگرم دارد،چشمه هایی با آب سرد و خنک دارد. آب این چشمه آنقدر سرد که شما حتی نمی توانید دست خود را برای چند لحظه در ان نگه دارید.

زیباترین روستاهای اطراف اردبیل که باید دید!

تا وقتی به روستای خان کندی نرفتید، طبیعت زیبای این روستا برای شما در حد تصور خواهد ماند.پی بار و بندیل راببنید و راهی خان کندی شوید. اگر گذرتان به روستای خان کندی افتاد، حتما از دریاچه زیبای قانغانلو دیدن کنید و ساعاتی را در کنار این دریاچه بنشینید و محو تماشای طبیعت، مراتع سرسبز و دشت های بی نظیر اطراف دریاچه شوید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • علی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    6 0
    روستای گردشگری گلی بلاغ از توابع بخش مرکزی بیله سوار در ارتفاعات خروسلو با طبیعتی کاملا بکر و با آب و هوای بسیار زیبا را هم بشناسید
  • گندم IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    13 0
    روستای مینا آباد از توابع شهرستان اردبیل ،نقطه صفر مرزی با آذربایجان خیلی دیدنی و بکر ،تحقیق کنید و بشناسید
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    5 1
    روستای زرج اباد ازتوابع شهرگیوی اردبیل جاهای دیدنی وانواع درخت میوه وبارودخانه زیبا وباوجودکوه اییلی ودربند بسیارزیباوسرسبز روفراموش نکنیدکه اگریکباربه این روستای ۳۰۰خانواربرویددوباره بازبرای گردش میرویدکه ازدست ندهید
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 2
    روستای دیجویجین دراردبیل سرسبزوبکرباکباب های گوسفندی هیچ جای ایران پیدانمیشه
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 4
    روستای دگرماندرق و جنگل فندقلویی که داره محشره و واقعا بی نظیر همه ساله هزاران مهمان به این روستا و جنگلهای فندقلو میان
  • مرتضی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 0
    منطقه یورتچی شهرکوراییم با بیش از ۶۰روستا واقعا طبیعت بهشتی و بکر برای گردش حرف اول رو میزنه پیشنهاد میکنم سفر کنید
  • نم IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 0
    خان کندی بکر و بکر از توابع شهرستان مغان ( گرمی ) است نه اردبیل شرق آذربایجان از شمال تا جنوب یا از پارس آباد تا خلخال دارای اقلیم متفاوت است در فصل تابستان ارتفاعات گرمی و مشکین و اردبیل و خلخال ، در فصول سرد ، محال خوروزلو در شهرستان بیلسوار برای گردشگری مناسب هستند . اما محال موران مخصوصآ داشت دیلی و افجه در گرمی تحت تأثیر آب و هوای گرم دشت مغان و سبلان سرد و خزر مرطوب در طول کل سال بینظیر است . دهها هزار هکتار جنگل قابل رویت است و تمام رطوبت خزر که سلسله جبال البرز مانع ورود آن به قسمت جنوب و غرب است بهمراه اکسیژن های حاصل از این جنگلها توسط باد دائمی دریا از جهت باکو وارد شهرستان گرمی میکند معجونی از نسیم و اکسیژن و عطر انواع گلها بهمراه آواز بلبل ها در اوج سکوت را بر روی چمنزار عملا احساس خواهید کرد . پیشنهاد میکنم اگر تمام کشورها را هم گشته اید حتمآ سری به این روستاها بزنید که اکثر روستاهای آنسوی مرز نیز قابل مشاهده است .
  • نم IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    خان کندی بکر و بکر از توابع شهرستان مغان ( گرمی ) است نه اردبیل شرق آذربایجان از شمال تا جنوب یا از پارس آباد تا خلخال دارای اقلیم متفاوت است در فصل تابستان ارتفاعات گرمی و مشکین و اردبیل و خلخال ، در فصول سرد ، محال خوروزلو در شهرستان بیلسوار برای گردشگری مناسب هستند . اما محال موران مخصوصآ داش دیبی و افجه در گرمی تحت تأثیر آب و هوای گرم دشت مغان و سبلان سرد و خزر مرطوب در طول کل سال بینظیر است . دهها هزار هکتار جنگل قابل رویت است و تمام رطوبت خزر که سلسله جبال البرز مانع ورود آن به قسمت جنوب و غرب است بهمراه اکسیژن های حاصل از این جنگلها توسط باد دائمی دریا از جهت باکو وارد شهرستان گرمی میکند معجونی از نسیم و اکسیژن و عطر انواع گلها بهمراه آواز بلبل ها در اوج سکوت را بر روی چمنزار عملا احساس خواهید کرد . پیشنهاد میکنم اگر تمام کشورها را هم گشته اید حتمآ سری به این روستاها بزنید که اکثر روستاهای آنسوی مرز نیز قابل مشاهده است .
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 0
    گردنه حیران را برای مسافرت از دست ندهید بهترین اب و هوارا دار
  • علی IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    2 1
    روستای اوچبلاغ از توابع بخش نمین هم بشناسید که آب و هوای فوق العاده زیبایی دارد
  • محمد IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    ای کاش تصاویری ازاین مناطق هم میگذاشتید
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    روستای پیرعلی مشگین شهر.مخصوصا پاییز و تابستان و بهار.واقعابی نظیره.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    روستای جناقرد با لبنیات محلی و جاذبه گردشگری مثل باغ های سنتی رودخانه بزرگ از دست ندید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید