از بین بردن لکه چای از روی فرش بسیار چالش برانگیز است. لکه چای معمولا باعث تغییر رنگ فرش می شود، بنابراین پاک کردن سریع و به موقع آن بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب به شما خواهیم آموخت چگونه در خانه لکه چای را از روی فرش پاک کنید.

از بین بردن لکه چای از روی فرش + بهترین قالیشویی تهران

لکه های فرش برای ما همیشه لکه های فرش موضوعی آزار دهنده است! برخی از لکه‌ها به راحتی از روی فرش پاک می‌شوند؛ در حالی که برخی دیگر به عمق فرش نفود می‌کنند و به راحتی قابل پاک کردن نیستند. قطعا تا به حال برای شما پیش آمده که در حال نوشیدن چای باشید و چند لکه چای روی فرش شما ریخته باشد! از بین بردن لکه چای روی فرش مسئله چندان مهمی نیست؛ اما در برخی از موارد اگر به موقع پاک نشود؛ لکه‌های زردرنگ روی فرشتان باقی می‌گذارد. شما می‌توانید با استفاده از موادی مانندنمک، جوش شیرین و سرکه به راحتی لکه چای را از روی فرش پاک کنید. پس اگر به طور تصادفی چای روی فرش شما ریخته است و در تلاش برای از بین بردن لکه هستند؛ این مطلب برای شما نوشته شده است.
 

از بین بردن لکه‌های تازه چای از روی فرش

تمیز کردن هر نوع لکه‌ای از روی فرش تا زمانی ساده و راحت است که خشک و کهنه نشده باشد. برای پاک کردن لکه چای از روی فرش بهتر است که بلافاصله اقدام کرده و اجازه ندهید مدتی طولانی بر روی فرش باقی بماند. چراکه خشک و کهنه شدن لکه، می‌تواند چالش‌های متعددی برای افراد ایجاد کند و حتی ممکن است که با روش‌های خانگی نیز نتوان این لکه‌ها را تمیز کرد. تمیز کردن لکه‌های تازه از روی فرش، کار ساده و راحتی است و می‌توان با استفاده از موادی همچون سرکه، آبلیمو و مواد شوینده دیگر آن را پاک کرده و در نهایت با یک دستمال مرطوب محل لکه را کاملاً تمیز کرد.

از بین بردن لکه قدیمی از روی فرش

زمانی که روی فرش لکه‌ای ایجاد می‌شود، کاملاً خشک و قدیمی‌ شدن آن می‌تواند پروسه تمیز کردن لکه‌ها را دشوار کند. بنابراین اگر به هر دلیلی چای ریخته شده روی فرش خشک شد، باید از روش‌ها و راهکارهای مختلفی استفاده کنید تا در نهایت بتوانید فرش را تمیز کنید.

یکی از روش‌های تمیز کردن لکه‌های قدیمی چای از روی فرش استفاده از نمک یا جوش‌شیرین به همراه سرکه است که بهترین و مطمئن‌ترین مواد تمیزکننده خانگی هستند. در این روش ابتدا مقداری جوش‌شیرین و سرکه را باهم مخلوط کرده و بعداز آنکه محل لکه را با کمی آب گرم مرطوب کردید، مقداری از مخلوط ساخته شده را بر روی محل لکه بریزید. بعد از چند دقیقه که مخلوط جوش‌شیرین و سرکه روی محل لکه باقی ماند، باید با استفاده از یک دستمال نخی آن را تمیز کنید.

«باید به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن محل لکه، نباید آن را مالش داد؛ چراکه این کار باعث می‌شود که لکه گسترده‌تر شده و فرش دچار تغییر رنگ شود. بعد از آنکه اثرات لکه به‌صورت کامل از بین رفت، باید با استفاده از یک دستمال تمیز دیگر، محل آن را کاملاً تمیز کنید.»

پاک کردن لکه چای از فرش دستباف

فرش‌های دستباف ازجمله فرش‌هایی هستند که از نظر جنس، نحوه بافت، قیمت و… تفاوت‌های ویژه‌ای با فرش‌های ماشینی دارند و طبیعتاً از حساسیت‌های بیشتری نیز برخوردارند. برای پاک کردن لکه چای از روی فرش دستباف نیز بهترین راهکار تمیز کردن آن، قبل از خشک شدن کامل لکه است. برای تمیز کردن چای و قهوه از روی این فرش‌ها می‌توان از مواد مختلفی استفاده کرد؛ مانند:

  • بوره
  • ماست
  • سرکه
  • جوش‌شیرین
  • آب گازدار و نمک
  • مایع ظرف‌شویی
  • و…

«به یاد داشته باشید که بافت فرش‌های دستباف، از الیاف و رنگ‌های طبیعی تشکیل شده است؛در نتیجه ممکن است با تعدادی از مواد واکنش‌های متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل، حتماً باید ابتدا تست رنگ روی فرش انجام شود.» بهتر است از بهترین قالیشویی تهران برای شست و شوی فرش دستباف کمک بگیرید. 

از بین بردن لکه چای از روی فرش + بهترین قالیشویی تهران

پاک کردن لکه چای با جوش شیرین از روی فرش 

استفاده از جوش شیرین یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای از بین بردن لکه چای بر روی فرش است. برای این کار در ابتدا به مقداری جوش شیرین نیاز دارید. در این مرحله یک دستمال تمیز را کاملا خیس کنید و سپس به جوش شیرین آغشته کنید. با مالش این پارچه بر روی لکه، کم کم آلودگی‌ها جذب پارچه می‌شوند و لکه از بین خواهد رفت. چنان‌چه می‌خواهید لکه به طور کامل محو شود این کار را چندین بار انجام دهید و پس از هر بار دستمال را بشویید.

پاک کردن لکه از روی فرش با سودا (آب گازدار) و نمک

در این روش خاص در ابتدا باید اجازه دهید چای ریخته شده بر روی فرش تا جایی که امکان دارد خشک شود. برای رسیدن به این هدف می‌توانید یک دستمال خشک و تمیز را بردارید و در قسمت لکه قرار دهید تا به خوبی رطوبت را به خود جذب کند. بعد از انجام این مرحله مقداری نمک را بر روی لکه بریزید و سپس آب گازدار را در اندازه کم به آن اضافه نمایید. برای این‌که این ترکیب کار پاکسازی را انجام دهد، چند دقیقه‌ای صبر کنید. در نهایت یک دستمال تمیز بردارید و لکه را پاک کنید. برای تاثیرگذاری هر چه بهتر می‌توان بعد از انجام این کار فرش را با آب سرد شستشو داد.

از بین بردن لکه چای از روی فرش + بهترین قالیشویی تهران

ساخت محلول پاک‌کننده خانگی برای پاک کردن لکه چای از روی فرش 

شما می‌توانید با استفاده از مواد شوینده‌ای که در اختیار دارید یک ترکیب معجزه‌آسا بسازید که در کمترین زمان ممکن لکه‌ها را از بین خواهد برد. برای ساخت این محلول در ابتدا یک قاشق مایع ظرفشویی را همراه با سرکه مخلوط کرده و در نهایت آن را در داخل نیم لیتر آب حل نمایید. پس از انجام مراحل گفته شده محلول شما آماده است و باید یک دستمال تمیز را به آن آغشته کنید. دستمال مورد نظر را بر روی لکه بمالید تا تمامی قطرات چای جذب آن شود. اگر رطوبت لکه خیلی زیاد بود از یک دستمال دیگر نیز کمک بگیرید. پس از انجام این موارد اجازه دهید نقطه مورد نظر خشک گردد. در نهایت شستن فرش با آب سرد می‌تواند کار را به انتها برساند.

 از بین بردن لکه چای فرش با بوره

هر کسی می‌تواند با مراجعه به فروشگاه محصولات غذایی بوره را به مقدار دلخواه تهیه کند. برای استفاده از این روش در آغاز باید محل مربوطه کمی مرطوب شود که اسپری کردن آب سرد بهترین گزینه برای این کار خواهد بود. بعد از این‌که رطوبت اولیه شکل گرفت، مقداری از بوره را بر روی لکه مورد نظر بریزید به طوری که کاملاً‌ آن را تحت پوشش قرار دهد. سپس یک پارچه نیمه مرطوب را بر روی قسمت مورد نظر دهید تا ذرات را به سمت خود بکشد. از قسمت برآمدگی قاشق کمک بگیرید و آن را بر روی پارچه فشار دهید. در نهایت پس از برداشتن پارچه، با یک دستمال دیگر محل مورد نظر را پاک نمایید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید