کردستان سرشار از طبیعت بکر و دیدنی است، ما را دنبال کنید و از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کردستان بدانید.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کردستان

سلام نو _ سرویس گردشگری: زیبایی استان کردستان نیازی به تعریف ندارد و شگفت‌انگیز بودن جاهای دیدنی کردستان نیز برکسی پوشیده نیست. البته دیدنی‌های این استان مسحور کننده به مواردی که احتمالا همه ما نام آنها را شنیده‌ایم خلاصه نمی‌شود به همین جهت با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کردستان که یکی از دیگری زیباتر هستند بدانید.

جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کردستان، زیبا و مسحورکننده

غار سنگی حسین کوه‌کن

غار سنگی حسین کوه‌کن یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی کردستان واقع در شهر بانه است. حسین کوه‌کن نام غاری دست ساز بوده و سالیانه مقدار زیادی گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند. این غار در منطقه توریستی میگوره از توابع شهر بانه قرار گرفته است. خوب است بدانید که این غار توسط مرد کردی به نام حسین کوه‌کن که از اهالی بانه بوده ساخته شده است. این مرد که فقط یک پا دارد این بنا را از ۴ خانه و ۹ اتاق تشکیل داده و ورودی اصلی آن را در قسمت شمالی و پشت صخره، قرار داده است.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کردستان

ورودی غار، راهرویی باریک در وسط صخره دارد که با شیبی کم و ارتفاعی کوتاه و چند پله دیده می‌شود. جالب است بدانید او حتی برای خود سرویس بهداشتی و حمام نیز ساخته است.

دشت بیلو

دشت بیلو در ۱۵ کیلومتری شهرستان مریوان یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی کردستان است. این دشت با وجود پوشش گیاهی متنوع، چشمه‌های متعدد و جنگل‌های سرسبز اطراف، به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های گردشگری مریوان تبدیل شده است. بیلو در فصول مختلف، مخصوصاً در ایام عید نوروز و تعطیلات رسمی میزبان تعداد زیادی از مردم محلی و گردشگران از سراسر ایران است.

دریاچه زریوار

یکی از بزرگ ترین و همچنین زیباترین دریاچه آب شیرین غرب ایران دریاچه زریوار مریوان است. این دریاچه یکی از منحصر به فردترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان به شمار رفته و طبق گزارشات انجام شده تمام شرایط جامع یک تالاب بین المللی را داراست. البته تحقیق و پژوهشی درباره مواردی از رفتار و عملکرد برخی از موجودات مشاهده شده که تا به حال در دست مطالعه قرار نگرفته و یا اعلام نشده که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کردستان

وجود دریاچه زریوار در میان جنگل‌های انبوه و زیبای بلوط و همچنین گونه‌های مختلف درختان جنگلی، سرزمین با شکوهی را در غرب ایران به وجود آورده است. این دریاچه به باور مردم محلی یکی دریاچه افسانه‌ای و سرشار از رمز و راز است. دلیل ساخت این افسانه هم به دلیل خود جوش بودن می‌دانند زیرا این دریاچه بدون این که آبی درون آن ریخته شد در همه فصول پر آب است. ناگفته نماند این دریاچه در ۳ کیلومتری غرب مریوان در کردستان قرار دارد.

جاذبه‌های بی‌نظیر و زیبای کردستان

آبشار بل: در استان کردستان آبشارهای زیادی وجود دارد که یکی از پرخروش‌ترین آنها آبشار بل است. این آبشار از دل کوهی سنگی بیرون می‌ریزد و حجم زیاد آب باعث به وجود آمدن منظره‌های خاص و حیرت‌انگیز شده است. وجود املاح معدنی فراوان در آب حوضچه آبشار باعث شده تا برخی از افراد محلی براین باور باشند که خواص درمانی دارد. به همین علت برخی افراد محلی یا گردشگران از آب آبشار بل برای درمان مشکلات گوارشی استفاده میکنند.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کردستان

آبشار گویله: از دیگر آبشارهای موجود در منطقه کردستان باید به آبشار گویله اشاره کنیم که عنوان بلندترین آبشار کردستان را به خود اختصاص داده است. این آبشار بین سقز و مریوان در میان کوههای سرسبز و رفیع قرار دارد. این منظره طبیعی و زیبا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های کردستان از نظر گردشگران است.

چهل چشمه: در شهرستان دیواندره منطقه زیبایی به نام خورخوره وجود دارد که کوه زیبا و سرسبز چهل چشمه در آن واقع شده است. وجود تعداد زیادی چشمه طبیعی در این کوه باعث به وجود آمدن دشت‌هایی سرسبز و پرگل شده است. دشت‌هایی که نظیر آن در جاهای دیگر وجود ندارد.

غار کرفتو: یکی از مهمترین جاذبه‌های کردستان غار کرفتو است. این غار با داشتن نقاشی‌های حکاکی شده بر دیوار، کتیبه‌های یونانی، دهلیزهای تودرتو و معماری خاص و منحصر به فرد، داستان‌هایی از زندگی انسان‌های باستانی را روایت می‌کند. اگر از شهرستان دیواندره ۶۷ کیلومتر به سمت شمال غرب بروید، غار کرفتو را خواهید یافت. این غار توسط مردمانی که صدها سال پیش زندگی می‌کردند برای سکونت و عبادت استفاده می‌شد.

زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کردستان

کوه آوالان: کردستان به داشتن کوه‌های سر به فلک کشیده معروف است. بنابراین اگر شما از عاشقان صعود به کوه‌های بلند باشید، نباید کوه ۳هزار متری آوالان را از دست بدهید. هرساله کوهنوردان زیادی به این منطقه می‌آیند و از زیبایی‌های طبیعی آن بهرهمند می‌شوند.

کوه آربابا: یکی دیگر از جاهای دیدنی کردستان که محبوبیت بسیاری در میان گردشگران دارد، کوه آربابا با ارتفاع ۲هزار متر است که در شهرستان بانه قرار دارد. مردم بومی و محلی این کوه را نمادی از عظمت و قداست می‌دانند و به همین علت اسم آن را آربابا، به معنی رئیس گذاشته‌اند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید