کردستان طبیعتی غنی و دیدنی دارد اگر مایل هستید بدانید محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی کردستان کجاست، با ما همراه باشید.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی کردستان کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: مکان های طبیعی مثل جنگل های بلوط، رودخانه های خروشان، آبشارهای بلند و کوهستان های سر افراز و قومی مهمان نواز، همگی باعث شده اند تا کردستان همانند نگینی در غرب کشورمان ایران بدرخشد در همین راستا در ادامه به تعدادی از جاذبه‌های طبیعی محبوب کردستان می‌پردازیم.

چند جاذبه طبیعی محبوب و زیبا در کردستان

دریاچه زریوار

دریاچه زریوار به جرات یکی از مشهورترین و زیباترین جاذبه های گردشگری کردستان است. این دریاچه در فاصله سه کیلومتری غرب مریوان قرار دارد و داستان ها و افسانه های متعددی در مورد پیدایش آن وجود دارد. یکی از ویژگی های منحصربفرد دریاچه زریوار این است که هیچ منبع خاصی برای آب دریاچه ندارد و از طریق بارش باران و چشمه ها به وجود آمده است.

به همین دلیل است که مردم کردستان و مریوان این دریاچه را اسرارآمیز می دانند. سفر به دریاچه زریوار می تواند یک روز مفرح و هیجان انگیز را برای شما رقم بزند. می توانید در دریاچه زریوار قایق سواری کنید و بعد برای ناهار ماهی کباب مشهور این منطقه را میل کنید.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی کردستان کجاست؟

البته علاوه بر ماهی کباب، انواع آش و نان محلی نیز به فروش می رسد و می توانید آن ها را هم امتحان کنید. زریوار هم در تابستان و هم در زمستان زیبایی خاص خود را دارد و در زمستان که سطح دریاچه یخ می زند زیبایی خاصی به این دریاچه می بخشد.

آبشار گویله

در کردستان جاذبه های طبیعی کم نیستند و دقیقا به عنوان یکی از عواملی که باعث زیبایی این خطه از ایران، شناخته می شوند. به هر حال این آبشار هم در مسیر گویله و در مسیر سقز به مریوان قرار گرفته است و با جاده در حدود ۱ کیلومتر هم فاصله دارد. این آبشار در فصل بهار در پر آب ترین حالت خود است و جلوه های بسیار زیبایی را به وجود می آورد. البته مریوان پر است از جاذبه های متنوع و مختلف که هر کدام از آن ها یکی از جاذبه های گردشگری کردستان هستند. از این جاذبه ها می توانیم به تفرجگاه ملاقویی، غار کونا شم شم و بسیاری از آثار تاریخی دیگر اشاره نماییم.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی کردستان کجاست؟

غار تاریخی کرفتو

در فاصله ی ۷۰ کیلومتری شهر دیواندره در کردستان، غاری وجود دارد که حاصل همکاری انسان و طبیعت است. به این خاطر که در دوره های مختلف در این غار افراد مختلفی سکونت می کرده اند، تغییرات جالبی در این غار تا به الان وجود امده است که آن را تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری کردستان شده است. این غار را به عنوان طولانی ترین غار ایران نیز می شناسند.

دیدنی‌های طبیعی محبوب‌تر کردستان

کوه آوالان

برای کسانی که به طبیعت گردی و کوهنوردی در مناطق مختلف ایران علاقه دارند، پیشنهاد می کنیم که از بین جاذبه های گردشگری کردستان حتما سری هم به کوه آوالان بزنند. این کوه که ارتفاعی ۳ هزار متری دارد، در ۲۵ کیلومتری و در قسمت جنوبی سنندج قرار گرفته است. به این کوه هه واره و یا عبدالامان نیز گفته می شود.

رود سیروان

از مهم ترین و مشهورترین رودهای جاری در استان کردستان بدون شک رود سیروان است. این رود طولانی و پر پیچ و خم مسیری طولانی را همیشه طی می نماید.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی کردستان کجاست؟

این رودخانه در بخش غربی و شمال غربی هورامان قرار گرفته است. بخشی از این رودخانه به دشت حر می رسد و بعد از آن وارد کشور عرق می گردد.

کوه آربابا

یکی دیگر از جاهای دیدنی کردستان کوه آربابا در شهرستان زیبای بانه است. این کوه با داشتن ارتفاعی بیش از دو هزار متر نماد شهر بانه بوده و مردم منطقه آن را سمبل عظمت و بزرگی می‌دانند، اسم آربابا نیز به معنای رئیس است. کوهنوردان زیادی به فتح قله کوه آربابا علاقه‌مند هستند و به همین منظور به شهرستان بانه سفر می‌کنند. این منطقه همچنین تفرجگاهی دلچسب برای مردم بانه و گردشگرانی است که از استان‌های دیگر به کردستان می‌آیند. از معروف‌ترین تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی آربابا می‌توان به پارک‌های جنگلی دوکانان و پیرمراد اشاره کرد.

آبشار بل

یکی از آبشارهای پر خروش استان کردستان آبشاری در دل منطقه اورامان در مجاورت روستایی به نام “بل” است. این آبشار از شکاف بزرگی از دل کوه به بیرون می‌ریزد و با سقوط حجم زیادی آب معدنی روی صخره‌ها مناظر زیبا و باشکوهی را برای بازدیدکنندگان خود به وجود می‌آورد.

محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی کردستان کجاست؟

مردم محلی معتقد هستند که آب دریاچه بل خاصیت درمانی دارد. از این‌رو برخی از گردشگران برای درمان مشکلات گوارشی و کلیوی خود به این منطقه سفر کرده و از آب آن استفاده می‌کنند.

چهل چشمه

چهل چشمه نام کوه زیبایی در منطقه خورخوره شهرستان دیواندره است که چشمه‌های بسیاری در آن وجود دارد. چشمه‌های این منطقه باعث به وجود آمدن یکی از زیباترین مناظر طبیعی در کشورمان شده است. نظیر دامنه‌های پوشیده شده از گل و گیاه این منطقه را در جای دیگری نمی‌توانید ببینید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید