بناهای تاریخی در کرمانشاه جذاب و دیدنی است، از این رو با ما همراه باشید و درباره کلیسا و بازارهای دیدنی کرمانشاه بیشتر بدانید.

کلیسا و بازارهای دیدنی کرمانشاه

سلام نو _ سرویس گردشگری: مگر می‌شود به کرمانشاه رفت و از جاذبه های تاریخی آن نظیر بازدید نکرد و از بازارهای آن سوغاتی نخرید! مگر می‌شود نان برنجی و کاک خوشمزه کرمانشاهی را داغ و تازه امتحان نکرد! تازه، لباس‌های رنگی و زیبای کردی و ادویه جات تازه و خوش‌عطر کوهی را بگو! برای دیدن همه این شگفتی‌ها باید به خیابان‌های قدیمی کرمانشاه بروید و از میان بازارهای تاریک و پیچ‌ در پیچ شهر رد شوید.

کلیسای قلب مقدس مسیح، یک دیدنی تمام عیار

کلیسای قلب مقدس مسیح یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه است. این کلیسا در خیابان مدرس و کوچه امیر محترم کرمانشاه قرار دارد. در محدوده غرب ایران، کلیساهای بسیاری حضور دارند. کلیسای قلب مقدس مسیح کرمانشاه یکی از مهم‌ترین کلیساهای غرب ایران محسوب می‌شود. قدمت ساخت این کلیسای زیبا به سال ۱۹۱۴ میلادی باز می‌گردد. کلیسای قلب مقدس مسیح کرمانشاه در زمینی به مساحت ۲۸۰مترمربع قرار دارد. قدمت ساخت کلیسای قلب مقدس مسیح کرمانشاه به دوران قاجاریه ایران باز می‌گردد. در آن دوران این کلیسا به دست اسقف یوحنانیان ساخته شد. حتی تقدیس این کلیسا را خود او انجام داد.

کلیسا و بازارهای دیدنی کرمانشاه

اسقف یوحنانیان از جمله اشخاص بسیار برجسته و وارسته در بین مسیحیان محسوب می‌شود. او کتب مذهبی بسیاری در خصوص دین مسیحیت نوشته است. خود کلیسا در مجموغ ۱۶۰ مترمربع بیشتر وسعت ندارد و شامل چند اتاق و فضای مخصوص سرایداری می‌شود. اکثر بخش‌های این کلیسا از جنس چوب ساخته شده است و از نظر تاریخی ارزش بسیاری دارد. نمای بیرونی کلیسا آجری است و هیچ تزئینات خاصی را در آن استفاده نکرده‌اند. همین سادگی به‌خوبی جلب توجه می‌کند. کلیسای قلب مقدس مسیح کرمانشاه جزو آثار ملی ایران محسوب می‌شود و بهتر است بازدید از آن را حتماً در برنامه سفر خود قرار دهید.

دسترسی به کلیسای قلب مقدس مسیح به‌واسطه قرارگیری در مرکز شهر، با سهولت امکان‌پذیر است. از طریق میدان انقلاب در مرکز شهر کرمانشاه، وارد خیابان مدرس در خروجی جنوبی میدان شوید. با ادامه مسیر به‌طول چندصدمتر، کوچه «امیر محترم» در سمت راست شما قرار دارد که کلیسای قلب مقدس مسیح نیز در مرکز آن واقع شده است.

آدرس: استان کرمانشاه‌، کرمانشاه، خیابان مدرس و کوچه‌ امیر محترم

کلیسا و بازارهای دیدنی کرمانشاه

چند بازار دیدنی در کرمانشاه

بازار مسگرها

ظروف مسی نشان‌دهنده فرهنگ غنی ما هستند. فرهنگی که به سلامت خود اهمیت می‌دادیم. پیش از ورود پلاستیک به عصر جدید، اکثر ظروف از جنس مس بودند. مس یک فلز بسیار عالیست که میل کردن نوشیدنی یا خوراکی در آن، به سلامت انسان نیز کمک می‌کند. زمانی که غذا یا نوشیدنی را در مس میل کنید، به‌خاطر تغییرات شیمیایی، خواص غذا حفظ می‌شوند و حتی خواص مثبت مس نیز به غذا منتقل می‌شود. حتی بسیار معتقد گرم کردن غذا در این ظروف، خاصیت ضدسرطانی به غذا می‌دهد. اگر شما نیز هنوز هم به این سنت قدیمی پایبند هستید، بهتر است سری به بازار مسگرهای کرمانشاه بزنید. این بازار یکی از بخش‌های قدیمی این شهر و مهم‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه به حساب می‌آید که حتماً باید از آن دیدن کنید.

ساعت بازدید: ۸ صبح الی ۴ عصر

آدرس: کرمانشاه، کرمانشاه، بازار مسگرها

بازار نان برنجی

روغن دان یا همان روغن حیوانی کرمانشاهی یکی از اصلی‌ترین دلایل خوشمزگی نان برنجی اصل کرمانشاه است. برای همین هم یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه که حتما باید از آن بازدید کنید بازار نان برنجی شهر است.

کلیسا و بازارهای دیدنی کرمانشاه

خوبی موقعیت بازار نان برنجی کرمانشاه این است که از سایر بازارهای شهر خیلی دور نیست و در یک صبح بهاری و با چند ساعت پیاده‌روی می‌توانید همه بازارهای کرمانشاه را با هم ببینید. در این بازار هر کجا که می‌روید نان برنجی تازه است که به شما تعارف می‌شود. علاوه بر نان برنجی، کاک و نان خرمایی از شیرینی‌هایی هستند که در کرمانشاه با عطر و طعم ویژه‌ای تهیه می‌شوند. شاید این شیرینی‌ها را در شهرهای دیگر امتحان کرده باشید، اما مطمئن باشید این شیرینی‌ها چیزی دیگر هستند.

بازار سنتی کرمانشاه یا تاریکه بازار

درست روبروی بازار نان برنجی، بازار سنتی کرمانشاه را خواهید دید. از کجا بازار را بشناسید؟ از درهای چوبی و بزرگ آن، و از فروشگاه‌های ادویه فروشی که در دو طرف درب ورودی بازار قرار دارند.

حالا که بازار را پیدا کردید، وارد شوید و خود را به دل پارچه‌های رنگی و ادویه‌جات خوش عطر بسپارید. در سمتی از بازار، انواع پارچه لباس کردی را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف خواهید دید.

کلیسا و بازارهای دیدنی کرمانشاه

خوبی این بازار این است که خیاطان زبردست بازار خود پیراهن را همان روز برایتان آماده می‌کنند. جلیقه و سایر تزئینات لباس کردی را هم می‌توانید آماده از بازار تهیه کنید. البته از لباس‌های کردی مردانه هم نباید غافل بمانید! دوخت این لباس‌ها کمی بیشتر طول می‌کشد. ولی مدل‌های آماده آنها موجود است و به راحتی می‌توانید آنها را تهیه کنید. کفش گیوه هم از صنایع دستی کرمانشاه است که در این بازار می‌توانید آن را با بهترین کیفیت برای زنان، مردان، و کودکان تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید