۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷
کد خبر: 55414868

کرمانشاه طبیعتی شگفت‌انگیز دارد، در همین راستا با ما همراه باشید و درباره بکرترین مناطق طبیعی کرمانشاه بیشتر بدانید.

بکرترین مناطق طبیعی کرمانشاه

سلام نو_ سرویس گردشگری: کرمانشاه در منطقه خشک و کوهستانی کشور واقع شده است. برای همین هم هر جا که آب یا چشمه‌ای وجود داشته باشد، یکی از جاذبه‌ های طبیعی کرمانشاه محسوب می‌شود. البته این جاهای دیدنی کرمانشاه بسته به شهرستانی که در آن قرار دارند حال و هوای متفاوتی هم دارند. برای همین باید چند روزی را به طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی بگذرانید تا تمام این دیدنی‌ها را ببینید.

مناطق طبیعی کرمانشاه، بکر و زیبا

تالاب هشیلان

تالاب هشیلان از مکان های دیدنی کرمانشاه در حدود ۲۶ کیلومتری شمال غربی شهر است و اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه، آن را به‌عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اعلام کرده است. حدود ۱۱۰ جزیره کوچک و بزرگ با مساحت‌های تقریبی ۱۰۰ مترمربع تا حدود یک هکتار در این تالاب جای گرفته‌اند که در فصل زمستان و در روزهای پر باران، بر اثر افزایش دبی آب تالاب، تعدادی از آن‌ها زیر آب پنهان می‌شوند. نام تالاب بر اساس گویش کردی، مرکب از دو بخش «هشی» به معنی مار و «لان» به معنای خانه است.

بکرترین مناطق طبیعی کرمانشاه

بدین ترتیب نام هشیلان به معنی لانه ماران است؛ چراکه در این تالاب تعداد زیادی مار به ویژه مار آبی و مار چلیپر زندگی می‌کنند.

غار قوری قلعه

وقتی می‌خواهید نام یکی از غارهای معروف ایران را به خاطر بیاورید احتمالا فقط به یاد غار علیصدر در همدان می‌افتید. اما کرمانشاه هم یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای نه تنها ایران، بلکه خاورمیانه را دارد.

غار قوری قلعه یا غار قوری قلا در جاده کرمانشاه پاوه یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه است که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. این دیدنی باورنکردی که جز جاهای دیدنی کرمانشاه در تابستان هم هست، بزرگ‌ترین غار آبی در کل خاورمیانه است. جایی که بازدید از آن احتمالا بهترین خاطرات سفر را در ذهنتان ثبت خواهد کرد.

البته چند نکته را در مورد غار قوری قلعه باید به خاطر داشته باشید. اول اینکه برای ورود به غار مبلغی را به عنوان ورودی باید پرداخت کنید. دوم اینکه چه تابستان به دیدن این غار زیبا بروید و چه زمستان، حتما باید لباس گرم به همراه داشته باشید.

بکرترین مناطق طبیعی کرمانشاه

چون دمای داخل غار در تمام فصول سال ثابت و بین ۷ تا ۱۱ درجه است. در تابستان دمای پاوه گهگاه به ۴۰ درجه هم می‌رسد. حالا تصور کنید که از گرمای طاقت‌فرسای تابستان پاوه به خنکای غاری زیبا و تاریک پناه آورده‌اید! واقعا دل کندن از چنین جایی سخت است!

نکته آخر اینکه در اطراف غار یک بازار محلی هم برای گردشگران برپا شده که در آن انواع غذاها و صنایع دستی پاوه به فروش می‌رسد. این صنایع دستی شامل وسایل بازی و تزیینی کنده‌کاری شده‌ای هستند که به دست هنرمندان روستایی ساخته شده‌اند. مطمئن باشید نظیر این آثار را با چنین قیمتی هیچ جای کشور پیدا نخواهید کرد.

هنگام ورود به غار ابتدا تصاویری را از تالارهای سنگی قوری قلعه خواهید دید که با توضیحات راهنمای غار همراه هستند. بعد که مسیر پیاده‌روی در غار را آغاز کردید، می‌توانید خودتان این جاذبه‌ها را از نو کشف کنید. البته اگر دلتان می‌خواهد یک خبره تمام نکات دیدنی در مورد غار راه برایتان توضیح دهد، می‌توانید با یکی از راهنماها همراه شوید و مسیر غار را تا انتها با او بروید.

بکرترین مناطق طبیعی کرمانشاه

طبیعت بکر کرمانشاه

سراب صحنه

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه منطقه سراب صحنه است. این منطقه در شهر زیبای صحنه در ۵۵ کیلومتری کرمانشاه قرار دارد. سراب صحنه، طبیعتی بکر و دیدنی را پیش رویتان نمایان می‌کند که از حجم زیبایی‌های آن در حیرت فرو می‌روید.

کوه‌های سر به فلک کشیده، باغ‌های زیبای میوه، آبشار تماشایی و وجود غاری جذاب در این منطقه، باعث شده تا گردشگران و طبیعت‌گردان توجه ویژه‌ای به سراب صحنه داشته باشند.

سراب صحنه در حقیقت دره‌ای با درختان بلند و قدیمی است که در محلی به نام دربند قرار گرفته است. آنطور که گفته‌اند، این منطقه زیبا و تماشایی، تفرجگاه بسیاری از شاهان ایران بوده است و قدمت آن به دوران پیش از اسلام باز می‌گردد. آبی که در این دره جاریست، از چهار چشمه نشات می‌گیرد که در سال‌های گذشته آبشاری کوچک نیز در آنجا وجود داشته است.

از آنجا که سراب صحنه از جمله زیباترین مناطق کشور است و مورد توجه گردشگران واقع شده، امکانات رفاهی خوبی نیز در این دره برای افراد ایجاد شده.

بکرترین مناطق طبیعی کرمانشاه

غارنوردی، کوهنوردی و طبیعت گردی از فعالیت‌های جذابی است که می‌توانید در سراب صحنه به آن مشغول شوید. اگر به کرمانشاه سفر می‌کنید، حتما یک بار به تماشای این منطقه بهشتی بروید.

آدرس سراب صحنه : استان کرمانشاه، ۵۵ کیلومتری شهر کرمانشاه، شهرستان صحنه.

مسیر دسترسی: برای رسیدن به سراب صحنه بهترین مسیر این است که از جاده کرمانشاه_همدان به سمت همدان حرکت کنید. در فاصله ۵۵ کیلومتری کرمانشاه به شهر زیبای صحنه می‌رسید که منطقه توریستی سراب صحنه در آنجا قرار دارد.

سفیدکوه

سفیدکوه در فاصله ۱۰کیلومتری جنوب شهر کرمانشاه قرار دارد. این کوه را می‌توان یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه دانست. بلندترین قلعه سفیدکوه حدود ۲،۸۰۰ متر ارتفاع دارد. خط‌الراس کوه مرز طبیعی بین مناطق سرفیروزآباد ماهیدشت و درود فرامان محسوب می‌شود. ریزآبه‌های دامنه شمالی سفیدکوه به رودخانه «قره‌سو» و ریزآبه‌های دامنه‌های جنوبی آن به رودخانه «مرگ» می‌ریزد. این کوه برای ورزشکارانی که به‌دنبال چالش‌های جدید هستند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. پس اگر به‌دنبال فتح قله‌های جدید و منحصربه‌فرد هستید، حتماً سری به سفیدکوه بزنید. توجه داشته باشید در فصل سرما این کوه یخبندان‌های شدید را تجربه می‌کند و حتی حضور در آن می‌تواند خطرناک باشد.

آدرس: کرمانشاه، سفیدکوه

بکرترین مناطق طبیعی کرمانشاه

کد خبرنگار: ۲۶
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    2 0
    از کوه نوردان درخواست دارم از سفید کو ه دیدن کنند
  • میثم IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    6 0
    کرمانشاه زیبا و دیدنی است
    • منصور IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      چشم اقامیثم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید