برای طی کردن فاصله شاندرمن تا قلعه رودخان باید به خوبی جزئیات و ویژگی های مسیر را مورد بررسی قرار دهید.

فاصله شاندرمن تا قلعه رودخان

سلام نو-سرویس گردشگری: امروزه بسیاری از افرادی که به شمال کشور می روند مایل هستند چندین شهر را به صورت همزمان مورد بازدید قرار دهند. چرا که بیشتر شهرهای شمالی به یکدیگر نزدیک هستند. به عنوان مثال باید بدانید که فاصله شاندرمن تا قلعه رودخان زیاد نیست. اگر به ماسال رفته اید و از ییلاقات این شهر بازدید کرده اید، به شما پیشنهاد می دهیم که از شهرهای اطراف ماسال هم بازدید کنید. قلعه رودخانه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استان گیلان می باشد که یکی از دژهای قدیمی به شمار می رود. شما می توانید از این جاذبه گردشگری بعد از اینکه ماسال را مورد بازدید قرار دادید، دیدن فرمایید. هر یک از نکاتی که در مورد مسیر شاندرمن تا قلعه رودخان اهمیت دارد را در ادامه معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

معرفی جاده شاندرمن تا قلعه رودخان

مسافت شاندرمن تا قلعه رودخان تنها ۵۰ کیلومتر می باشد. بنابراین شما می توانید در مدت زمان کوتاهی این مسیر را طی کنید تا از این دژ دیدنی و تاریخی بازدید کنید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که مسافت شاندرمن تا قلعه رودخان چندان زیاد نیست ولی اگر جاده را با احتیاط رانندگی نکنید ممکن است خطر تصادف برایتان به وجود آید. بنابراین این جاده را به آرامی رانندگی کنید تا با امنیت کامل به مقصد برسید. اگر سرعت تان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد می توانید بعد از ۱ ساعت به مقصد برسید. اما اگر سرعت تان بیشتر باشد، در بازه زمانی کوتاه مدت تری می توانید به مقصد برسید. دقت داشته باشید که هر یک از جزئیات و ویژگی های این مسیر را باید زمان رانندگی بدانید. در این صورت با اطمینان خاطر رانندگی می کنید و از امکانات جاده استفاده می نمایید.

جزئیات و ویژگی های فاصله شاندرمن تا قلعه رودخان

شما برای طی کردن مسیر شاندرمن تا قلعه رودخان، ابتدا باید از شاندرمن وارد شهر ماسال شوید. از طریق بلوار ساحلی از شهر ماسال خارج می گردید تا به خانقاه بر می رسید. روستاهای زیادی را می توانید در مسیر خود مشاهده کنید که هر یک از آنها جذابیت زیادی دارند. در هر دو طرف جاده روستاهای زیادی قرار گرفته اند. روستای کوچکام، وشمه سرا، مهدیخان محله، کیشخانی، میان بر، سید محله، چالکسر و ... به عنوان مهمترین روستاهای بین مسیر هستند.

همچنین روستاهای دیگری به نام خجکه، زیده، امامزاده تقی، سیدآباد و ... را هم می توانید در مسیر شاندرمن تا قلعه رودخان مشاهده کنید. بعد از رد کردن روستاها به قلعه رودخان می رسید. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد این مسیر باید بدانید این است که تمامی تابلوهای مسیر را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. تابلوهایی که در مسیر وجود دارند راهنمای شما هستند. شما با مطالعه هر یک از این تابلوها می توانید در مورد مسیر و روستاهایی که در بین مسیر قرار گرفته اند اطلاعات بیشتری به دست آورید.

فاصله شاندرمن تا قلعه رودخان

شاندرمن تا قلعه رودخان با اتوبوس

امکانات جاده شاندرمن تا قلعه رودخان

در مسیر شاندرمن تا قلعه رودخان امکانات زیادی قرار نگرفته است. در واقع باید بدانید که مانند دیگر مسیرها شما نمی توانید امکانات خاصی را در این مسیر مشاهده کنید. یک سمت جاده بسیار سرسبز است و شما از مشاهده درختان و سرسبزی جاده بدون شک لذت می برید. در جاده شاندرمن تا قلعه رودخان، یک پمپ بنزین قرار گرفته است. بنابراین می توانید باک بنزین خود را در این پمپ بنزین پر کنید. دکه های اغذیه فروشی را هم می توانید در مسیر خود مشاهده کنید که خوراکی های متنوعی می فروشند.

دست فروشان هم در فاصله شاندرمن تا قلعه رودخان حضور دارند که صنایع دستی و خوراکی های محلی را به فروش می رسانند. در بین مسیر اقامتگاه هایی برای استراحت یک الی دو ساعته راه اندازی کرده اند. بنابراین شما می توانید در این اقامتگاه ها توقف نمایید و نوشیدنی یا یک وعده غذایی سرو نمایید. به طور کلی باید بدانید که در این مسیر امکانات اولیه مناسبی قرار گرفته است. بنابراین شما با با خیال راحت می توانید در این مسیر رانندگی کنید.

فاصله شاندرمن تا قلعه رودخان با ماشین و اتوبوس

سرعت اتوبوس نسبت به ماشین کمتر است. بنابراین برای طی کردن مسیر شاندرمن تا قلعه رودخان می توانید ماشین شخصی را انتخاب کنید تا سریعتر به مقصد برسید. البته بسیاری از افراد برای اینکه لذت سفرشان چندین برابر شود، با تورهای گردشگری به سفر می روند. ون ها و اتوبوس هایی که در تورهای گردشگری مورد استفاده قرار می گیرند سرعت شان چندان زیاد نیست. به همین دلیل شاید مقداری طول بکشد تا شما به مقصد برسید. ولی در بین مسیر خود با دوستان تان از سفر لذت می برید.

فاصله شاندرمن تا قلعه رودخان

شاندرمن تا قلعه رودخان با ماشین

بازدید از قلعه رودخان

بعد از طی کردن فاصله شاندرمن تا قلعه رودخان، می توانید وارد قلعه رودخانه شوید. این دژ تاریخی مربوط به دوران ساسانی می باشد که آن را بر فراز ارتفاعات جنگلی تاسیس کرده اند. این دژ تنها ۳۰ کیلومتر با فومن فاصله دارد. به همین دلیل شما به راحتی از طریق جاده فومن می توانید به این دژ برسید. مستحکم بودن این قلعه یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. در بین درختان زیادی این قلعه را راه اندازی کرده اند و همین مسئله زیبایی آن را افزایش داده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید