دستگاه پرکن مایعات در خطوط بسته بندی شوینده ها، برای پر کردن ظروف مواد شوینده با غلظت بالا کاربرد دارد.

رایج ترین دستگاه های پرکن مایعات خط بسته بندی شوینده ها

انواع دستگاه پرکن مایعات در مدل های مختلف و ابعاد و مکانیسم های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود. یکی از مهمترین کاربردهای دستگاه پرکن مایعات برای پر کردن مایعاتی چون مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، خمیر دندان، ژل مو، کرم و غیره است. اگر شما هم نیاز به خرید دستگاه پرکن مایعات برای خطوط تولید انواع شوینده‌ها در شرکت یا خط تولید خود دارید در این مطلب با ما همراه شوید تا شما را با رایج ترین دستگاه‌های پرکن مایعات خط بسته بندی شوینده‌ها و نحوه کار این دستگاه‌ها بیشتر آشنا کنیم.

دستگاه پرکن مواد شوینده چیست؟

مایعات شوینده به موادی دارای خاصیت کف کنندگی گفته می‌شود. در کارخانجات مختلف برای بسته بندی مایعات شوینده از دستگاه های خاصی به نام پرکن مایعات شوینده استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها انواع مختلف و مکانیسم های متفاوتی دارند. هدف از ساخت و تولید این دستگاه، پر کردن ظروف از مایع مورد نظر است؛ به گونه ای که مایع در اثر فشار کف نکند و بتواند ظرف را تا حداکثر گنجایش و ظرفیت پر نماید. به وسیله انواع دستگاه پرکن مایعات شوینده می‌توان ظروف مختلف شیشه ای، پلاستیکی و غیره را از مایعات پر کرد.

 انواع دستگاه دستگاه پرکن مواد شوینده

 در حال حاضر دستگاه پرکن مواد شوینده در بازار دارای دو نمونه رایج و پر فروش پرکن اتوماتیک و پرکن نیمه اتوماتیک است. هر کدام از این دستگاه‌ها کاربردها، مزایا و ویژگی های خود را دارا هستند. همچنان در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا ببینیم عملکرد این دستگاه‌ها چیست و چه مشخصاتی دارند.

  • دستگاه پرکن مواد شوینده اتوماتیک

دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک  همان طور که از نامش پیداست دارای سیستم کاملا اتوماتیک است؛ بدین معنی که بدون دخالت اپراتور تمام فرایندهای پر کردن ظروف به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود. البته لازم است که اپراتور برنامه دستگاه را تنظیم کند. بعد از آن دستگاه به صورت اتوماتیک ظروف مایعات را به بهترین شکل ممکن و طبق برنامه داده شده به آن پر می‌کند.

در این سیستم هنگامی که ظرف مایعات در زیر نازل‌های دستگاه قرار می‌گیرد نازل‌ها به صورت اتوماتیک باز و طبق برنامه ریزی های انجام شده شروع به ریختن مایع در درون ظروف می‌کنند.

رایج ترین دستگاه های پرکن مایعات خط بسته بندی شوینده ها

  • دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک

عملکرد این دستگاه به صورت نیمه اتوماتیک است؛ در واقع پرکن مایعات نیمه اتوماتیک تنها برخی فرایندها را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. پس لازم است که اپراتور نیز بر سر دستگاه حضور داشته باشد و برخی عملیات‌ها را انجام دهد.

عملکرد سیستم های نیمه اتوماتیک پرکن مایعات به این صورت است که اپراتور ظروف مایعات را در درون محل مخصوص دستگاه می‌گذارد. سپس برای باز کردن شیرهای نازل، پدال دستگاه را فشار می‌دهد. همزمان با فشردن پدال، شیر های نازل طبق برنامه زمانبندی شده باز می‌شود و عملیات تزریق مایعات به درون ظروف از سر گرفته می‌شود.

رایج ترین دستگاه های پرکن مایعات خط بسته بندی شوینده ها

انواع پرکن مواد شوینده بر اساس مدل و ابعاد

 در یک دسته بندی دیگر انواع دستگاه پرکن مواد شوینده به دو صورت روتاری یا خطی دسته بندی می‌شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا هر کدام از این دو دستگاه پرکن مایعات را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

  • دستگاه روتاری پرکن مواد شوینده

در دستگاه پرکن مواد شوینده روتاری، ظروف در یک محیط دایره ای می‌چرخند و یکی پس از دیگری در زیر نازل‌ها برای تزریق مایعات قرار می‌گیرند. قطر حدودی این دستگاه یک و نیم متر است و نسبت به انواع دستگاه پرکن خطی مواد شوینده فضای کمتری اشغال می‌کند.

  • دستگاه پرکن خطی

 همانطور که از نام این دستگاه مشخص است طراحی آن به گونه ای است که ظروف به صورت خطی و در یک امتداد قرار می‌گیرند و به ترتیب برای پر شدن در زیر نازل های دستگاه حرکت می‌کنند. اگر می‌خواهید برای خط تولید انواع مایعات شوینده، از دستگاه پرکن خطی استفاده کنید باید فضایی حدود ۶ متر در اختیار داشته باشید تا بتوانید دستگاه را به خوبی جاسازی کنید و از فضای لازم برای کار برخوردار باشید.

رایج ترین دستگاه های پرکن مایعات خط بسته بندی شوینده ها

انواع پرکن مایعات بر اساس مکانیسم دستگاه

مکانیسم دستگاه پرکن مایعات بر اساس غلظت مایعات مشخص می‌شود؛ در واقع هر مایع با هر درجه از غلظت توسط یکی از انواع دستگاه های پرکن مایعات به شکل سیلندر پیستونی، پمپ یا ثقلی پر می‌شود. بنابراین طبیعی است که نمی توان برای همه مایعات از یک مکانیسم مشترک استفاده کرد.

به طور کلی انواع دستگاه پرکن مایعات بر اساس مکانیسم به این سه دسته تقسیم می‌شود:

  • سیستم  پمپی: دستگاه های پمپی پرکن مایعات، به دلیل نحوه پمپاژ، دقت چندانی ندارد. با این حال برای انواع مایعات بسیار غلیظ با ویسکوزیته بالا قابل استفاده است.
  • سیستم ثقلی: این سیستم برای مایعات با غلظت کم و ویسکوزیته پایین استفاده می‌شود. از مزایای این روش می توان به قیمت ارزان و مقرون به صرفه آن اشاره کرد. این سیستم برای مواد پرکف، غلیظ و نیمه غلیظ کاربرد ندارد.
  • سیستم سیلندر پیستونی: بهترین روش برای پر کردن مایعات غلیظ سیستم سیلندر پیستونی به شمار می‌رود؛ چرا که دقت بالا و درصد خطای بسیار کمی دارد. علاوه بر آن، این سیستم به پمپ های مخصوص مایع مجهز است که عملیات پر کردن ظروف را با دقت خاصی انجام می‌دهد. فرایندهای مکش و تزریق مایعات در این سیستم توسط جک بادی انجام می شود. دستگاه های پرکن اتوماتیک از همین مکانیزم برای پر کردن مایعات استفاده می‌کنند.

رایج ترین دستگاه های پرکن مایعات خط بسته بندی شوینده ها

راهنمای خرید دستگاه پرکن مواد شوینده

هنگام خرید دستگاه پرکن مواد شوینده نکات مهمی را باید در نظر داشته باشید. در قدم اول با توجه به هزینه و بودجه و همچنین حجم کار خود اتومات و نیمه اتومات بودن دستگاه مورد نیاز خود را مشخص کنید. قیمت دستگاه پرکن بر اساس مکانیسم و کاربرد و همچنین شرکت سازنده آن متفاوت است. در ادامه به برند و جنس و همچنین بدنه دستگاه دقت نمایید؛ علاوه بر آن تعداد نازل های دستگاه پرکن مایعات را مورد بررسی قرار دهید و ببینید عملکرد دستگاه در یک زمان مشخص به چه صورت است.

اندازه و ابعاد دستگاه نیز با توجه به محیط کار و فضای کارگاه یا کارخانه نکته مهم دیگری است که هنگام خرید دستگاه پرکن مواد شوینده باید به آن توجه کنید. مطمئناً فاکتورهای دیگری مانند سرعت دستگاه و دقت آن به کیفیت روند پر کردن مایعات کمک بیشتری می‌کند.

پایان

از دستگاه های بسیار پرکاربرد و خاص در صنایع تولید مواد شوینده و خطوط تولید صنایع بهداشتی، آرایشی دستگاه پرکن است این دستگاه بر اساس غلظت مایعات و نوع مواد شوینده یا بهداشتی مدل های مختلفی دارد.  به طور کلی بهترین دستگاه باید بتواند مواد را به بهترین شکل ممکن بسته بندی کند. برای استعلام قیمت دستگاه پرکن مایعات شوینده با مشاورین زبده رادان ماشین  فعال در زمینه تولید ماشین آلات بسته بندی و تخصصی تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید