کاغذدیواری متریالی است برای پوشش دادن دیوار های داخلی و همچنین طراحی داخلی در خانه ها ادارات و دیگر ساختمان ها استفاده می شود; کاغذدیواری انواع مختلف دارد (کاغذی، وینیل، پی وی سی، نانوون، فوم) که هر کدام از این کاغذدیواری ها کیفیت متفاوتی دارند. 

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم؟ + بهترین کاغذ دیوار در بازار و انواع آن + مزایا و معایب

به گزارش سلام نو، کاغذ دیواری یکی از عناصر تاثیرگذار بر زیبایی و دلنشینی دکوراسیون داخلی محسوب می شود. این محصول از ورقه های معمولی و گرماژ بالا در رنگ، جنس و طرح های متنابهی تولید شده و با استفاده از چسب های مخصوص سطح دیوار را میپوشاند. میدانیم که زیبایی دکوراسیون داخلی و تناسب آن با سلایق و روحیات افراد یک دغدغه همیشگی است. کاغذ دیواری هم به عنوان محصولی دکوراتیو، کاربردی و بسیار متنوع از نظر طرح، جنس و رنگ همواره یکی از گزینه های اصلی برای اجرا یا تغییر در دکور یک نمای داخلی است.
برای درک بهتر اهمیت کاغذ دیواری یا نقاشی یادآورمی شویم که در واقع این دیوارها هستند که فرم و نمای داخلی یک بنا را می سازند. بنابراین می توان گفت طراحی و اجرای یک دکوراسیون زیبا از دیوار های آن شروع می شود. مطمئن باشید که بدون در نظر گرفتن نمای دیوارهای داخلی نمیتوان دکوری چشم نواز اجرا کرد. از طرفی، تنوع فراوان کاغذ دیواری و مزیت های آن نسبت به نقاشی، قدرت زیادی به شما می دهد که فضای خانه یا محل کار خود را آن طور که واقعا می پسندید طراحی کنید.
اگر قصد ایجاد تغییرات چشمگیر و سریع در دکور منزل یا محل کار خود داشته باشید، نصب کاغذ دیواری می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. در ادامه شما را بیشتر با انواع کاغذ دیواری آشنا خواهیم کرد.

کاغذ دیواری باعث زیباتر شدن محل زندگی و محل کار ما می شود بنابراین ما نیاز به یک راهنمایی کامل برای خرید و نصب کاغذ دیواری داریم. کاغذ دیواری مجموعه ای از رنگ ها و الگو های بی پایان را در کنار هم قرار می دهد و فضای داخلی زیبایی برای هر ساختمانی فراهم می کند. امروزه کاغذ های دیواری به دلیل طرح و رنگ و جنس متنوع ای که دارند به یکی از اولین گزینه ها برای کسانی که می خواهند فضای زندگی و کاری خود را تغییر دهند تبدیل شده است. اهمیت استفاده از کاغذ دیواری زمانی مشخص می شود که معمولا زیبا سازی یک مکان از زیبا کردن دیوار های آن مکان شروع می شود و به طور کلی دیوار ها نمای داخلی و اصلی یک ساختمان را می سازند. با توجه به مزایایی که کاغذ های دیواری در اختیار ما می گذارند گزینه بسیار بهتری به نسبت نقاشی کردن دیوار ها هستند. اگر می خواهید در زمانی کم، به محل زندگی یا کار خود روح تازه ای ببخشید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری میتواند انتخاب مناسبی برای طراحی دکور فضاهای مسکونی و اداری باشد، هم به دلیل نصب راحت و سریع و بدون ریخت و پاش و هم به دلیل تنوع بسیار زیاد در رنگ و طرح، برای انتخاب کاغذدیواری باید به کاربری اتاق مورد نظر و رنگ و نوع چیدمان مورد استفاده در آن اتاق توجه شود. کاغذ دیواری به نوعی پوشش دیواری از نوعی کاغذ گفته می‌شود که در طرح و رنگ‌های مختلف عرضه شده و قابلیت نصب ساده‌ای دارد. در صورتی که نگهداری درستی از کاغذهای دیواری به عمل بیاورید، ماندگاری بالایی داشته و در طول زمان به راحتی دوام زیادی خواهند داشت. از این روی به لحاظ مقرون به صرفه بودن نیز می‌توان این نوع دیوارپوش را کاملا مناسب دانست.

یکی از بهترین انواع دیوارپوش‌های موجود در بازار فعلی که تنوع بالایی نیز دارد، کاغذ دیواری است. با توجه به قیمت مناسب، تنوع طرح و رنگ، سهولت نصب و نگهداری، به نظر می‌رسد که استفاده از انواع کاغذ دیواری‌های مختلف، بتواند در سبک دکوراسیون داخلی فعلی منازل و حتی محیط‌های کاری و اداری، کاملا مناسب باشد. تنها اهمیت خواهد داشت که چطور بهترین سبک و طرح را انتخاب کرده و از آن به درستی در دکوراسیون داخلی محیط مورد نظر خود استفاده کنید. در اینجا با ما همراه شوید تا نگاهی به انواع کاغذهای دیواری، کاربرد، سبک و طرح و همین طور رنگ‌های پرفروش بیندازیم.

کاغذ دیواری یکی از زیباترین و بهترین جلوه‌های طراحی دکوراسیون داخلی است و می‌تواند زیبایی خاصی به فضای منزل بدهد. میل انسان به زیبایی، تجمل و آراستگی او را به سمت استفاده از ابزارهای طراحی داخلی سوق داده است. از دیرباز تاکنون انسان‌ها برای زیبایی و زینت منزل خود، دیوارها را آراسته و زیبا می‌کردند و عصر امروز، عصر استفاده از کاغذدیواری به عنوان یک دیوارپوش بی‌نظیر است. در ادامه به به برسی قیمت و خرید کاغذ دیواری و کاربرد های مختلف آن می پردازیم.

کاغذدیواری متریالی است برای پوشش دادن دیوار های داخلی و همچنین طراحی داخلی در خانه ها ادارات و دیگر ساختمان ها استفاده می شود; کاغذدیواری انواع مختلف دارد (کاغذی، وینیل، پی وی سی، نانوون، فوم) که هر کدام از این کاغذدیواری ها کیفیت متفاوتی دارند.

کاغذ دیواری چیست؟

چند سال قبل، از گچ به عنوان دیوارپوش استفاده می‌شد ولی امروز افراد ترجیح می‌دهند با کمی هزینه بیشتر، زیبایی و جلوه بی‌نظیری به منزل خود ببخشند. کاغذ دیواری نوعی روکش است که برای پوشاندن سطح دیوارها از آن استفاده می‌شود. در گذشته این دیوارپوش، تنوع چندانی نداشت ولی امروز خوشبختانه انواع و اقسام این محصول در بازار وجود دارد. در صورتی که در مورد رنگ و قیمت کاغذدیواری سوال کنید با انبوهی از رنگ و قیمت مواجه خواهید شد.

این نوع از دیوارپوش پس از تهیه با چسب مخصوصی روی دیوار نصب می‌شود. نصب آن یک کار کاملاً تخصصی است؛ چون اگر درست نصب نشود و بین کاغذ دیواری و دیوار هوا بیفتد، ظاهر ناخوشایندی به خود می‌گیرد. از این رو بهترین کار این است که برای نصب کاغذ دیواری از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید. افراد متخصص پیش از چسباندن این روکش، ابتدا دیوار را آماده می‌کنند تا کاغذدیواری پس از نصب به بهترین شکل خودش را نشان دهد.

چگونه کاغذ دیواری را تمییز کنیم؟ + بهترین کاغذ دیوار در بازار و انواع آن + مزایا و معایب

جنس کاغذ دیواری

اغلب قریب به اتفاق کاغد دیواری های موجود در بازار از دو نوع کاغذی و وینیل (PVC) هستند. به طور کلی کاغذ دیواری هایی که از جنس کاغذ تولید و روانه بازار می شوند کاربرد موقت داشته و نمیتوان از آنها برای مدت زیادی استفاده کرد. دلیل این امر آن است که این نوع کاغذ دیواری اولاً قابل شستشو و تمیز شدن نیست. دوماً بسیار بیشتر غبار و آلودگی به خود جذب می کنند. اما کاغذ دیواری های وینیل که از جنس PVC تولید می شوند برعکس، هم کمتر آلودگی جذب می کنند و هم قابلیت شستشو دارند، البته با استفاده از دستمال مرطوب.
از جمله ی مرغوب ترین کاغذ دیواری های پی وی سی، کاغد دیواری چینی هستند که در ده ها طرح و رنگ در بازار و فروشگاه ها موجود اند. کیفیت قابل قبول کاغذ دیواری چینی نسبت به کاغذ دیواری ایرانی تا حدی ست که تقریبا تمام بازار ایران را از آن خود کرده است.

تاریخچه کاغذ دیواری

تاریخ شناسان باستان بر این باورند که کاغذ دیواری از زمان چین باستان مورد استفاده قرار می گرفته است. چینی ها 200 سال پیش از میلاد مسیح با چسباندن کاغذ برنج به دیوار به زیباسازی دیوارها پرداخته اند. بعد از آن انگلیسی ها درصدد استفاده از کاغذ دیواری ها برآمدند. همچنین قدیمی‌ترین کاغذدیواری به‌جامانده به سال 1509 برمی‌گردد و در لندن چاپ شده است.

جالب است بدانید که استفاده از کاغذ دیواری در ایران هم قدمتی دیرینه دارد. اگر به کاخ سعد آباد رفته باشید، شاهد کاغذ دیواری های خاص بر روی دیوارها می باشید. در اصل این نوع دیوارپوش در زمان ناصرالدین شاه وارد ایران شدند.

کاربردهای مختلف کاغذ دیواری

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، برای بهره برداری صحیح از کاغذ دیواری، لازم است که کاربردهای مختلف آن‌ها را به خوبی شناسایی کرده و به همان تناسب از نوع و طرح و سبک درست یک کاغذ دیواری برای محل مناسب، استفاده کنید. به طور مثال کاغذدیواری‌های مناسب اتاق خواب بزرگسال، با طرح‌هایی که باید برای اتاق کودکان مورد استفاده قرار دهید؛ متفاوت هستند. همین طور قطعا طرح کاغذدیواری که برای دیوار پشت تلویزیون نیاز خواهید داشت، متفاوت از چیزی خواهد بود که برای دیگر دیوارهای محوطه سالن پذیرایی یا هال منزل مناسب خواهند بود.

با این حساب اهمیت زیادی دارد که برای انتخاب طرح و سبک کاغذ دیواری، حتما پیش از هر چیزی به محوطه مورد نظر خود و حتی دکوراسیون فعلی آن، توجه داشته باشید. به این ترتیب انتخاب برای شما ساده‌تر بوده و هوشمندانه‌تر بهترین گزینه را برای دیوارپوش کردن دیوار مد نظر خود، خریداری خواهید کرد.

در گذشته مدل‌ها و طرح‌هایی که برای تولید و عرضه کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می‌گرفت، بسیار محدود بود و به همین خاطر هم مردم چندان علاقه‌ای به چسباندن این نوع دیوارپوش روی دیوارهای منازل خود نداشتند اما امروز تا دلتان بخواهد طرح و نقش برای کاغذدیواری وجود دارد و به همین خاطر می‌توان بسته به رنگ، طرح و نقش و جنس روکش، کاربردهای مختلفی برای آن در نظر گرفت. در ادامه به چند مورد از انواع کاغذ دیواری اشاره شده است:

  • کاغذ دیواری مخصوص اتاق خواب (آرام‌بخش، امن و خواب‌آور)
  • کاغذدیواری برای اتاق کودکان (دارای طرح و نقش‌های زیبای کودکانه)
  • کاغذ دیواری مخصوص پذیرایی (دارای طرح و نقش جذاب و عالی)
  • کاغذدیواری مخصوص فروشگاه‌ها
  • کاغذ دیواری مناسب دیوار پشت تلویزیون
  • کاغذدیواری مخصوص شرکت‌ها، دفاتر مرکزی و فضاهای اداری
  • کاغذ دیواری برای سقف

برای خرید کاغذ دیواری اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آن کاغذ را کجا می‌خواهید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید این کاغذ را در اتاق کودک خود استفاده کنید، باید مواظب باشید که کاغذی که می‎خرید مواد شیمیایی و آلاینده نداشته باشد. از طرفی باید کاغذی بخرید که قابلیت شستشو داشته باشد تا اگر کودک احیاناً آن را کثیف کرد بتوانید راحت آن را تمیز کنید.

یک نکته ریز ولی مهم

توجه داشته باشید که بهتر است از کاغذ دیواری‌های عادی در محیط‌های مرطوب مثل توالت و حمام استفاده نکنید. محیطی مثل حمام که رطوبت بالایی دارد باعث می‌شود که چسب کاغذدیواری خاصیت چسبندگی خودش را از دست بدهد و در نتیجه کاغذ از دیوار جدا می‌شود. اگر برای محیط های مرطوب مثل توالت و حمام به دنبال کاغذ دیواری مناسب می گردید حتما به در زمان خرید به کارشناس فروش اطلاع دهید تا بهترین محصول و جنس کاغذ را به شما پیشنهاد دهد.

چگونه کاغذ دیواری را تمییز کنیم؟ + بهترین کاغذ دیوار در بازار و انواع آن + مزایا و معایب

انواع و اقسام کاغذ دیواری

انواع مدل کاغذ دیواری را باید با توجه به طرح و سبک، همین طور رنگ و … دسته بندی کرد. در حقیقت تمام کاغذدیواری‌ها از یک ماهیت برخوردار هستند و چیزی که بین آن‌ها تفاوت ایجاد می‌کند طرح و سبک، رنگ و ساختار یا جنس کاغذ است. از این روی بهتر است که به این المان‌ها پرداخته و با در نظر گرفتن هر یک، بتوان بهتر مدل‌های مختلف کاغذ دیواری را در دسته بندی‌های گوناگون جای داد.

طرح های گوناگون کاغذ دیواری

اگر در میان طرح‌های مختلف کاغذ دیواری، به دنبال پرفروش‌ترین‌ها باشید، گزینه‌هایی چون طرح پتینه، طرح داماسک، طرح سنگ، طرح آجر، طرح‌های راه راه و … قابل توجه هستند. البته این باز بستگی دارد که برای چه محیطی به دنبال خرید کاغذدیواری باشید. به طور مثال برای دیوارهای هال منزل، پرفروش‌ترین طرح کاغذ دیواری را باید طرح‌های ساده بدانیم.

کاغذ دیواری و انواع سبک ها

به همین شکل در سبک‌های مختلف انواع کاغذ دیواری نیز تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد. در میان مدل‌های موجود در بازار امروزی، سبک‌های ساده و کلاسیک یا مدرن و اسپرت را می‌بینیم. همین طور شما می‌توانید به دنبال سبک‌های لاکچری بوده و برای سالن پذیرایی یا دیوار پشت تلویزیون، کاغذ دیواری با گل برجسته و ترکیب رنگ لوکس را انتخاب کنید.

رنگ‌های متنوع کاغذ دیواری

به جز سبک و طرح؛ یکی دیگر از المان‌هایی که باعث می‌شود تا انواع مدل‌های کاغذ دیواری کاملا با یکدیگر متمایز باشند؛ رنگ‌های متنوعی است که در شکل دهی به این دیوارپوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میان پرفروش‌ترین‌های بازار فعلی، رنگ‌های طوسی، طلایی، آبی، سفید، کرم، مشکی و … طرفداران زیادی دارند.

البته در نظر داشته باشید که کمتر زمانی این رنگ‌ها به صورت مجرد در یک مدل کاغذ دیواری استفاده شده و در بیشتر مواقع، ترکیب زیبایی از رنگ‌ها را خواهیم داشت. به واقع نیز همین ترکیب رنگ‌ها است که باعث می‌شود تا در مدل‌های مختلف کاغذدیواری، نمونه‌های منحصر به فردی را ببینیم.

جنس کاغذ به کار رفته در تولید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها بر اساس جنسی که دارند، به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه به چند مورد از انواع این دیوارپوش محبوب اشاره می‌کنید. البته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این کاغذ دیواری‌ها در بازار ایران وجود نداشته باشد.

یکی از مواردی که بر قیمت نهایی کاغذدیواری تاثیر زیادی می‌گذارد، جنس کاغذ به کار رفته در تولید است. به این شکل، شما می‌توانید بر حسب نیاز خود از کاغذ دیواری ضدآب استفاده کرده یا به سراغ مدل‌های ارزان قیمت‌تری بروید که قابلیت شستشو با آب ندارند. در حقیقت بخشی از نرخ کاغذدیواری را ساختار و نوع کاغذ آن به خود اختصاص می‌دهد.

جنس کاغذ دیواری ممکن است از کاغذ معمولی باشد که قدرت مقاومت در برابر آب را نداشته و در دسته غیرقابل شستشو قرار می‌گیرند. اگر به دنبال کاغذ دیواری برای محوطه‌های بسته هستید که تبادل هوای زیادی ندارند، کاغذهای از جنس الیاف بافته نشده، بدون لایه محافظ وینیل، مناسب به نظر می‌رسند. اما بهترین نوع کاغذهای دیواری، مدل‌هایی است که دارای پوشش وینیل بوده و در برابر آب و شستشو، کاملا مقاوم هستند.

انواع جنس کاغذ در کاغذ دیواری های منزل:

  • کاغذ دیواری الیاف طبیعی کد ۰۸ ( پیشنهادی)
  • کاغذدیواری دنیز کد ۰۵
  • کاغذدیواری سانرایز کد ۰۹
  • کاغذدیواری آنتیک کد ۰۷
  • کاغذدیواری شاین کد ۰۳
  • کاغذ دیواری طرح کتان کد ۰۲

چگونه کاغذ دیواری را تمییز کنیم؟ + بهترین کاغذ دیوار در بازار و انواع آن + مزایا و معایب

انواع کاغذ دیواری

تقسیم بندی کاغذی دیواری از جوانب مختلفی امکان پذیر است. یک کاغذ دیواری ساده را می توان از نظر خصوصیات مختلفی همچون طرح، رنگ، کاربرد، جنس، نوع چاپ و موارد دیگری تقسیم بندی نمود. توجه به این امر امکان انتخاب یک کاغذ دیواری اصولی را به کاربر خواهد داد.

در ادامه به توضیح تفصیلی هر یک از موارد فوق پرداخته و شما می توانید با توجه به تصاویر ارائه شده در خصوص هر کدام از انواع مختلف دسته های یاد شده، نسبت به انتخاب و خرید کاغذ دیواری اقدام نمایید. پس با ما همراه شوید.

انواع کاغذ دیواری از نظرطرح در نگاه عام

طرح یک کاغذ دیواری اولین چیزی است که در مقابل چشمان یک مخاطب قرار میگیرد و مهمترین رکن خرید کاغذ دیواری را تشکیل می دهد. طرح کاغذ دیواری دو نوع عام و خاص دارد که در مبحث بعد، نوع خاص آن نیز مورد بررسی قرار می گیرد. طبقه بندی کاغذ دیواری ها از حیث طرح به صورت عام عبارتند از:

  • کاغذ دیواری ساده
  • کاغذ دیواری طرح دار
  • کاغذ دیواری سه بعدی

این دسته بندی، اصولی ترین تقسیم بندی کاغذ دیواری است و به همین علت است که همواره تمامی کاغذ دیواری ها را با نام یکی از موارد فوق معرفی می نمایند. تفاوت یک طرح ساده ، طرح دار و یا سه بعدی در خلق نوعی عمق در تصاویر سه بعدی است که تصویر را بسیار به واقعیت نزدیک می کند و سبب می شود بی آنکه تصویر مورد نظر برجسته باشد، کاملا برجسته به نظر برسد.

انواع کاغذ دیواری از حیث طرح در نگاه حرفه ای

گونه ای دیگر از تقسیم بندی طرح کاغذ دیواری وجود دارد که با توجه به تم موجود در پیش زمینه معرفی می گردد و به سلایق مختلف انسان ها مرتبط است. این تقسیم بندی شامل موارد ذیل است.

  • کاغذ دیواری مدرن
  • کاغذ دیواری کلاسیک
  • کاغذ دیواری برجسته
  • کاغذ دیواری تصویری

کاغذ دیواری مدرن از محبوبیت بسیار زیادی در آپارتمان های کوچک برخوردار بوده و کاغذ دیواری کلاسیک در منازلی با وسایل آنتیک مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب کاغذ دیواری برجسته و یا کاغذ دیواری تصویری نیز به سلیقه شخص بستگی دارد.

انواع جنس کاغذ دیواری

جنس کاغذ دیواری ارتباط مستقیمی با مقدار عمر و ماندگاری کاغذ دیواری دارد. همچنین نگهداری آسان و نصب راحت و متعاقباً برداشتن کاغذ دیواری نیز مرتبط با جنس آن است. در ادامه به توضیح انواع جنس کاغذ دیواری میپردازیم:

کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری وینیل که از یک پارچه انعطاف پذیر که روی آن فیلم وینیل با پشتی کاغذ چسبانید شده، ساخته شده است. کاغذ دیواری وینیل به دلیل عمر بالا، نگه داری راحت و قابل شستشو بودن، از محبوب ترین نوع کاغذ دیواری در بازار است. کاغذ دیواری وینیل در برابر رطوبت مقاوم است و به راحتی از روی دیوار کنده می شود.
سبک ترین کاغذ دیواری، وینیل دارای پشتی کاغذ است که برای دیوار هایی که صاف نیستند مناسب است.
کاغذ دیواری ای که با روکش وینیل پوشانده شده است. برای دیوارهایی که بسیار صاف مناسب است. کاغذ دیواری با روکش وینیل، به نسبت بقیه کاغذ دیواری های وینیل، راحت تر پاره می شود.
آنها روی مواد وینیل چاپ می شوند و ممکن است برای جلوه ای بافت دار برجسته شوند.کاغذ دیواری وینیل به دلیل دوام بالا و قابل شستشو بودن، تمیز کردن و نگهداری دیوار ها را آسان می کند.
همچنین کاغذ دیواری وینیل به راحتی از دیوار جدا می شود و برای کسانی که مرتبا محل زندگی خود را عوض می کنند (مستاجرها) بسیار مناسب است.

کاغذ دیواری نبافته

کاغذ دیواری نبافته از فیبر مصنوعی و طبیعی ساخته می شوند. نصب کاغذ دیواری نبافته، و همچنین تمیز کردن و کندن آن از دیوار، آسان است.

کاغذ دیواری پارچه چمنی

کاغذ دیواری پارچه چمنی که تنوع زیادی در نوع بافت و رنگ دارند، معمولاً از الیاف طبیعی مانند کتان یا پنبه ساخته می‌شوند، اما نوع خاصی هم دارند که از پلی استر ساخته می شود. کاغذ دیواری با پارچه چمنی معمولاً پشتی کاغذی دارند. کاغذ دیواری با پارچه چمنی بافتی طبیعی دارد که از مواد طبیعی ساخته شده است و ممکن است به راحتی لکه شوند و تمیز کردن آنها سخت تر از کاغذ دیواری های دیگر است.

کاغذ دیواری کاغذی

نوع دیگری از کاغذ دیواری ها که قیمت مناسبی نیز دارد کاغذ دیواری کاغذی است. کاغذ دیواری های کاغذی که مانند وینیل مقاوم نیستند، نباید در جایی استفاده شوند که در معرض رطوبت باشند، یا اینکه امکان پاره شدن آن ها وجود داشته باشد. کاغذ دیواری کاغذی از دیگر انواع کاغذ دیواری ارزان تر است و معمولا به راحتی نصب می شوند. از آن جایی که کاغذ دیواری های کاغذی تا حدودی ظریف هستند (به راحتی پاره می شوند) و تمیز نگه داشتن آن ها به نسبت سخت تر است.

چگونه کاغذ دیواری را تمییز کنیم؟ + بهترین کاغذ دیوار در بازار و انواع آن + مزایا و معایب

کاغذ دیواری قابل رنگ

کاغذ دیواری قابل رنگ به نسبت کاغذ دیواری های دیگر گران تر است، دلیلش هم این است که رنگ‌ های مورد استفاده روی این کاغذ دیواری به ‌جای اعمال چاپ ماشینی، با صفحه ‌های ابریشمی دست ‌ساز اعمال می‌شوند.
چسباندن و نصب کاغذ دیواری قابل رنگ، به ظرافت بیشتری نیاز دارد زیرا الگو ها به اندازه کاغذ های چاپ شده با ماشین یکنواخت نیستند. علاوه بر این، بررسی کنید که آیا رنگ های مورد استفاده در ساخت کاغذ دیواری قابل رنگ، محلول در آب هستند یا خیر. اگر چنین هستند، سطح کاغذ دیواری قابل رنگ محلول در آب، به مراقبت بیشتری نیاز دارد و استفاده از این کاغذ دیواری برای آشپزخانه یا حمام که دارای رطوبت هستند، انتخاب نامناسبی است.

انواع کاغذ دیواری از نظر رنگ

رنگ کاغذ دیواری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این رنگ یک کاغذ دیواری است که مشخص می کند که آیا شما با توجه به طراحی داخلی فضای مورد نظرتان، می توانید آن را انتخاب کنید و یا باید به دنبال نمونه های دیگری باشید. کاغذ دیواری ها از حیث رنگ در دسته های ذیل قرار می گیرند:

  • کاغذ دیواری با رنگ کاملا فانتزی
  • کاغذ دیواری با رنگ غیر فانتزی
  • کاغذ دیواری با رنگ های روشن
  • کاغذ دیواری با رنگ های متنوع
  • کاغذ دیواری با رنگ تیره
  • کاغذ دیواری با رنگ های کلاسیک و ...

هر کدام از کاغذ دیواری های فوق الذکر دارای کاربرد خاصی بوده که در هنگام خرید کاغذ دیواری باید مد نظر قرار دهید. توجه به این امر لازمه انجام یک خرید مطمئن و اصولی است.

انواع کاغذ دیواری از نظر کاربرد

شما در هنگام تصمیم به خرید و مبادرت به انتخاب یک کاغذ دیواری باید کاربرد آن را نیز مشخص نمایید. منظور از کاربرد کاغذ دیواری، قصد شما از خرید آن برای یک فضای خاص است. برخی از مکان ها، تجاری و بسیاری نیز مسکونی می باشند. در منازل مسکونی، برخی از فضا به اتاق خواب ها و برخی دیگر به نشیمن و سالن پذیرایی اختصاص یافته است.

آیا به نظر شما می توان تمامی کاغذ دیواری ها را برای انواع فضاها مناسب دانست و بدون توجه به ذات فضای مورد نظر، اقدام به خرید و نصب کاغذ دیواری نمود؟ مشخص است که جواب منفی بوده و باید به کاربرد صحیح و منطقی آن ها دقت نماییم.

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری بر اساس الگو

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری بر اساس الگو به شرح زیر است:
کاغذ دیواری با الگو های افقی: الگو های افقی باعث می شوند اتاق بزرگ تر به نظر برسد. از استفاده کاغذ دیواری با الگو های افقی در خانه های قدیمی که سقف و دیوار ها ممکن است کاملاً مربع و متوازن نباشند به طور جدی خودداری کنید.
کاغذ دیواری با الگو های عمودی: الگو های عمودی باعث می شوند سقف اتاق بلند تر و گسترده تر به نظر برسد.
کاغذ دیواری با الگو های قطره ای: الگوی قطره پیچیده ترین الگو کاغذ دیواری است زیرا به تراز مناسب دارای طرح هایی به صورت عمودی و افقی درهم است. اگر اتاق شما کاملاً مربع نباشد انتخاب کاغذ دیواری با الگو های قطره ای انتخاب خوبی است، اما برای یک مبتدی پروژه نصب آن دشوار است.

مزایا و معایب استفاده از کاغذ دیواری

قطعا استفاده از انواع کاغذ دیواری نیز مانند دیگر دیوارپوش‌ها، با مزایا و معایبی همراه است که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

تنوع کاغذ دیواری تا حدی است که برای اتاق ها و فضاهای گوناگون کاغذ دیواری های مخصوص وجود دارد. از کاغذ دیواری مخصوص اتاق کودک گرفته تا کاغذ دیواری های مناسب برای محل کار. حتی در بین کاغذ دیواری هایی که برای نصب در محل کار استفاده می‌شود نیز می‌توان کاغذ دیواری مخصوص مشاغل مختلف پیدا کرد.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری مزایای قابل توجهی دارد. اگر بخواهیم مقایسه ای بین مزایا و معایب کاغذ دیواری نسبت به نقاشی با رنگ داشته باشیم می توان به مواردی از این قبیل اشاره کرد: تنوع فراوان در طرح و رنگ کاغذ دیواری، امکان استفاده از طرح های مختلف به جای اجرای نقاشی تک رنگ و یک دست، تمیز بودن کار نصب کاغذ دیواری نسبت به نقاشی و از همه مهمتر ارزانتر بودن و قابلیت نصب و تعویض سریع کاغذ دیواری.
یکی از جذابیت های خاص کاغذ دیواری این است که طراح دکوراسیون میتواند با انتخاب طرح های مختلف احساسات بصری کاملاً متفاوتی برای افراد به وجود آورد. برای مثال استفاده از کاغذ دیواری ای با طرح طرح های عمودی باعث می شود ارتفاع دیوارها بلندتر به نظر آید. حتی طرح هایی وجود دارند که با نصب آنها فضای داخلی بزرگتر و عمیق تر به نظر می رسد.
به طور کلی برخی از مزایای استفاده از کاغذ دیواری عبارت اند از:
نصب بسیار سریع، در حد یک الی دو روزه
امکان اجرا روی تمام سطوح مختلف دیوار بدون زیرسازی
تنوع فراوان در طرح و رنگ و بالطبع آزادی عمل در طراحی
قابلیت شستشو و تمیز کردن کاغذ دیواری با استفاده از دستمال مرطوب
امکان ایجاد احساسات و تصورات بصری دلخواه
استفاده از کاغذ دیواری تا حدی میتواند عایق صوتی و فضای آکوستیک ایجاد کند.
وجود انواع کاغذ دیواری مخصوص فضاهای مختلف مانند اتاق کودک یا محل کار

از جمله مزایای به کار بردن کاغذ دیواری، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قیمت مناسب: به طور معمول قیمت خرید کاغذ دیواری و نصب آن، مقرون به صرفه‌تر از رنگ کردن دیوارها (البته با لحاظ رنگ باکیفیت)، خواهد بود.
  • نصب راحت: حتما می‌دانید که فرایند رنگ کردن دیوارها چقدر زمان‌بر بوده و با چالش‌های خود همراه است. در مورد نصب کاغذ دیواری، کاملا با یک شرایط متفاوت روبرو هستیم و به راحتی و خیلی سریع، فرایند نصب پیش می‌رود.
  • تنوع طرح و رنگ: همان طور که در بالا نیز مشاهده کردید، تنوع طرح و رنگ در انواع کاغذدیواری بسیار قابل توجه بوده و برای انتخاب طرح مورد نظر خود، گزینه‌های بی‌شماری خواهید داشت.
  • طول عمر: در صورت خرید کاغذ دیواری باکیفیت، طول عمر بالایی از آن را تجربه خواهید کرد و می‌توانید سال‌های سال، از این نوع دیوارپوش در محیط مورد نظر خود، بهره مند شوید.
  • نگهداری ساده: شرایط نگهداری از کاغذ دیواری بسیار ساده بوده و در صورت آلوده شدن نیز تمیزکاری آن به سادگی صورت می‌گیرد.

معایب استفاده از کاغذ دیواری

اما اندک معایب استفاده از کاغذ دیواری، به شرح زیر هستند:

  • تردید درباره طول عمر: یکی از مشکلاتی که در خصوص کاغذهای دیواری مطرح می‌شود، تردید مشتریان درباره طول عمر این دیوارپوش‌ها است. اما در صورتی که از مدل‌های با کاغذ باکیفیت و دارای پوشش وینیل استفاده کنید، این ایراد به کلی برطرف شده و کاغذ دیواری، دوام عالی و طول عمر زیاد خواهد داشت.
  • چالش‌های دکوراسیون: قطعا زمانی که دیوارهای منزل را رنگ می‌کنید، با داشتن یک پس زمینه خنثی، هر نوع دکوراسیون برای شما بدون چالش همراه خواهد بود. در خصوص کاغذ دیواری این موضوع تا حدودی متفاوت بوده و اگر قرار باشد که از کاغذهای دارای طرح و رنگ خاص استفاده کنید، حتما باید برای دکوراسیون داخلی، تناسب و ست بودن را در نظر بگیرید.

چگونه کاغذ دیواری را تمییز کنیم؟ + بهترین کاغذ دیوار در بازار و انواع آن + مزایا و معایب

انواع کاغذ دیواری جدید

در فروشگاه اینترنتی منزل، می‌توانید مدل‌های کاغذ دیواری جدید را با طرح‌های کلاسیک تا مدرن دنبال کرده و همیشه گزینه‌های جذاب و قابل توجهی برای شما وجود دارد. به ویژه با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون جدید، استفاده از مدل‌های به روز، می‌تواند با ایده‌های فوق العاده‌ای همراه باشد.

طرح های کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها تنوع زیادی از لحاظ رنگ دارند که انتخاب را برای مشتریان راحت تر می کند. در ادامه به طرح های کاغذ دیواری میپردازیم:

کاغذ دیواری بافت دار

کاغذ دیواری بافت دار دارای روکش سه بعدی روی سطح است، معمولاً هم دارای طرح های پیچیده ای است. سطح ضخیم کاغذ دیواری بافت دار آن را برای پوشاندن سطوح ناهموار دیوار ایده آل کرده است.

کاغذ دیواری طرح دار

انتخاب کاغذ دیواری های طرح دار بسیار راحت است زیرا دنیایی از طرح را در خودشان جا داده اند.

کاغذ دیواری ساده

اگر دیوار های ترک خورده و ناهموار دارید، کاغذ دیواری ساده جایگزین مناسبی برای رنگ آمیزی است. کاغذ دیواری ساده همچنین می‌تواند مکمل مناسبی برای دیوار هایی با طراحی سنگین و وزین باشد.

کاغذ دیواری گلدار

با کاغذ دیواری گلدار ظاهری مجلل به فضای داخلی خود می بخشید. کاغذ دیواری گلدار از محبوب ترین طرح های کاغذ دیواری است.

کاغذ دیواری قابل نقاشی

کاغذ دیواری قابل نقاشی می تواند بارها و بارها نقاشی شود و تغییر را برای شما بسیار آسان تر می کنند. کندن کاغذ دیواری از دیوار می تواند کار سختی باشد و بالطبع تغییر را برای شما سخت و زمان بر کند. اگر می خواهید تغییر دکوراسیون داخلی را برای خود آسان کنید، انتخاب این کاغذ دیواری برای شما بسیار کارآمد خواهد بود.

نصب حرفه‌ای و نصاب کاغذ دیواری

اگر چه اشاره کردیم که نصب کاغذ دیواری به سادگی انجام می‌شود، اما باید توجه داشته باشید که سپردن این کار به دست نصاب حرفه‌ای، کمک می‌کند تا کاغذها بدون نقص و کاملا صاف نصب شده و هیچ گونه مرزی بین قطعات آن‌ها، دیده نشود. از این روی توصیه می‌کنیم که حتما نصب را به نصاب حرفه‌ای بسپارید تا نتیجه کار ایده آل و با طول عمر کامل همراه باشد. در فروشگاه منزل پس از ثبت سفارش و خرید کاغذدیواری، نصاب با تجربه و حرفه ای در هر شهری که هستید به شما معرفی می شود تا با خیال راحت نصب انجام شود.

در صورتی که نیاز به کندن کاغذ دیواری باشد، بهتر خواهد بود که انجام این کار را به دست فرد کارشناس بسپارید تا برای لایه زیرین دیوار، مشکلی پیش نیاید. در غیر این صورت نصب کاغذ دیواری روی کاغذدیواری قبلی، می‌تواند به عنوان یک روش جایگزین در نظر گرفته شود. همین طور لازم به توضیح است که برای نصب کاغذ دیواری روی هر سطح دیگری چون چوب، سرامیک، کاشی، دیوار گچی و …؛ باید ابتدا سطح به وسیله کاغذ بتونه یا ابزار مشابه، صاف شده و یکدست باشد تا نصب کاغذ به خوبی انجام شود

ابعاد و اندازه کاغذ دیواری

در فروشگاه منزل، شما این فرصت را دارید که در هر ابعاد و اندازه ای، سفارش کاغذ دیواری داشته باشد. کاغذ دیواری در ابعاد دلخواه شما و رول های ۱ متری تولید و برای شما ارسال می شود.

ابزار های نصب کاغذ دیواری

ابزار های کاغذ دیواری مختص زمان نصب هستند. که عبارت اند از:

  • برس صاف کننده یا نرم کننده پلاستیک
  • سینی آب (برای کاغذ دیواری از قبل چسبانده شده)
  • غلتک
  • چاقو / قیچی کاربردی
  • اسفنج
  • نوار اندازه گیری

شیوه انتخاب و راهنمای خرید کاغذ دیواری

همان طور که پیش از این بیان کردیم انواع و اقسام کاغذ دیواری در بازار وجود دارد و تنوع رنگ و طرح این نوع دیوارپوش به قدری بالا است که خرید کاغذ دیواری را پیچیده و مشکل می‌کند. در ادامه یک سری نکات برای انتخاب کاغذدیواری مناسب ارائه شده است:

  • از رنگ پرده، مبلمان، فرش، لوستر و سایر وسایل منزل غافل نشوید. مدلی انتخاب کنید که با سایر اجزا هماهنگ باشد.
  • ارتفاع سقف منزل یا شرکت خود را هم در نظر بگیرید. اگر سقف بلند است از مدل‌هایی با طرح افقی و چنانچه سقف کوتاه از طرح عمودی استفاده کنید.
  • در صورتی که تمایل دارید منزل خود را با کاغذ دیواری‌های قدیمی تزیین کنید، پیشنهاد می‌شود کاغذدیواری داماسک خریداری کنید که از دهه ۵۰ و ۶۰ شمسی به یادگار مانده است و منازل آن دوران را به آدم یادآوری می‌کند.
  • یکی دیگر از توصیه‌های متخصصان دکوراسیون داخلی این است که حتماً لازم نیست تمام دیوارهای منزل را کاغذدیواری کنید. می‌توانید قسمت‌های مشخصی را کاغذدیواری کنید که زیبایی آن به چشم بیاید. خرید کاغذ دیواری برای تمام بخش‌های منزل گاهی باعث خستگی چشم و بی‌تفاوت شدن انسان به تنوع ایجادشده می‌شود.
  • در هنگام انتخاب این نوع از دیوارپوش حتماً به بودجه خودتان و قیمت کاغذ دیواری توجه داشته باشید.

نکات مهم خرید کاغذ دیواری

برای خرید بهترین نوع کاغذ دیواری، حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

به روکش کاغذدیواری توجه کنید

حتما دقت داشته و بررسی کنید که روکش کاغذ دیواری مدنظر شما، باکیفیت باشد. یکی از بهترین روکش‌ها در این حوزه، روکش وینیل است. البته نوع وینیل و وزن آن نیز اهمیت داشته که باید چیزی در حدود ۴۵۰ باشد.

مطمئن شوید که قابل شستشو باشد

اهمیت زیادی دارد که کاغذ دیواری انتخابی شما، قابل شستشو بوده و بتوانید آن را پس از گذر مدتی، با دستمال مرطوب شستشو دهید. در غیر این صورت، عمر کاغذ دیواری بسیار کوتاه شده و به زودی نیاز به تعویض آن پیدا خواهید کرد.

میزان کشش و درصد گسیختگی کاغذ را بررسی کنید

میزان کشش و درصد گسیختگی کاغذ دیواری، مورد مهم دیگری است که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. در صورتی که کاغذ دیواری میزان کشش مناسبی نداشته باشد، پس از نصب ترک خورده و دوام کمی خواهد داشت. از این روی حتما این موضوع را بررسی کرده و از درصد گسیختگی استاندارد کاغذ مطمئن شوید.

اندازه گیری دیوار برای ثبت سفارش کاغذ دیواری

در ابتدا شما به یک متر نیاز دارید، باید عرض و ارتفاع دیوار مورد نظرتان را اندازه گیری نمایید سپس عرض و ارتفاع دیوار را در هم ضرب کنید تا متراژ مورد نظر بدست بیاید، فقط توجه داشته باشید که شما باید درب و پنجره را جزو محاسباتتان قرار دهید.

کاغذدیواری ها میتوانند ساده و یا طرح دار تولید شده باشند که این طرح ها دارای سبک کلاسیک، مدرن، اسپرت و ... نیز میباشند که هر کدام با توجه به سلیقه خریدار در مکان های متفاوت (مسکونی سالن پذیرایی، اتاق خواب، اداری و تجاری) مورد استفاد قرار می گیرد; این نوع کاغذدیواری ها به صورت رول محاسبه می شوند که هر رول ابعاد مشخصی دارند مانند عرض ۵۳ سانتیمتر به طول ۱۰ متر که ۵ متر مربع، عرض ۷۰ سانتیمتر به طول ۱۰ متر که ۷ متر مربع و یا ۱۰۶ سانتیمتر به طول ۱۵/۵ متر که ۱۶ متر مربع میباشند.

کاغذ دیواری ضد آب

خرید کاغذ دیواری ضد آب و قابلیت شستشوی کاغذ دیواری با آب و عنوان هایی مانند این در سایت ها و فروشگاه های زیادی به چشم میخورند. اما باید بدانید که در حقیقت کاغذ دیواری ضد آب، به معنای واقعی، وجود ندارد. به عبارت دیگر هیچ کاغذ دیواری ای را نمیتوان مستقیما با آب شست. البته به کاغذ دیواری هایی که می توان آنها را با کف و دستمال شست، ضد آب می گویند. این نوع کاغذ دیواری ها دارای یک لایه به نام وینیل هستند که مقاومت درر برابر آب را تا حد خوبی بالا میبرد.
ضد آب نبودن کاغذ دیواری دلایل مختلفی دارد. از آن جمله، اینکه برای چسباندن کاغذ دیواری روی سطح دیوارها نمی توان از هر نوع چسب استفاده کرد. علت این است که از طرفی برای چسباندن کاغذ دیواری باید از چسب های طبیعی ای استفاده کرد که با آب براحتی پاک شوند. از سوی دیگر ساخت کاغذ دیواری با استفاده از موادی مانند پلاستیک به کلی ماهیت آن را عوض می کند. برای درک بهتر فرض کنید بخواهید دکوراسیون و کاغد خود را عوض کنید. اگر از چسب شیمیایی ضد آب استفاده کرده باشید چسب یا هرگز از دیوار جدا نمی شود یا دیوار برای همیشه خاصیت چسبندگی پیدا می کند!

چگونه کاغذ دیواری را تمییز کنیم؟ + بهترین کاغذ دیوار در بازار و انواع آن + مزایا و معایب

ایده‌هایی برای کاغذ دیواری که نباید از دست بدهید

برای آن که بتوانید بهترین ایده‌های به کار بردن کاغذ دیواری را مورد استفاده قرار دهید، بهتر است که در سایت منزل و دسته بندی های مختلف ، به دنبال بهترین مدل‌ها باشید. در اینجا نگاهی به چند ایده خواهیم داشت.

ایده برای سالن پذیرایی

شما می‌توانید در سالن پذیرایی که تلویزیون قرار دارد، دیوارها را رنگ روشن کرده و تنها در بخش دیوار پشت تلویزیون، از سایت فروش کاغذ دیواری، یک نوع کاغذ مرغوب با طرح گل با ترکیب رنگ طلایی و کرم انتخاب کرده و جلوه‌ای لوکس به وجود بیاورید.

کاغذ دیواری مناسب اتاق های دخترانه

این نوع از کاغذ دیواری ها دارای طرح های رومانتیک و رنگ های دخترانه می باشد. به عنوان مثال می توان به کاغذ دیواری های رنگ صورتی ، یاسی ، گلبهی و یا طرح های قلب و گل و ... اشاره نمود . کاغذ دیواری اتاق کودک ودخترانه متناسب با سلیقه و به صورت سفارشی نیز قابل تولید می باشد .

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب های پسرانه

کاغذ دیواری هایی با رنگ های آبی و بنفش و یا طرح هایی شامل طرح های گرافیکی و یا تصاویر حیوانات و یا کهکشان و ... می تواند یک انتخاب مناسب و اصولی باشد. کاغذ دیواری با طرح های فانتزی شهر ، ماشین ، نوشته های انگلیسی درهم و این گونه طرح ها نیز بسیار مورد علاقه پسر ها قرار میگیرد که میتوان از یک دیوار با این طرح ها استفاده نمود و بقیه دیوارها رنگهای ساده مکمل آن را اجرا کرد .

کاغذ دیواری مناسب مکان های تجاری

این نوع از کاغذ دیواری ها نه تنها باید از جنس مقاوم تری برخودار باشند بلکه باید از رنگ های غیر فانتزی و طرح های مدرن و ترجیحا سه بعدی ساخته شوند. البته ممکن است نوع تجارت به گونه ای باشد که بتواند خرید کاغذ دیواری فانتزی را با رنگ های متنوع و به صورت تصویری نیز توجیه نماید.

همانند تجارت در عرصه ساخت و ساز وسایل کودکانه. البته معمولا رنگهایی که در فروشگاه ها و اماکن تجاری استفاده می شود طی دوره چند ساله کاملا تغییر کرده و متحول میشود . معمولا برای انتخاب کاغذ دیواری برای فروشگاه ، اماکن تجاری و مغازه ها معمولا به رنگ سال و مد روز و رنگ سازمانی و برند توجه خاص میشود .

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب های کودکانه

این نوع از کاغذ دیواری ها بهتر است ساده تر و روشن تر باشند. استفاده از رنگ های فانتزی بسیار جذاب و مورد علاقه کودکان می باشد. برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک معمولا به رنگ پرده و روتختی توجه میشود و از نظر کیفیت حتما باید از کاغذ دیواری های استاندارد از نظر جنس و چاپ استفاده نمود .

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب بزرگسالان

برای اتاق خواب بزرگسالان بهتر است از طرح های سه بعدی و گرافیکی و در صورت تناسب سلیقه از طرح های رومانتیک و همچنین رنگ های غیرفانتزی استفاده نمود. البته انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب کاملا سلیقه ای است و میتواند طرح های کاملا متفاوت و مناسب با سلیقه شخصی باشد و هیچ محدودیتی ندارد . طرح های آبرنگی، گلدار، اشکال هندسی و ... نیز میتواند از گزینه های مد نظر شما برای انتخاب کاغذ دیواری باشد.

کاغذ دیواری مناسب نشیمن و سالن پذیرایی

در این خصوص باید دقت نمایید که اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، از طرح های شلوغ و رنگ های متنوع و یا تیره استفاده نکنید. کاغذ دیواری هایی که کنتراست زیادی دارند فضا را شلوغ تر و کوچکتر هم نشان میدهد و کاغذ دیواری هایی که اختلاف رنگ بین زمینه و گل ها و یا طرح های کاغذ دیواری وجود دارد خلوت تر کرده و برای استفاده در مدت های طولانی تر مناسب است.

استفاده از طرح های برجسته در سالن پذیرایی نیز انتخاب مناسبی می باشد. اگر فضای بسیاری در اختیار دارید، از حق انتخاب بیشتری نیز برخوردار خواهید بود. آلبوم های کاغذ دیواری به صورت ست طرح های مکمل را در کنار هم قرار داده است که انتخاب را راحت تر کرده است و میتوان از کاغذ های طرح دار برای دیوارهای اصلی، ساده های تیره برای ستون ها و شکست های کوچک و کاغذ راه راه برای راهرو های منزل استفاده نمود.

انواع کاغذ دیواری از حیث جنس

جنس کاغذ دیواری ها بعد از انتخاب طرح و رنگ و کاربرد آن ها، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مسائل مربوط به جنس کاغذ دیواری یکی از مباحث تخصصی در این زمینه بوده و بهتر است قبل از مبادرت به خرید کاغذ دیواری اطلاعات جامعی در خصوص آن به دست آورید.

در این مبحث به صورت اجمالی، شما را با جنسهای مختلفی از کاغذ دیواری ها آشنا نموده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل

این نوع کاغذ دیواری بسیار مقاوم بوده و به علت روکش خاصی که دارد قابل شستشو نیز می باشد. تقریبا تا 5 تا ۱۰ سال دوام داشته و کاملا ضد خش است.

کاغذ دیواری نانو

این نوع از کاغذ دیواری ها را با استفاده از تکنولوژی نانو تولید می کنند و علاوه بر ویژگی های مثبت کاغذ دیواری های پی وی سی، ضد حساسیت، عایق گرما و صدا، قابلیت عدم پاره‌گی، مقاوم در برابر نور آفتاب و تغییر رنگ و همچنین ضد کثیفی می باشند.

کاغذ دیواری بافت دار

این نوع از کاغذ دیواری ها که به کاغذ دیواری مخملی نیز معروف می باشند، دارای زمینه ای از جنس پی وی سی است که در بافت آن از تکه هایی از مخمل نیز استفاده شده است. هرچند این امر اسباب خلق یک کاغذ دیواری بسیار خاص را فراهم نموده است اما غیر قابل شستشو بوده و این نکته، مهمترین ایرادی است که می توان نسبت به آن ها گرفت.

کاغذ دیواری الیاف طبیعی یا نان وون

کمیاب ترین ارزشمند ترین و گران ترین نوع کاغذ دیواری را باید نوع الیاف طبیعی آن دانست. در ساخت این نوع کاغذ دیواری از چوب درخت فنلاندی و الیاف طبیعی استفاده شده و نکته قابل توجه این است که تمامی ویژگی های مثبت یک کاغذ دیواری را به تنهایی دارا بوده و از جذابیت خاصی به علت طبیعی بودن طرح و رنگ برخودار است. معمولا نوع چاپی که بر روی کاغذ دیواری نان وون انجام میشود منحصر به فرد است و مشابه آن را در کاغذ های پی وی سی و ... نمیتوان مشاهده کرد .

تکنولوژی ساخت کاغذ دیواری نان وون در دست تعداد محدودی از شرکت های آمریکایی و اروپایی است و به همین علت معمولا اورجینال و اصلی است و مدل هایی که با همین جنس در کشور های دیگر تولید میشوند تحت نظر برند های اصلی می باشند.

انواع کاغذ دیواری از حیث نوع چاپ

کشورهای بسیاری در زمینه ساخت صنایع مربوط به کاغذ دیواری، مبادرت به تولید و عرضه دستگاه های مختلف با مارک های متفاوتی نموده اند. اما در این میان دستگاه های ساخت ژاپن از شهرت و محبوبیت بسیار زیادی در سطح جهانی برخوردار بوده و یکی از ارکان یک خرید اصولی و مطمئن را شکل می دهد.

شما می توانید پس از بررسی ویژگی های ظاهری و کیفی یک کاغذ دیواری، با پرس وجو در خصوص دستگاه چاپ آن ها، از کیفیت چاپ نیز مطمئن شوید و بدین صورت، یک خرید موفق را تجربه نمایید.

نحوه شست و شوی کاغذ دیواری

از نظرتحمل و مقاومت کاغذ دیواری در مقابل آب، دو مدل کاغذ دیواری موجود است؛ انواع قابل شستشو (با استفاده از کف و دستمال) و انواع غیر قابل شستشو. به مورد اول کاغذ دیواری ضد آب هم گفته می شود. اما مورد دوم حتی ممکن است با استفاده از کف و دستمال هم خراب شود و لذا تنها باید با دستمال تمیز شوند.
لازم است تاکید کنیم که منظور از شست و شوی کاغذ دیواری استفاده از آب فراوان نیست، چراکه باز کردن آب شیلنگ روی هر نوع کاغذ دیواری باعث فرو افتادن آن می شود. همانطور که پیشتر گفته شد، کاغذ دیواری های معروف به ضد آب را هم تنها باید با کف و دستمال یا اسفنج شست.

تمیز کردن و نگهداری کاغذ دیواری

تمیز کردن و نگهداری کاغذ دیواری همیشه جز دغدغه استفاده کنندگان از کاغذ دیواری بوده است. کاغذ دیواری قابل شستشو را می توان با آب و صابون (بدون سفید کننده یا مواد شیمیایی تمیز کننده قوی یا پاک کننده های ساینده) تمیز کرد. برای ماندگاری طولانی مدت، باید از کاغذ دیواری های خود به خوبی مراقبت کنید. کاغذ دیواری ها ظریف هستند و نمی توانید کاغذ دیواری های معمولی را در جایی که رطوبت بیش از حد دارد نصب کنید. به همین دلیل توصیه می شود از نصب کاغذ دیواری در آشپزخانه و حمام خودداری کنید.

چگونه کاغذ دیواری را تمییز کنیم؟ + بهترین کاغذ دیوار در بازار و انواع آن + مزایا و معایب

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟

کاغذ دیواری ها مزایای زیادی نسبت به رنگ دیوار دارند که طول عمر، ماندگاری و امکان اجرا روی تمام سطوح مختلف دیوار بدون نیاز به زیر سازی اصلی ترین آنهاست. یک کاغذ دیواری استاندارد و به درستی نصب شده حداقل ۱۵ سال دوام می آورد. این مزیت بزرگ نصب کاغذ دیواری است. می توانید یک بار آن را نصب کنید و سال ها تغییر آن را فراموش کنید. با این حال، برای استفاده حداکثری از پول خود، مطمئن شوید که آن را به خوبی حفظ می کنید. دیوارها را خشک و تمیز نگه دارید. همچنین مطمئن شوید که از ایجاد خط و خش رو کاغذ دیواری تان جلوگیری کنید.
یکی دیگر از مزایای انتخاب کاغذ دیواری به جای رنگ تنوع کاغذ دیواری ها به نسبت رنگ دیوار زیاد است. کاغذ دیواری ها داری انوع طرح و رنگ و جنس هستند، از جیر، مخمل، پارچه، وینیل، بافت برجسته گرفته تا بسیاری از موارد دیگر که در دسترس است.

قبل از نقاشی کاغذ دیواری چه نکاتی را باید در نظر بگیرید

باید بررسی کنید که کاغذ دیواری شما قابل رنگ است یا نه. و بعد باید توجه داشته باشید که اگر کاغذ دیواری هایتان هنگام نصب، زیرشان حباب هوا به وجود آمده است و یا گوشه هایی از کاغذ دیواری تان پاره شده است کار رنگ آمیزی باعث نمی شود ایراد های آن از بین برود. نقاشی روی کاغذ دیواری به طور موثر مشکل اساسی را پنهان نمی‌کند. همچنین اگر کاغذ دیواری قابل رنگ دارای بافت سنگینی باشد، پنهان کردن بافت رنگ آمیزی کار آسانی نخواهد بود.

رنگ کردن کاغذ دیواری قابل رنگ

برای رنگ کردن کاغذ دیواری قابل رنگ این مراحل را دنبال کنید:
اول از همه باید حباب های هوا بر طرف شود و از چسب باید برای چسباندن پارگی های روی لبه کاغذ دیواری استفاده شود. قسمت ‌های آسیب ‌دیده کاغذ دیواری قابل رنگتان را با رول ‌های کاغذ دیواری باقی‌ مانده از زمان نصب جایگزین کنید. به همین دلیل همیشه توصیه می‌شود که رول ‌های کاغذ دیواری باقی‌ مانده از زمان نصب را همراه خود داشته باشید.
سپس سطح را آماده کنید.
یک لایه پرایمر بر پایه روغن را روی کل سطح بمالید. این یک مرحله مهم است که از کاغذ دیواری در برابر رطوبت رنگ محافظت می کند.
و بعد دیوار را به رنگ دلخواه خود رنگ کنید. . حواستان باشد که حتما رنگ روغنی استفاده کنید.

آیا کاغذ دیواری کل اتاق درست است

آیا کاغذ دیواری کل اتاق درست است جواب این است که اگر می‌خواهید یک اتاق را کاغذ دیواری کنید، باید تمام فضا را کاغذ دیواری کنید تا یک فضای داخلی منسجم و پر زرق و برق ایجاد کنید.

انواع کاغذ دیواری از نظر رنگ

رنگ کاغذ دیواری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این رنگ یک کاغذ دیواری است که مشخص می کند که آیا شما با توجه به طراحی داخلی فضای مورد نظرتان، می توانید آن را انتخاب کنید و یا باید به دنبال نمونه های دیگری باشید. کاغذ دیواری ها از حیث رنگ در دسته های ذیل قرار می گیرند:

  • کاغذ دیواری با رنگ کاملا فانتزی
  • کاغذ دیواری با رنگ غیر فانتزی
  • کاغذ دیواری با رنگ های روشن
  • کاغذ دیواری با رنگ های متنوع
  • کاغذ دیواری با رنگ تیره
  • کاغذ دیواری با رنگ های کلاسیک و ...

هر کدام از کاغذ دیواری های فوق الذکر دارای کاربرد خاصی بوده که در هنگام خرید کاغذ دیواری باید مد نظر قرار دهید. توجه به این امر لازمه انجام یک خرید مطمئن و اصولی است.

چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است

سوال همیشگی مشتریان این است که چه کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است باید بگوییم که یک دیوار با کاغذ دیواری تک رنگ در اتاق خواب کاملاً موثر واقع می شود. که در آن می توانید رنگ را از طریق عناصر دیگر مانند تخت خواب، کوسن ها و حتی میزهای کنار تخت هماهنگ کنید.

کدام کاغذ دیواری برای اتاق نشیمن مناسب است

الگو های کاغذ دیواری سنتی مانند طرح گلدار برای یک اتاق نشیمن مناسب هستند. رنگ کاغذ دیواری اتاق پذیرایی یا نشیمن باید مطابق با مبلمان انتخاب شود و بهتر است برای نمای بهتر از رنگ متضاد استفاده شود. استفاده از رنگ طلایی فضایی مجلل را تداعی میکند. اگر از طرح های درختی استفاده می کنید می توانید تابلو ها را مطابق با جای شاخه ها قرار دهید.

کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کودک

کاغذ دیواری مناسب برای اتاق کودک کاغذ دیواری های بافت دار است که با طرح کودکانه برای زیبایی بصری یک اتاق کوچک جالب و مفید هستند. بچه ها قوه لامسه خود را دوست دارند بنابراین کاغذ دیواری بافت دار حواس لامسه آن ها را تقویت می کند.می توانید یک کاغذ دیواری رنگارنگ برای اتاق بچه های کوچکتر و کاغذ دیواری تک رنگ برای بچه های بزرگتر و نوجوان انتخاب کنید.

کاغذ دیواری مناسب برای آشپزخانه

کاغذ دیواری مناسب برای آشپزخانه شامل کاغذ دیواری های وینیل و قابل شستشو هستند. کاغذ دیواری های وینیل پشت کاغذ با رنگ ها و الگو های چاپ شده روی سطح وینیل ساخته شده اند. به راحتی بر اثر رطوبت داخل آشپزخانه آسیب نمی بینند. همچنین کاغذ دیواری های طرح دار با ساختار فوم پلیمری یا پی وی سی قابل شستشو هستند و میتوان از آن ها در آشپزخانه استفاده کرد.

نحوه محاسبه تعداد رول های کاغذ دیواری

یکی از چالش های کسانی که خواهان خرید و نصب کاغذ دیواری هستند نحوه محاسبه رول های مورد نیاز است. علاوه بر اینکه شما می توانید از مشاوران و کارشناسان ما کمک بگیرید نحوه محاسبه رول ها را در ادامه توضیح خواهیم داد:
رول های کاغذ دیواری به صورت استاندارد شامل رول های ۵ متر مربع، ۷ متر مربع، ۱۰ متر مربع، و ۱۶ متر
مربع هستند. که بیشتر مواقع از رول های ۵ متر مربعی استفاده می شود.
اگر شما بخواهید ۵ دیوار را در منزل تان کاغذ دیواری کنید. مساحت این ۵ دیوار را با هم دیگر جمع می کنید، مثلا می شود ۴۰ متر. حالا اگر بخواهید از رول های ۵ متر مربعی استفاده کنید، شما به ۸ رول نیاز دارید. که باید به دلیل اینکه ممکن است در حین نصب، دیوار ها پرتی داشته باشند، یک یا دو رول اضافه تر می گیرید.
حتما در نظر داشته باشید که در کاغذ دیواری های طرح دار، یا گلدار میزان پرتی کاغذ دیواری از کاغذ دیواری ساده بیشتر است.
روش ساده ی دیگری هم برای محاسبه تعداد رول های کاغذ دیواری وجود دارد. وقتی دیوار یک دیوار استاندار باشد، معمولا هر یک و نیم متر از عرض دیوار را یک رول استاندارد در نظر می گیریم. که البته در این روش می توانیم تعداد رول حدودی مورد نیاز را بدست آوریم.

چگونه کاغذ دیواری را تمییز کنیم؟ + بهترین کاغذ دیوار در بازار و انواع آن + مزایا و معایب

نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری معمولا به عنوان یکی از خدمات پس از فروش کاغذ دیواری و توسط پیشنهاد ارائه شده از جانب فروشنده انجام می گیرد. استفاده از نصابی که فروشنده و یا نمایندگی کاغذ دیواری معرفی می نماید یکی از مطمئن ترین گزینه های ممکن برای نصب کاغذ دیواری است.

از آنجا که نصب کاغذ دیواری آخرین مرحله به پایان رساندن فرایند پوشش دادن دیوارهاست، بهتر است با دقت و حساسیت خاصی انجام گردد و هر گونه سهل انگاری در این مرحله می تواند پشیمانی بسیاری را به دنبال داشته باشد.

از آنجا که فروشندگان و نمایندگی های کاغذ دیواری ها در سراسر کشور از ارزش نتایج مربوط به نصب صحیح کاغذ دیواری آگاه هستند، حساسیت بسیاری در این خصوص به کار گرفته و سعی می نمایند از بهترین و با سابقه ترین نصاب ها و وسایل ممکن جهت نصب کاغذ دیواری استفاده نمایند.

قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری به شدت به جنس و کیفیت آن و همچنین دستگاه چاپ آن بستگی دارد. طرح و رنگ به کار رفته در کاغذ دیواری تنها می تواند اسباب یک افزایش قیمت جزیی را فراهم نماید و این تفاوت قیمت هیچ گاه در حدی نیست که شما را از خرید طرح مورد نظر به علل مختلف مربوط به طرح و رنگ بازدارد.

بنابراین اگر قصد خرید یک کاغذ دیواری با مزایای بسیار و دوام و مقاومت بالا را دارید باید هزینه بیشتری را تقبل کنید. در غیر این صورت می توانید نسبت به خرید کاغذ دیواری ارزان اقدام نمایید.

به هر حال باید به این نکته دقت کنید که با توجه به کاربرد و مدت زمان طولانی استفاده از کاغذ دیواری بهتر است در این خصوص به پرداخت هزینه های بالاتر و خرید انواع با کیفیت تر آن اقدام نمایید.

خرید کاغذ دیواری

در صورتی که قصد خرید کاغذ دیواری را دارید می توانید در این قسمت از سایت سلام نو، طرح های بسیاری را در انواع مختلف مشاهده نموده و پس از بررسی ویژگی های نمونه انتخاب شده، به صفحه خرید کاغذ دیواری مورد نظر رفته و پس از تکمیل صفحه خرید، نسبت به خرید اینترنتی کاغذ دیواری مورد نظر خود اقدام نمایید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید