طبیعت لاهیجان مثال‌زدنی و تماشایی است، از این رو با ما همراه باشید و درباره ۳ جاذبه طبیعی کم‌نظیر در لاهیجان بیشتر بدانید.

۳ جاذبه طبیعی کم‌نظیر در لاهیجان

سلام نو _ سرویس گردشگری: لاهیجان یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای شمالی کشور است و با چشم انداز فوق العاده و بی نظیری که دارد، در تمام طول سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری می باشد. لاهیجان با تمام مناظر زیبایی که در خود جای داده است با نام های عروس گیلان، شهر بهار نارنج و سرزمین چای معطر شهرت دارد و از زمینی هموار و جلگه ای برخوردار است. شهر لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از غرب به آستانه اشرفیه، از جنوب به دیلمان و از جنوب غربی نیز به سیاهکل منتهی می شود. از آنجایی که شهر لاهیجان در منطقه ای کوهپایه ای واقع شده، زمین هایی مملو از بوته های چای و عطر خوش بهار نارنج می باشد. هنگامی که مسافران از کنار این زمین ها عبور می کنند، بوی خوش بهار نارنج و چای خوش عطر لاهیجان هوش از سرشان خواهد برد.

بام سبز لاهیجان، بامی به وسعت آسمان

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی لاهیجان بام سبز لاهیجان نام داشته و با توجه به آب و هوای مطلوب و دلنشینی که دارد باعث شده گردشگران داخلی و خارجی زیادی در تمام طول سال به سمت آن روانه شوند.

۳ جاذبه طبیعی کم‌نظیر در لاهیجان

بام سبز که خود یکی از جاذبه های دیدنی لاهیجان به شمار می رود، در فوقانی ترین قسمت شیطان کوه به صورت فضایی مسطح و سرسبز قرار دارد. مسیر پلکانی که باید برای دسترسی به بام سبز طی کنید بسیار جذاب و شگفت انگیز بوده که می توانید در این حالت برای دسترسی به بام، از تفریحات سالمی مانند پیاده روی نیز بهره مند شوید.

هنگامی که به بالاترین نقطه برسید و در بام سبز قرار بگیرید، چشم انداز بسیار زیبا و تماشایی را از شهر لاهیجان می توانید مشاهده کنید. بام سبز لاهیجان تنها مکانی مرتفع نبوده و امکانات تفریحی متنوعی در آن از جمله شهربازی، رستوران و کافه قرار دارد. وجود امکانات تفریحی و رفاهی در این بام باعث شده افراد زیادی برای تفریح به این منطقه مراجعه کنند. پیشنهاد می شود اگر به شیطان کوه رفتید، حتما به بام سبز لاهیجان نیز سری بزنید و از هوای بسیار مطلوب و چشم انداز بی نظیر آن لذت ببرید.

ساعت بازدید از بام سبز لاهیجان: برای بازدید از بام سبز لاهیجان می توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۲۳ شب مراجعه کنید.

۳ جاذبه طبیعی کم‌نظیر در لاهیجان

لازم به ذکر است که برای ورود به بام سبز نیازی به پرداخت هیچگونه مبلغی نمی باشد. اما برای استفاده از بازی های شهربازی نیز هزینه های متفاوتی را بپردازید. بام سبز یکی از دیدنی های لاهیجان است که پیشنهاد می شود حتما در صورت سفر به این شهر سری هم به آن بزنید.

آدرس بام سبز لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، بخش فوقانی شیطان کوه

منطقه شیخانبر، منطقه‌ای سبز و تاریخی

منطقه شیخانبر نام منطقه‌ای نیمه کوهستانی در استان گیلان است که همه ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. باید بدانید که مقبره شیخ زاهد گیلانی که یکی از جاهای دیدنی لاهیجان محسوب می‌شود، در همین منطقه قرار دارد. گفتنی است که شیخ زاهد گیلانی جد یکی از پادشاهان دوره صفویه بود و به همین خاطر پادشاه تردد زیادی به این منطقه انجام می‌داد. از این رو، این منطقه آباد شده و دارای اماکن تاریخی بسیار زیادی است. اما از قدمت باستانی این منطقه که بگذریم، باید به طبیعت بکر، زیبا و نیمه کوهستانی آن اشاره کنیم. منطقه شیخانبر در قسمت کوهپایه کوهستان واقع شده و از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار است. به لطف چشمه‌های جوشان آب شیرین منطقه، پوشش گیاهی متنوع و سرسبزی در اطراف به وجود آمده است که در کنار هم یکی از زیباترین مناظر طبیعی تمام استان گیلان را می‌سازند. اگر به دنبال مسیر سرسبزی برای پیاده روی و طبیعت گردی هستید، بهتر است سری به منطقه شیخانبر بزنید.

آدرس منطقه شیخانبر: گیلان، لاهیجان، ۳ کیلومتری سمت راست جاده لاهیجان به لنگرود

ساعت بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

۳ جاذبه طبیعی کم‌نظیر در لاهیجان

تالاب بین‌المللی امیر کلایه، یک دیدنی تمام عیار در لاهیجان

تالاب بین‌المللی امیر کلایه یکی دیگر از تالاب‌های دیدنی و زیبای استان گیلان است که با وسعتی معادل ۱۲۳۰ هکتار و عمق متوسط ۱٫۸۵ متر در ناحیه شمالی لاهیجان واقع شده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این تالاب در مقایسه با دیگر تالاب‌های استان گیلان، این است که این تالاب از معدود محیط‌های تالابی آب شیرین است که به فاصله یک کیلومتری دریا قرار دارد. پسته دریایی که در زبان محلی به آن ثعله به اقلی می‌گویند یکی از گیاهان زیبایی است که در این تالاب می‌روید و محصول آن لاله تالابی است.

این گونه گیاهی با کلاهک سبز رنگ و دانه‌های کوچک به رنگ سبز دارای خاصیت‌های دارویی و درمانی است و در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر زیبایی‌های طبیعی تالاب، نیلوفر آبی سفید است، این تالاب در زمستان‌ها محل گذر هزاران پرنده مهاجر و همچنین زیستگاه ۱۱ گونه از انواع ماهیان است. دسترسی به این تالاب در حال حاضر از طریق جاده کنار گذر چمخاله به کیاشهر امکان‌پذیر است.َ

آدرس تالاب بین المللی امیرکلایه: استان گیلان، بخش شمالی لاهیجان، دهستان شیرجوپشت، بخش رودبنه

۳ جاذبه طبیعی کم‌نظیر در لاهیجان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید