۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: 55412351

اگر به شاندرمن شهر ماسال رفته اید باید جاهای دیدنی شاندرمن ماسال را بشناسید تا بتوانید از آنها بازدید کنید.

جاهای دیدنی شاندرمن ماسال

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید به ماسال بروید باید به خوبی در مورد جاهای دیدنی شاندرمن ماسال اطلاعات بیشتری به دست آورید. در شهرستان ماسال ییلاقات زیادی وجود دارد که هر یک از آنها دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند. شاندرمن به عنوان یکی از بهترین ییلاقاتی شناخته می شود که جذابیت بی نظیری دارد و هر ساله افراد زیادی را جذب می کند. در صورتی که می خواهید به شاندرمن بروید باید در مورد ویژگی ها و مکان های گردشگری این روستا اطلاعات بیشتری به دست آورید. برای بازدید از مکان های گردشگری شاندرمن باید یک روز زمان بگذارید تا بتوانید تمامی زیبایی ها و جذابیت های روستا را مشاهده کنید. در ادامه برخی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی ها و جذابیت های شاندرمن را مورد بررسی قرار می دهیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

مهمترین جاهای دیدنی شاندرمن ماسال

برخی از جاهای دیدنی شاندرمن ماسال که محبوبیت زیادی دارند و هر ساله افراد زیادی را جذب می کنند عبارت هستند از :

۱. آبشار ویوز

یکی از بهترین مکان های دیدنی شاندرمن ماسال، آبشار ویوز می باشد. این آبشار از بلندترین قله استان گیلان سرازیر می گردد و جذابیت بی نظیری دارد. شما می توانید برای بازدید از این آبشار به منطقه النزه که واقع در شاندرمن است بروید. اگر به کوهنوردی علاقه دارید می توانید به بالاترین بخش این آبشار بروید تا منظره زیبا و چشم انداز ویژه ای از دامنه کوه ها را مشاهده کنید. منطقه سرسبز روستای شاندرمن از بالای این آبشار به خوبی نشان داده می شود. آبشار ویوز را به عنوان مهمترین مکان گردشگری شاندرمن می شناسند. بنابراین حتما اگر به شاندرمن رفته اید بازدید از این آبشار را فراموش نکنید.

۲. جمعه بازار شاندرمن

اگر به خرید سوغاتی های سنتی علاقه زیادی دارید بدون شک باید از جمعه بازار شاندرمن بازدید کنید. جمعه بازار به عنوان یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شاندرمن ماسال شناخته می شود. فرهنگ و سنت مردن گیلان را به خوبی می توانید در این بازار مشاهده نمایید. این بازار هر ساله افراد زیادی را از مکان های متنوع جذب می کند. شما می توانید محصولات سنتی بیشماری را از این بازار خریداری کنید. بافت سنتی بازار به عنوان یکی از ویژگی های مهم آن شناخته می شود. مایحتاج اولیه تان که مربوط به سفر می باشد را می توانید در این بازار فراهم نمایید. فروشندگانی که در این بازار هستند اکثرا خانم می باشند. تخم مرغ محلی، سبزی تازه، صنایع دستی و ... را می توانید از این بازار خریداری کنید.

۳. دشت النزه بهترین دشت شاندرمن ماسال

یکی دیگر از جاهای دیدنی شاندرمن ماسال، دشت النزه می باشد. این دشت را به عنوان یکی از محبوب ترین و زیباترین دشت های ییلاقی ماسال می شناسند. در واقع زیبایی این دشت به قدری است که در استان گیلان حرف اول را می زند. شما برای رفتن به این دشت باید به نزدیکی کوه های شاندرمن بروید. بین کوه های شاندرمن این دشت را می توانید مشاهده کنید که مانند مروارید سبز می درخشد. اگر مایل هستید به این دشت بروید باید از میدان شهدا شهرستان شاندرمن رد شوید.

پس از آن وارد جاده شاندرمن ماسال گردید، سپس چندین روستا را رد می کنید تا به النزه می رسید. درختان افرایی زیادی در این دشت وجود دارد که عمر آنها به ۲۰۰ سال می رسد. چشمه های خروشان زیادی را در این دشت مشاهده می کنید. همچنین می توانید اسب های وحشی که رها شده اند را در این دشت از نزدیک ببینید. عشایری که در این دشت هستند، خانه های چوبی و قدیمی دارند.

غار آویشو ماسال

روستای زیبای شاندرمن

۴. غار آویشو

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شاندرمن ماسال، غار آویشو می باشد. این غار حدود ۲۲ کیلومتر با ماسال فاصله دارد و همچنین فاصله آن با دریا ۱۴۶۰ متر می باشد. تنها یک دهانه ورودی می توانید در این غار مشاهده کنید. درون غار رودخانه ای قرار گرفته است که آن را به عنوان یکی از جذاب ترین آبشارهای ماسال معرفی می کنند. قندیل های آهکی زیادی را در این غار مشاهده می کنید که از دیوار غار آویزان شده اند. بلندی برخی از این قندیل به یک متر هم می رسد. اگر می خواهید وارد این غار شوید باید وسیله های ضروری را با خودتان ببرید. قدمت این غار به ۷۵ سال می رسد. به همین دلیل آن را به عنوان یکی غار قدیمی می شناسند.

۵. امامزاده شفیع شاندرمن ماسال

یکی دیگر از جاهای دیدنی شاندرمن ماسال، امامزاده شفیع می باشد که آن را به عنوان مکان تاریخی و مقدس به شمار می آورند. شما می توانید در ۷ کیلومتری رودخانه مرغک روستای شاندرمن به این امامزاده برسید. این امامزاده را به عنوان مهمترین امامزاده ای می شناسند که اثر تاریخی و مستند دارد.

جاهای دیدنی شاندرمن ماسال

شاندرمن و زیبایی های آن

۶. روستای سیاهمرد

یکی از وسیع ترین روستاهایی که در استان گیلان وجود دارد، روستای سیاهمرد می باشد. در واقع شما می توانید در بین انواع مکان های دیدنی شاندرمن ماسال، این روستا را هم مورد بازدید قرار دهید. چشم انداز این روستا بسیار زیبا می باشد و آب و هوای بی نظیری دارد. بسیاری از افرادی که به روستای شاندرمن می روند، حتما از روستای سیاهمرد که در نزدیکی شاندرمن است بازدید می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید