۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
کد خبر: 55411883

بسیاری از افراد نمی دانند شاندرمن چیست و در مورد این مسئله که آیا شاندرمن روستا است یا نیست اطمینان خاطر ندارند.

شاندرمن چیست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: بسیاری از افراد نمی دانند شاندرمن چیست و در مورد ویژگی ها و مشخصات این روستا اطلاعات زیادی ندارند. شاندرمن از روستاهای طوالش گیلان می باشد. این روستا از قسمت شمال به طوالش دولاب محدود است و از قسمت جنوب به ماسال می رسد. از شرق این روستا به گسگر نزدیک می باشد و از قسمت غرب به خلخال می رسد. حدود ۳۰۰۰ نفر در این روستا زندگی می کنند. دامداری و گله داری به عنوان مهمترین شغل افرادی که در این روستا زندگی می کنند شناخته می شود. عسل، ابریشم، نخود، گندم و لبنیات به عنوان مهمترین محصولاتی است که توسط مردم روستای شاندرمن ارائه می شود.

موقعیت جغرافیایی شاندرمن

شاندرمن ماسال در شمال غربی شهر رشت می باشد و تنها با این شهر ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. شما برای اینکه به این منطقه بروید نیاز است وارد استان گیلان شوید. استان گیلان روستاهای زیبایی دارد که شاندرمن به عنوان یکی از روستاهای بی نظیر گیلان شناخته می شود. به طور کلی باید به خوبی بدانید که ماسال را به عنوان یکی از شهرهای مهم گیلان می شناسند. ماسال ییلاقات زیادی دارد که یکی از معروف ترین این ییلاقات، ییلاق شاندرمن می باشد. اگر می خواهید از تهران به شاندرمن بیایید باید ابتدا وارد جاده قزوین به رشت شوید. پس از آن باید به سمت شمال حرکت نمایید.

فاصله شاندرمن ماسال تا تهران تا حدودی زیاد است. شما بعد از اینکه جاده قزوین، رشت را گذراندید باید ۲۲۰ کیلومتر رانندگی کنید تا وارد جاده فومن، سراوان شوید. در انتها بعد از رد کردن ۵۵ کیلومتر وارد روستای شاندرمن خواهید شد. اگر مایل هستید از شهرهای جنوبی کشور ایران وارد این روستا شوید باید از اتوبان قزوین، رشت مسیرتان را ادامه دهید. در صورتی که می خواهید از شهرهای شرقی وارد این روستا شوید باید از شهرهایی مثل لاهیجان، آستانه اشرفیه و ... رد شوید.

شاندرمن چیست و جاده آن چگونه می باشد ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید شاندرمن چیست باید در مورد جاده این روستا اطلاعات بیشتری به دست آورید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که بیشتر جاده ییلاقات ماسال، کوهستانی است و به سختی می توانند از آنها رد شوند. ولی باید بدانید که جاده شاندرمن آسفالت شده می باشد و شما تنها در عرض ۵ دقیقه می توانید از ماسال به شاندرمن برسید. از طریق این جاده می توانید به بخش شمالی بروید و به پونل برسید. از بخش شرقی می توانید وارد ضیابر شوید. همچنین از بخش جنوب هم وارد ماسال می شوید. به طور کلی این جاده دو طرفه است و عریض می باشد. به همین دلیل رانندگی در این جاده آسان خواهد بود. البته شما باید نکات رانندگی را رعایت کنید تا خطری برای خودتان و همراهان تان به وجود نیاید.

شاندرمن چیست ؟

شاندرمن در ماسال

اقامت در شاندرمن

اگر می خواهید از زیبایی های شاندرمن ماسال لذت ببرید می توانید در این روستا یکی الی دو شب اقامت داشته باشید. خانه های روستایی، اقامتگاه ها و همچنین ویلاهای زیادی در این روستا وجود دارند که هر یک از آنها دارای امکانات مناسبی می باشند. همچنین باید بدانید که نزدیک این اماکن می توانید رستوران های مدرن، کافی شاپ ها، فواره های آبنما و ... را هم مشاهده کنید. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد روستای شاندرمن باید بدانید این است که برخی از بخش های روستا بافت قدیمی دارد. به همین دلیل شما می توانید از این بخش ها بازدید کنید تا خاطره ای ماندگار از سفرتان داشته باشید.

شاندرمن چیست و در چه فصلی بهتر است که به این روستا برویم ؟

زمانی که به برخی از افراد می گوییم شاندرمن چیست آنها شاید فکر کنند که شاندرمن نام یک رستوران و یا نام یک کافی شاپ می باشد. در واقع بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها در سراسر ایران به این نام هستند. ولی شاندرمن به عنوان یکی از بهترین روستاهایی شناخته می شود که جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد و آب و هوای آن بسیار عالی است. افرادی که می خواهند به یکی از روستاهای خوش آب و هوای ماسال بروند، شاندرمن را به عنوان بهترین روستا انتخاب می کنند. این روستا در نزدیکی دیگر ییلاقات ماسال می باشد. به همین دلیل اگر از این روستا بازدید کردید می توانید در کمترین بازه زمانی به دیگر روستاهای ماسال بروید و از آنها بازدید نمایید.

شاندرمن چیست ؟

شاندرمن

اگر می خواهید بهترین فصل را برای رفتن به شاندرمن ماسال انتخاب کنید، باید بگوییم که فصل تابستان و بهار انتخاب مناسبی است. البته ماه اردیبهشت را به عنوان زیباترین ماه این روستا می شناسند. آب و هوای این روستا در تابستان و بهار بی نظیر می باشد. اگر در این دو فصل به شاندرمن بروید می توانید زیبایی های بیشتری را در این روستا مشاهده کنید. البته باید بدانید که فصل پاییز و زمستان هم برای رفتن به این روستا، فصل های مناسبی هستند. ولی از آنجایی که بخش مهمی از شاندرمن کوهپایه ای می باشد، در زمستان و پاییز سرد است. شاندرمن را به سه بخش کوهپایه ای، کوهستانی و جلگه ای تقسیم بندی کرده اند. هر یک از بخش های مهم این روستا دارای جذابیت بی نظیری هستند و طبیعت زیبایی در روستا ایجاد کرده اند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید