۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: 55411878

بسیاری از افراد شاید ندانند ماسال کجاست و چه زیبایی هایی دارد. بر همین اساس در این مطلب اطلاعات کافی در مورد این شهر ارائه می دهیم.

ماسال کجاست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید در یکی از شهرهای شمالی آرامش بی نظیری به دست آورید، ماسال را پیشنهاد می دهیم. بسیاری از افراد شاید ندانند ماسال کجاست و چه زیبایی هایی دارد. به همین دلیل در این مطلب می توانند با ما همراه باشند تا اطلاعات بیشتری در مورد ماسال و زیبایی های این شهر به دست آورند. استان گیلان جاذبه های گردشگری زیادی دارد که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این استان، ماسال است. در واقع باید بدانید که ماسال با بسیاری از دیدنی های دیگر استان گیلان فرق می کند و دارای جذابیت خاص و دیدنی است.

موقعیت جغرافیایی ماسال

برای رفتن به ماسال باید به خوبی در مورد موقعیت مکانی ماسال اطلاعات بیشتری کسب کنید. ماسال در ۵۵ کیلومتری استان رشت قرار گرفته و با شهر تالش ۶۰ کیلومتر فاصله دارد. اگر می خواهید از تهران به این شهر بروید باید ۳۸۰ کیلومتر مسیر طی کنید. ماسال به عنوان یکی از شهرهای مرتفع استان گیلان به شمار می رود. البته باید بدانید که ابتدا شهر رودبار، به عنوان مرتفع ترین شهر استان گیلان شناخته می شود. شما بعد از اینکه از شهر ماسال رد می شوید به ییلاقات این شهر می رسید که دیدنی و جذاب است. برای رسیدن به ییلاقات شهر ماسال نیاز است که از جاده پر پیچ و خم رد شوید. به همین دلیل باید در این مسیر با احتیاط رانندگی نمایید.

موقعیت مکانی ماسال نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر مناسب تر است. شما می توانید برای تماشای آبشارهای بلند، رودخانه های پر آب، جنگل ها و ... به این شهر بروید. رودخانه های رود مرغک و خالکایی را به عنوان مهمترین رودخانه های شهر ماسال می شناسند. زبان اهالی این شهر تالشی می باشد و شغل اصلی شان دامداری و کشاورزی است. شما می توانید اتاق های ییلاقی این شهر را اجاره کنید و زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید خودتان را در مه پیدا کنید. این ویژگی شهر ماسال را به عنوان زیباترین و خاص ترین ویژگی آن می شناسند.

ماسال کجاست ؟

دیدنی های ماسال

ماسال کجاست و مسیر دسترسی به این شهر

اگر نمی دانید ماسال کجاست و چگونه باید به این شهر برود، ابتدا باید مبدا را بررسی کنید. برای اینکه به ییلاقات این شهر برسید می توانید از طریق جاده قزوین، رشت حرکت تان را آغاز نمایید. پیش از اینکه به رشت برسید باید به سمت جاده فومن بروید. جاده فومن ۲۰ کیلومتر با رشت فاصله دارد. بعد از اینکه فومن را رد می کنید به صومعه سرا می رسید. پس از رد کردن صومعه سرا وارد روستای کلیدبر می شوید. مسیرتان را باید تا روستای طاهرگوراب طی کنید تا به ماسال برسید. بعد از اینکه وارد ماسال شدید باید از بلوار بلند این شهر رد شوید تا به ییلاقات شهر برسید. اگر می خواهید به بام سبز ماسال بروید باید یک ساعت مسیر طی کنید. در طی مسیری که می گذرانید سرسبزی زیادی را مشاهده می کنید. بنابراین مسیر برای شما بدون شک لذت بخش خواهد بود.

چگونه به شهر ماسال برویم ؟

اکنون که متوجه شدید ماسال کجاست باید به خوبی روش رفتن تان به این شهر را بررسی کنید. این مسئله که می خواهید با اتوبوس، ماشین شخصی و ... به این شهر بروید را نیاز است تعیین کنید. اگر مایل هستید از تهران با خودروی شخصی خود به این شهر بروید باید مسیرتان را از آزادراه تهران، قزوین ادامه دهید. پس از آن به سمت رشت حرکت نمایید. زمانی که ۲۰ کیلومتر دارید تا به رشت برسید باید به سمت جاده فومن، سروان بروید. از این جاده می توانید به سمت ماسال بروید. اگر بخواهید در روزهای عادی رانندگی کنید و ترافیکی وجود نداشته باشد باید بدانید که از تهران تا ماسال حدود ۵ ساعت راه است. البته بر اساس سرعتی که دارید شاید در زمان کوتاه تری به مقصد برسید.

اگر ماشین ندارید و می خواهید با اتوبوس به این شهر بروید باید به خوبی در مورد مسیر اطلاعات بیشتری کسب کنید. برای رفتن به این شهر اگر اتوبوس های معمولی را انتخاب کرده اید باید به ترمینال غرب بروید و اتوبوس های تهران به ماسال را رزرو کنید. با اتوبوس مسیر شما ۷ الی ۸ ساعت طول می کشد. چرا که اتوبوس در مسیر توقف می کند و همچنین سرعت کمتری دارد. زمانی که به ماسال برسید می توانید ماشین کرایه کنید تا شما را به ییلاقات برساند. بسیاری از افراد برای رفتن به ماسال با استفاده از اتوبوس، تورهای گردشگری را انتخاب می کنند تا در کنار دوستان لذت بیشتری از سفر ببرند.

راهنمای سفر به ماسال: جاهای دیدنی، سوغات، مراکز خرید | مجله علی بابا

ییلاق ماسال

ماسال کجاست و چه ییلاقاتی دارد ؟

بسیاری از افراد بعد از اینکه متوجه شوند ماسال کجاست باید در مورد ییلاقات این شهر اطلاعات بیشتری به دست آورند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که بیشتر افراد برای رفتن به ییلاقات ماسال وارد این شهر می شوند. تعداد ییلاقات این شهر زیاد است و هر یک از آنها زیبا و جذاب هستند. شما می توانید یک الی دو شب در این ییلاقات اقامت داشته باشید تا از هوای بی نظیر آنها لذت ببرید. تعداد ییلاقات این شهر را قبل از اینکه سفر کنید باید بررسی نمایید و برای رزرو کردن اقامتگاه اقدامات لازم را انجام دهید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید