توکن غیرمثلی یا NFT یک اثر هنری منحصر بفرد است که توسط ارز دیجیتالی خرید و فروش می‌شود.

کیف پول سخت افزاری مناسب برای NFTها

NFT ارزش بالایی داشته و نیاز به فضای امن برای ذخیره و انجام معاملات دارد. کلد ولت‌ها یا کیف پول سخت افزاری به عنوان یک روش با امنیت بالا برای ذخیره رمزارز محسوب می‌شوند.

NFT یا توکن غیرمثلی

NFT در واقع تبدیل یک اثر هنری مثل موسیقی به یک فایل دیجیتالی اختصاصی است که با استفاده از کد هش رمزنگاری شده، مالکیت آن ثابت می‌شود. این ویژگی کاربردی NFT در راستای حفظ حقوق مالکیت اثر می‌باشد. به این صورت درآمد حاصل از فروش اثر هنری نیز به مالک اصلی آن می‌رسد و واسطه‌ها حذف می‌شوند.

توکن غیرمثلی در بازی‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازی‌هایی که از توکن برای پاداش دادن به گیمرهای خود استفاده می‌کنند، مورد استقبال قرار گرفته‌اند و درآمد بالایی کسب کرده‌اند. قیمت و ارزش بازی‌ها رشد قابل توجهی داشته است و پیش بینی‌ها در مورد آینده صنعت بازی‌سازی بسیار درخشان است.

NFTها نیز به دو نوع استاتیک و داینامیک تقسیم شده‌اند. نوع استاتیک آن، طرح‌های ثابت و غیرقابل تغییر هستند که کسی نمی‌تواند متادیتای آن را تغییر دهد و دارای یک قرارداد هوشمند و ثابت هستند. NFT استاتیک بیشتر به عکس پروفایل محدود می‌شود.

نوع داینامیک NFTها بیشتر در بازی‌ها و جزییات مربوط به آن مورد استفاده قرار می‌گیرند تا گیمرها بتوانند با تغییر متادیتای یک NFT، آن را ارتقا داده و بتوانند از آن درآمد کسب کنند.

کیف پول NFT

این توکن‌های غیرمثلی نیز مانند سایر کوین‌ها و توکن‌ها برای ذخیره شدن به کیف پول نیاز دارند. کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امکان ذخیره NFT را دارند و می‌توانید از هر نوع آن استفاده کنید.

کیف پول سخت‌افزاری به دلیل امنیت بالا و غیرقابل هک بودن گزینه مناسب‌تری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری است.

برخی کیف پولهای سخت افزاری از جمله کیف پول‌ لجر و کیف پول ترزور ، کیف پولهای محبوب و کاربردی در ذخیره و معاملات NFT هستند.

کیف پول لجر

کیف پول سخت افزاری مناسب برای NFTها

کمپانی لجر به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه امنیت بلاک‌چین، از سال ۲۰۱۶ اقدام به طراحی و تولید کیف پول سخت‌افزاری کرده است و تا کنون توانسته موفقیت‌های بزرگی به دست آورد.

امنیت کیف پول‌های لجر بسیار بالاست و تمامی آن‌ها از قابلیت عبارت بازیابی تا ۲۴ کلمه برخوردار هستند تا چنانچه کیف پول سخت‌افزاری گم شود یا به هر دلیل قابل استفاده نشود، بتوان از طریق recovery seed، دارایی دیجیتالی را در ولت دیگر بازایابی کرد.

نانو ایکس

دومین کیف پول سخت‌افزاری لجر، در سال ۲۰۱۹ با نام لجر نانو ایکس به بازار معرفی شد. این کیف پول قابلیت بلوتوث دارد و می‌توان تا ۱۰۰ اپلیکیشن را در حافظه ۸/۱ مگابایتی آن ذخیره کرد.

لجر نانو ایکس از بیش از ۵۵۰۰ کوین و توکن از جمله NFT پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید به طور مستقیم از مارکت NFT اقدام به خرید NFT بکنید.

نانو ایکس از سیستم عامل‌های اندروید، IOS، ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کند.

نانو اس پلاس

لجر نانو اس پلاس نسخه ارتقا یافته نانو اس است که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. نانو اس پلاس قابلیت ذخیره ۱۰۰ اپلیکیشن به طور همزمان را دارد و با DeFi و NFT سازگار است. از طریق ledger live نیز می‌توانید به راحتی تراکنش‌های NFT را انجام دهید.

نانو اس پلاس صفحه نمایش ۱۲۸×۶۴ مگاپیکسلی دارد و از کابل USB تایپ c برای اتصال به ویندوز یا اندروید استفاده می‌کند.

ترزور تی

یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری، ترزور تی است که با داشتن صفحه نمایش رنگی و لمسی، توانسته تمایز خود را نسبت به سایر کیف پول‌ها نشان دهد.

ترزور تی در سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی شد و با توجه به اوپن سورس بودن، توانست به محبوبیت برسد.

گروه ترزور اولین کیف پول سخت‌افزاری را در سال ۲۰۱۴ تولید کرده‌اند و از آن زمان تا کنون هیچ سابقه‌ای در خصوص هک اطلاعات و ذخیره‌های رمزارزی کاربران خود نداشته‌اند که نقطه قوت مهمی محسوب می‌شود.

ترزور تی از بیش از ۱۶۰۰ کوین و توکن از جمله NFT پشتیبانی می‌کند که برای مدیریت امن آن‌ها باید از برنامه سومی مثل متامسک استفاده کنید.

سخن پایانی

NFTها یا توکن‌های غیرمثلی در بازار رمزارزها، بسیار محبوب هستند و به ارزش بالای چند صد میلیون دلاری رسیده‌اند. کیف پول‌های سخت‌افزاری نیز با امکان ذخیره و معادله NFT، به رونق و رشد آن‌ها کمک کرده‌اند. از جمله این کیف پول‌ها، لجر و ترزور هستند که توانسته‌اند به خوبی نیازهای بازار ارز دیجیتال و NFT را برطرف کنند. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید