۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 55410322

اگر مایل هستید از جاهای دیدنی ماسال در زمستان بازدید کنید بهتر است که همراه با خودتان لباس گرم و وسیله های مناسبی ببرید.

جاهای دیدنی ماسال در زمستان

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید در فصل زمستان به ماسال بروید باید به خوبی در مورد جاهای دیدنی ماسال در زمستان اطلاعات بیشتری به دست آورید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که ماسال یکی از شهرستان های دیدنی استان گیلان به شمار می رود که ییلاقات زیادی دارد. هر یک از این ییلاقات جذاب و دیدنی هستند. بیشتر افرادی که می خواهند از آب و هوای بی نظیر ماسال و طبیعت آن لذت ببرند در فصل بهار و تابستان به ماسال می روند. البته باید بدانید که در پاییز و زمستان هم ماسال دیدنی است و شما می توانید از جاذبه های دیدنی ماسال در این فصل بازدید کنید. البته باید بدانید که برخی از جاذبه های دیدنی ماسال تنها برای فصل تابستان هستند و در زمستان نمی توانید آنها را مورد بازدید قرار دهید.

معرفی جاهای دیدنی ماسال در زمستان

برخی از مهمترین جاهای دیدنی ماسال در زمستان که می توانید مورد بازدید قرار دهید و از تماشای آنها خاطره ای خوش برای خودتان رقم بزنید عبارت هستند از :

۱. باغ پرندگان ماسال

یکی از بهترین مکان های دیدنی ماسال در زمستان که آب و هوای بی نظیری دارد باغ پرندگان ماسال می باشد. پرندگان زیبا و زیادی در این باغ قرار گرفته که هر یک از آنها زیبایی شان منحصر به فرد می باشد. طاووس های زیبا و شگفت انگیزی را می توانید در این باغ مشاهده کنید. علاوه بر اینکه طاووس های زیبایی در این باغ قرار گرفته شما می توانید خروس زینتی، مرغ زینتی، قرقاول با نژادهای متنوع در این باغ مشاهده کنید. اگر شما می خواهید در فصل سرد سال به این باغ بروید بهتر است که قبل از ظهر را به عنوان بهترین بازه زمانی انتخاب کنید. قبل از ظهر هوای باغ بهتر است و شما به خوبی می توانید با یک برنامه ریزی ساده از مشاهده طبیعت باغ لذت ببرید.

۲. بقعه آقا سید مهر علی و رضا علی

یکی دیگر از مکان های دیدنی ماسال در زمستان، بقعه آقا سید مهر علی و سید رضا علی می باشد که در روستای شالما قرار گرفته است. شالما یکی از زیباترین روستاهای ماسال به شمار می رود. این روستا تنها ۱۲ کیلومتر با ماسال فاصله دارد. بنابراین شما در کمترین بازه زمانی می توانید خودتان را به این روستا برسانید. در این روستا ۵ چشمه وجود دارد که هر یک از آنها از دل زمین بیرون می آیند. طبق گفته گذشتگان باید بدانید که بقعه آقا سید مهر علی و رضا علی مربوط به نوادگان امام کاظم می باشد. این امامزاده در منطقه کوهستانی قرار گرفته و با ماسال ۱۵ دقیقه فاصله دارد. ضریح مرقد مشبک است و قدمت طولانی دارد. برای رفتن به این ضریح باید لباس گرم داشته باشید، چرا که در فصل زمستان آب و هوای روستای شالما سرد است.

جاهای دیدنی ماسال در زمستان

دیدنی های ماسال در زمستان

۳. جاذبه های دیدنی ماسال در زمستان دیواره سنگی اسبه ریسه

یکی دیگر از جاهای دیدنی ماسال در زمستان، دیواره سنگی اسبه ریسه می باشد. این دیواره حدود ۲۰ کیلومتر با ماسال فاصله دارد. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد این دیواره باید بدانید این است که برای بالا رفتن از آن، نیاز است صخره نوردی بلد باشید. بنابراین در فصل زمستان باید تمامی نکات کوهنوردی و صخره نوردی را رعایت کنید تا حادثه ناگواری برایتان به وجود نیاید. بسیاری از افرادی که به کوهنوردی و صخره نوردی علاقه دارند می توانند از این دیواره بازدید کنند. اگر شما به کایاک سواری علاقه دارید باید بدانید که در نزدیکی این دیواره یک رود درخشان قرار گرفته است. از این رود می توانید برای کایاک سواری استفاده کنید.

۴. پارک ساحلی ماسال

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی ماسال در زمستان، پارک ساحلی ماسال می باشد. این پارک به عنوان یکی از زیباترین پارک هایی شناخته می شود که آن را در نزدیکی رودخانه خالکایی راه اندازی کرده اند. از آنجایی که موقعیت جغرافیایی این پارک بسیار عالی است، هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. اگر شما می خواهید در فصل زمستان از این پارک بازدید کنید باید همراه خودتان لباس گرم داشته باشید. به طور کلی برای بازدید از دیدنی های ماسال در فصل زمستان، حتما باید وسیله ها و لباس های مناسبی با خودتان ببرید. آب و هوای ماسال در زمستان و پاییز سرد است.

جاهای دیدنی ماسال در زمستان

ماسال در زمستان

۵. جاذبه های دیدنی ماسال در زمستان، قلعه کول

یکی دیگر از جاهای دیدنی ماسال در زمستان، قلعه کول می باشد. این قلعه در روستای تاس کوه یا قلعه کوه قرار گرفته است. شما برای بازدید از این قلعه باید روی تپه ای که ۳۵ متر از زمین فاصله دارد بروید. قدمت طولانی این قلعه که مربوط به قرن سوم هجری می باشد به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های تاریخی آن شناخته می شود. در سال ۱۳۸۶ این قلعه را به عنوان یکی از آثار ملی کشور ایران معرفی کرده اند. شما می توانید برای رفتن به این قلعه ابتدا به روستای قلعه کوه بروید. سپس با استفاده از کفش مناسب و لباس های گرم برای رفتن به قلعه اقدام کنید.

دقت داشته باشید که تمامی جاذبه های دیدنی ماسال در زمستان مانند فصل تابستان و بهار سرسبز نیستند. ولی اگر شما فصل پاییز و زمستان را برای دیدن جاذبه های ماسال انتخاب کنید می توانید رنگارنگ بودن طبیعت ماسال را از نزدیک مشاهده نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید