رشت این شهر زیبا مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است از این رو با ما همراه باشید تا از دریاچه سراوان جاذبه‌ تماشایی رشت بدانیم.

دریاچه سراوان جاذبه‌ تماشایی رشت

سلام نو _ سرویس گردشگری: چشم‌انداز طبیعی زیبا، درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و جنگل بکر، بخشی از جذابیت‌های اطراف دریاچه سراوان هستند؛ اما دریاچه سراوان مشهورترین جاذبه پارک جنگلی سراوان به شمار می‌رود. گردشگران زیادی در طول سال برای بازدید از مرداب سراوان به این منطقه سفر می‌کنند. سراسر استان گیلان را جنگل‌های سبز و جاذبه‌های طبیعی فرا گرفته است که این استان را به یکی از پر ترددترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی در ایران تبدیل کرده‌اند.

همه چیز درباره دریاچه سراوان

دریاچه سراوان جاذبه بکر پارک جنگلی سراوان و از جاهای دیدنی رشت در نزدیکی شهر است. این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان قرار دارد و منظره زیبای آن جلوه‌ای خاص به این پارک جنگلی بخشیده است. در نگاه اول بسیاری از گردشگران تصور می‌کنند که چمنزاری گسترده در مقابلشان قرار دارد؛ اما این‌طور نیست. خزه‌های حاصل از رطوبت محیط و نوعی آفت در درختان منطقه، با پوششی سبز سراسر دریاچه را پوشانده‌اند. پوشش سبز روی دریاچه، مرداب سراوان را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گیلان، تبدیل کرده است.

دریاچه سراوان جاذبه‌ تماشایی رشت

دریاچه سراوان و پارک جنگلی اطراف آن جاده‌ای مناسب و فاصله‌ای نزدیک تا شهر رشت دارند که این مطلب نیز تاثیر بیشتری بر محبوبیت این منطقه گذاشته است. دریاچه و پارک جنگلی سراوان در جنگلی به مساحت ۱, ۴۸۷ هکتار قرار گرفته‌اند که ۲۱۰ هکتار آن حفاظت شده است. سایر بخش‌های جنگل سراوان برای تفرج در این منطقه بسیار مناسب هستند. پارک جنگلی سراوان در گستره طولی ۷,۶۰۰ کیلومتر با عرض شرقی-غربی دو کیلومتر قرار دارد و در سال ۱۳۷۰ این قسمت را به‌منظور بهره‌برداری با عنوان پارک جنگلی، از جنگل سراوان جدا کردند.

اگر برای بازدید از مرداب سراوان رشت صبح هنگام را انتخاب کنید، منظره دریاچه و جنگل سرسبز در میان مه صبحگاهی شما را مبهوت خواهد کرد و گشت و گذار روی دریاچه سراوان در میان درختان سر به فلک کشیده برایتان خاطراتی فراموش‌نشدنی خواهد ساخت. در طول حرکت روی مرداب سراوان می‌توانید ماهی‌های زیادی را در آب ببینید. در سفر به شهر رشت حتما زمانی را به بازدید از پارک جنگلی و مرداب سراوان اختصاص دهید. سفر به شهر رشت بدون تماشای زیبایی‌های این منطقه، تمام نمی‌شود.

دریاچه سراوان جاذبه‌ تماشایی رشت

دریاچه سراوان در سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان قرار گرفته است. این منطقه از توابع بخش سنگر شهرستان رشت است و از قدیمی‌ترین عرصه‌های جنگلی در ایران به شمار می‌رود. برای رفتن به دریاچه سراوان باید به پارک جنگلی سراوان در کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت-قزوین بروید. این پارک در سمت غرب جاده قرار دارد. پارک جنگلی سراوان در حد فاصل رشت تا سیاهکل، در محدوده وسیعی از جنگل سراوان قرار دارد. این پارک جنگلی از شرق به اتوبان رشت-قزوین، از جنوب به روستای کچا، از غرب به روستای بهدان و از شمال به جاده نیروگاه می‌رسد.

تفریحات دریاچه سراوان

دریاچه سراوان از جاهای دیدنی رشت می باشد و با منظره زیبایی که دارد باعث می شود تجربه ای خوب از قایق سواری داشته باشید. شما می توانید در حین قایق سواری تصاویر زیبایی را نیز با دوربین ثبت کنید. هم چنین می توانید با ماشین خود در جاده های داخل پارک دور بزنید و یا در اطراف دریاچه قدم بزنید و از تماشای مناظر لذت ببرید. در شرق پارک جنگلی رودخانه های سفیدرود و سیاهرود قرار دارد که می تواند برای محل اتراق شما مناسب باشد. هم چنین وجود باشگاه پینت بال جنگلی گیل نیز باعث می شود لحظات خوبی را تجربه کنید. این باشگاه در محوطه ای به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در این پارک واقع شده و اولین باشگاه جنگلی در این رشته می باشد. البته برای استفاده از امکانات این باشگاه باید از قبل تماس گرفته و رزرو نمایید.

دریاچه سراوان جاذبه‌ تماشایی رشت

شماره تماس باشگاه پینت بال: ۳۳۵۰۹۱۱۱-۰۱۳

هزینه ورود به باشگاه پینت بال: هر نفر ۵۰ هزار تومان (با توجه به نوسان قیمت ها این رقم ممکن است تغییر کرده باشد)

از دیگر تفریحات این پارک می توان به تیراندازی و موتورسواری نیز اشاره نمود. یکی از جالب ترین جاهای دیدنی پارک جنگلی سراوان، موزه میراث روستایی باشد که درواقع اولین اکو موزه ایران است. مساحت این موزه حدود ۲۶۰ هکتار با خانه های روستایی است که در میان جنگل های سراوان قرار گرفته.

ساعت کار موزه: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

هزینه ورودی موزه: هر نفر ۶۰۰۰ تومان ( با توجه به نوسان قیمت ها این رقم ممکن است تغییر کرده باشد)

دریاچه و پارک جنگلی در منظره ی صبح بسیار مسحور کننده بوده و در میان مه صبحگاهی گشت و گذار را برای یک تجریه عالی تر مهیا می کند. در طول حرکت از روی دریاچه در میان درختان سر به فلک کشیده، خاطرات زیبایی در ذهنتان ثبت خواهد شد. اگر قصد سفر به رشت را دارید حتما به این دریاچه و پارک جنگلی سراوان بروید چرا که بدون دیدن این منطقه تجربه تان از رشت ناقص خواهد بود.

دریاچه سراوان جاذبه‌ تماشایی رشت

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید