۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰
کد خبر: 55408908

انتظار امنیت بالایی در هنگام ورود داشته باشید زیرا تمام افراد به­طور کامل تفتیش بدنی می­شوند. در مسابقات فوتبال در چچن به شما پنکیک پپسی و روسی می­دهند.

ورزشگاه اف سی آخمت(چچچن)

سلام نو-سرویس گردشگری: چچن تا چند سال پیش شهرت بدی داشت. چچن توسط سازمان ملل بهعنوان خطرناک‌ترین مکان روی کره زمین شناخته شد، جاییکه آدمربایی و مرگ در آن تقریبا تضمینشده بود. خوشبختانه، این در موضوع مربوط به گذشته است و امروزه می‌توانید بدون نگرانی از یک کاپوچینو یا پیتزا در خیابان اصلی به نام پوتین پرسپکت لذت ببرید.

در ادامه ۴ جاذبه این کشور را معرفی میکنیم.

  1. موزه آخمت کادیروف

مکان­ های گردشگری چچن

رمضان قدیروف، حاکم چچن، به دلایل زیادی در سراسر جهان بدنام است. صفحه اینستاگرام او مملو از ستایش او از رئیس جمهور پوتین و عشق او به نگه داشتن حیوانات خطرناکی مانند گرگ، شیر و خرس است. در دوران سلطنت او گروزنی را با پول روسیه بازسازی کرد، استادیومهای فوتبال چشمگیر، یکی از بزرگترین مساجد اروپا و مراکز تجاری درخشانی ساخت.

با این حال، بر کسی پوشیده نیست که او به اندازه پدر مقتولش اخمت قدیروف محبوبیت ندارد. در مرکز گروزنی موزه آخمت قدیروف قرار دارد که تعریف شیک دیکتاتور است. پس از ورود به موزه، شاهد سنگهای مرمر خالص و لوسترهای خیرهکننده خواهید بود. این موزه عمدتا زیارتگاه اخمت و رمضان است. می‌توانید لباس‌هایی را که در روز مرگ اخمت پوشیده بود، عکس‌های اصلی انفجاری که او را متلاشی کرد، هدایایی از رهبران قبایل و سران دیگر جمهوری‌های روسیه و همچنین کتاب‌هایی که او و رمضان درباره خود نوشته‌اند، مشاهده کنید. در طبقه بالا یک گالری هنری از نقاشی‌های مختلفی است که مردم به موزه اهدا کرده‌اند، از جمله تعدادی پرتره از رمضان، اخمت و پدربزرگشان در لباس‌های قبیله‌ای با تابش خیره‌کننده.

  1. مسجد آخمت کادیروف

مکان­ های گردشگری چچن

افتخار گروزنی مدرن، مسجد آخمت قدیروف است که بهعنوان ”قلب چچن“ نیز شناخته میشود. یکی از بزرگترین مساجد در روسیه، به سبک معمولی عثمانی با مجموعهای از منارههای ۶۲ متری (۲۰۳ فوت) است. در سال ۲۰۰۸ در مراسمی افتتاح شد که در آن رمضان قدیروف ظاهر شد و با ولادیمیر پوتین صحبت کرد. مساحت این مسجد ۵۰۰۰ متر مربع است و بیش از ده هزار نفر ظرفیت دارد. همین تعداد مومن میتوانند در مسجد مجاور نگارخانه و محوطه تابستانی نماز بخوانند. فضای داخلی آن خیرهکننده است و ارزش بازدید از داخل را دارد.

  1. ورزشگاه اف سی آخمت

مکان­ های گردشگری چچن

اگر خوششانس باشید، سفر شما مصادف با یک مسابقه فوتبال خواهد بود. فوتبال چچن یک فضای عالی است و احتمالا رئیسجمهور قدیروف را خواهید دید که در بالکن سوئیت اجرایی خود نشسته و بازی را تماشا میکند. این ورزشگاه بسیار پیشرفته است زیرا این تیم متعلق به خود رمضان قدیروف است. انتظار امنیت بالایی در هنگام ورود داشته باشید زیرا تمام افراد بهطور کامل تفتیش بدنی میشوند. در مسابقات فوتبال در چچن به شما پنکیک پپسی و روسی میدهند. هیچ الکلی در هیچ کجای میدان یا اطراف آن برای فروش نیست.

  1. هلیپاد مرکز تجاری گروزنی

مکان­ های گردشگری چچن

گروزنی که در سال ۲۰۰۰ توسط سازمان ملل با عنوان ”ویران‌شده‌ترین شهر روی زمین“ شناخته شد، اکنون به یک شهر دوباره متولد شده و بازسازی شده تبدیل شده است. در انتهای خیابان پوتین میدان تجاری گروزنی قرار دارد که در آن می‌توانید با چند روبل با آسانسور به سکوی هلی‌کوپتر یکی از ساختمان‌ها بروید، از چند نوشیدنی (غیر الکلی) لذت ببرید و از پایین به گروزنی نگاه کنید. بهخاطر داشته باشید که اخطارهایی وجود دارد که از یک زاویه عکس نگیرید که رو به کاخ رئیسجمهور است. این قانون جدی است و قرار نیست تحت هیچ شرایطی شکسته شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید