امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه سینما با اشاره به کاندیداتوری فیلم ضدایرانی عنکبوت مقدس در اسکار، این کاندیداتوری را ثمره سیاسی‌بازی اسکار و همچنین حملات کور به این فیلم دانست. 

پیش‌بینی هفت ماه پیش، محقق شد | به جای هجمه علیه عنکبوت‌بازان، به سراغ بیضایی و تقوایی و... بروید 

به گزارش سلام نو، شریفی بیان داشت: حدود هفت ماه قبل و بعد از رونمایی فیلم عنکبوت مقدس در جشنواره کن و هجمه هایی که در داخل علیه فیلم صورت گرفت به روشنی دوستان را پرهیز دادم از حملات کور که نتیجه اش فقط مطرح شدن بیشتر نام این فیلم است. بعد از انذار من، هم هنرمندان داخلی مثل مجید مجیدی این مساله را تایید کردند و هم هنرمندان خارج نشین که امتداد ضدتبلیغ برای عنکبوت مقدس فقط به نفع سازندگان کم مایه فیلم است.

وی ادامه داد: حالا که این فیلم موهن به جمع کاندیداهای نهایی اسکار غیرانگلیسی زبان راه یافته، مشخص شد آن هشدار من چقدر جدی بود و متاسفم که برخی از دوستان آن هشدار را جدی نگرفته و همچنان و بعد از کاندیداتوری باز در حال هجمه علیه فیلم مذکور هستند تا لابد بیشتر مطرحش کنند و انگاری تا این فیلم را اسکاری نکنند دست از هجمه برنمی‌دارند؟

تهیه‌کننده فیلمهای پری و ضیافت و اشک سرما تاکید کرد: بهترین راه برای مقابله با جریان فرهنگی ضدایرانی حمایت از تولیدات بومی و فیلمسازانی است که دغدغه فرهنگ ایرانی را دارند یعنی به جای اینکه آثار ضدایرانی را با هجمه های سریالی، بزرگ کنند بیایند و حمایت کنند از فراوان سینماگر ملی که مدتهاست کنج انزوا را بر مکاره پول‌پاشی‌های مشکوک ترجیح داده‌اند. جز این بود که امثال علی حاتمی و ضیاء‌الدین دری و رحیم رحیمی پور تا زنده بودند ده ها مشکل برای تولید آثارشان داشتند؟ و جز این است که بهرام بیضایی هیچ گاه نتوانست یکی از ملی‌ترین آثارش با عنوان اشغال یا اثری آیینی مثل پرده نئی را بسازد؟ و جز این است که ناصر تقوایی با وجود تلاش‌های فراوان نتوانست پروژه میهنی چای تلخ را به سرانجام برساند؟ جز این است که خسرو سینایی و پروژه ملی قطار زمستانی را تا زنده بود، ندیدند و وقتی فوت کرد آمدند زیر تابوتش؟؟

مدیر موسسه سینمایی آفاق فیلم ابراز امیدواری کرد: ای کاش به جای حذف به دنبال ایجاب باشیم و به جای اینکه مدام غربیون را نقد کنیم خودمان از هنرمندان ملی و متخصص خود استفاده کنیم برای تولید آثاری که بازار جهانی داشته باشد. هنوز هم هنرمند متخصص کم نداریم پس حمایت شان کنیم قبل از آن عنکبوت‌بازان دست به کار شوند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید