۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
کد خبر: 55408282

روستای اسپیلی دیلمان را به عنوان یکی از زیباترین روستاهای سیاهکل می شناسند که طبیعت بکر و بی نظیری دارد.

روستای اسپیلی دیلمان

سلام نو-سرویس گردشگری: روستای اسپیلی یکی از روستاهای زیبای بخش دیلمان می باشد که زیرمجموعه سیاهکل است. سیاهکل را به عنوان یکی از شهرستان های تاریخی گیلان به شمار می آورند که روستاهای زیبایی دارد. روستای اسپیلی دیلمان را هم به عنوان یکی از زیباترین روستاهای سیاهکل می شناسند که بازدید از این روستا را به گردشگران پیشنهاد می دهیم. این روستا در ارتفاع دو هزار متری دریا قرار گرفته و به همین دلیل آب و هوای مطبوع و بی نظیری دارد. در فصل گرم سال شما می توانید به این روستا بروید و از آب و هوای روستا لذت ببرید. اگر مایل هستید به این روستا بروید و از جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید باید در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این روستا دریافت نمایید.

چطور باید به روستای اسپیلی برویم ؟

اگر می خواهید به روستا اسپیلی بروید باید مسیر روستا را به خوبی بشناسید و جزئیات مسیر را بررسی کنید. بهترین مسیری که برای رسیدن به این روستا می توانید انتخاب کنید مسیر لاهیجان به سیاهکل می باشد. این جاده بسیار زیبا است و شما بدون شک از رانندگی در این مسیر لذت خواهید برد. پیچ و خم های زیادی را در این مسیر سپری می کنید. زمانی که به سیاهکل رسیدید باید ۴۰ کیلومتر دیگر رانندگی کنید تا بتوانید وارد روستای اسپیلی شوید. اگر مایل هستید که جاذبه های گردشگری بیشتری را مورد بازدید قرار دهید، می توانید به دیلمان هم بروید.

دیلمان فاصله زیادی با اسپیلی ندارد. به همین دلیل بسیاری از افراد این دو منطقه گردشگری را در کنار یکدیگر بازدید می کنند. راه دیگری برای رسیدن به روستا اسپیلی دیلمان وجود دارد که کمتر فردی از این راه برای رفتن به اسپیلی استفاده می کند. این راه از قسمت رستم آباد و لوشان می باشد. شما می توانید این راه را از اتوبان قزوین، رشت پیدا کنید. البته اگر نمی خواهید مسیر را گم کند و راحت و آسوده به این روستا برسید، بهتر است که همان راه اول را انتخاب نمایید. راه اول آسان تر است و شما را سریعتر به روستا می رساند.

روستای اسپیلی دیلمان

اسپیلی

گندمزارهای طلایی روستای اسپیلی دیلمان

یکی از زیبایی هایی که در مسیر روستای اسپیلی دیلمان مشاهده می کنید گندمزارهای طلایی روستا می باشد. تپه ماهور در ابتدای این روستا قرار گرفته که گیاهان زیادی در این تپه رشد می کنند. شما می توانید گون، زرشک، آلوچه و .... را در کنار گندمزارهای تپه مشاهده نمایید. زمانی که نور خورشید روی گندمزار می تابد زیبایی آن را چندین برابر می کند. به همین دلیل نظر بسیاری از افراد جذب این گندمزار می شود. درخشش مزارع سبز موجب می شود که خستگی مسیر از تنتان بیرون آید. چیدن میوه از درختان این گندمزار بسیار لذت بخش می باشد. اگر می خواهید خاطرات گشت و گذار در این گندمزار را هرگز فراموش نکنید همراهتان یک دوربین عکاسی ببرید.

دشت شقایق روستای اسپیلی

دشت شقایق روستا اسپیلی را به عنوان بهترین دشت سرخ کشور می شناسند که زیبایی و جذابیت بی نظیری دارد. این دشت در بخش دیلمان قرار گرفته ولی فاصله زیادی با اسپیلی ندارد. شما می توانید به این دشت بروید و چند ساعتی را بدون هیاهو از زیبایی و آرامش دشت لذت ببرید. روستای اسپیلی با اینکه یکی از روستاهای ییلاقی سیاهکل به شمار می رود، ولی در این چند سال رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است. شما زمانی که وارد این روستا می شوید میدان کوچکی را مشاهده می کنید که حجره های متنوعی از میوه ها را در این میدان قرار داده اند. این میدان نشان دهنده این است که روستای اسپیلی میوه های طبیعی و خوشمزه زیادی دارد.

روستای اسپیلی دیلمان

جنگل اسپیلی

جنگل زیبای روستای اسپیلی دیلمان

جنگل زیبای روستای اسپیلی دیلمان را به عنوان یکی از زیباترین جنگل های شمال کشور می شناسند. این جنگل طراوت زیادی دارد و رمزآلود است. شما در فاصله ۴۰ کیلومتری سیاهکل می توانید این جنگل را مشاهده کنید. اگر می خواهید بهترین فصل را برای رفتن به این جنگل انتخاب کنید، فصل تابستان را پیشنهاد می دهیم. هوای جنگل در فصل تابستان بی نظیر است و هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند. اگر به چشم اندازهای زیبا و وسیع علاقه زیادی دارد بدون شک بازدید از این جنگل را به شما پیشنهاد می دهیم. صدای برگ های جنگل خاطره ای خوش برای شما رقم می زند.

تاریخچه کلی از روستای اسپیلی

تا ۱۵۰ سال گذشته هیچ فردی در روستا اسپیلی دیلمان، زندگی نمی کرده است. فردی به نام آقا میرزا صادق لاهیجانی این روستا را برای خانه سازی وقف کرد و از آن زمان افراد زیادی وارد این روستا شدند. خانه هایی که در آن زمان ساخته شدند از سنگ و چوب بودند. اکنون هم می توانید زیبایی های این خانه ها را در روستا مشاهده کنید. این روستا اکنون ۱۵۰ سال است که به عنوان یکی از زیباترین روستاهای دیلمان شناخته می شود و افراد زیادی در روستا زندگی می کنند. خانه هایی که در گذشته ساخته شده اند را به عنوان آثار تاریخی این روستا می شناسند. گویش محلی افراد این روستا دیلمی است. گویش دیلمی مربوط به دوران پهلوی می باشد که قدمت چندین ساله دارد. مردمان روستا اصیل هستند و سال های طولانی در این روستا زندگی می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    0 0
    عالی وزیباست حتما بیاین دیدن دشت اسپیلی فوق العادس مخصوصا مه دم غروب........لاکچری ودونفرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید