وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که غرب درصدد طولانی کردن عملیات نظامی در اوکراین تا هر زمان ممکن است تا روسیه را تضعیف کند.

 روسیه: غرب به دنبال طولانی کردن جنگ اوکراین است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وی در نشست مقام های ارشد دفاعی روسیه گفت: ما به طور خاص نگران تقویت حضور ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس هستیم و همچنین از بابت تمایل غرب برای طولانی کردن عملیات نظامی در اوکراین تا حد امکان به منظور تضعیف کشورمان نگرانی داریم.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کشورش به حملات دقیق برای هدف قرار دادن فرماندهی نظامی اوکراین و کنترل سیستم های اوکراینی ادامه می دهند، افزود: نیروهای روسی به انهدام اهداف نظامی، اعمال حملات گسترده با دقت بالا به سیستم های کنترل و فرماندهی دفاعی و همچنین مجتمع های نظامی – صنعتی و تاسیسات مرتبط از جمله بخش انرژی ادامه می دهند.

وی اضافه کرد: زنجیره تامین تسلیحات خارجی رو به نابودی و انهدام است و پتانسیل نظامی اوکراین در هم شکسته می شود.

شویگو با اعلام اینکه نیروهای نظامی روسیه در جریان عملیات نظامی در اوکراین با نیروهای مشترک غرب مواجه می شوند، گفت: در حال حاضر در اوکراین، ارتش روسیه با نیروهای غربی مشترک رودررو است. آمریکا و متحدانش رژیم کی یف را با تسلیحات، آموزش پرسنل نظامی، تامین اطلاعات، اعزام مشاوران و مزدوران و به راه انداختن جنگ اطلاعاتی و تحریمی علیه ما تجهیز می کنند.

وی با اشاره به اینکه روسیه همواره آماده مذاکرات صلح سازنده برای حل و فصل مناقشه در اوکراین است، تصریح کرد: ما برای نجات مردم از نسل کشی و عملیات تروریستی، اقدام می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کودتای ۲۰۱۴ در کی یف از حمایت مالی غرب برخوردار بود تا نیروهای ضد روسی را به روی کار آورد، اضافه کرد: پس از افشاگری صدراعظم سابق آلمان مرکل و پوروشنکو رئیس جمهوری سابق اوکراین و سایر سیاستمداران در مورد اهداف واقعی توافق مینسک، برای همگان آشکار شد که روسیه منشا درگیری در اوکراین نبوده است. دلیل آن کودتا در کی یف است که در سال ۲۰۱۴ توسط غرب تامین مالی شد و نیروهای ضد روسی را به قدرت رساند و میان برادران شکاف انداخت. این امر باعث رویارویی مسلحانه در دونباس شد.

وزیر دفاع روسیه در ادامه اظهار داشت که اوکراین به روش های ممنوعه رویارویی از جمله حملات تروریستی و گلوله باران غیرنظامیان با سلاح های سنگین و باج خواهی هسته ای متوسل شد.

شویگو تاکید کرد که آمریکا درتلاش است از اوضاع پیرامون اوکراین برای حفظ تسلط جهانی خود استفاده کند. واضح است که اوضاع فعلی در درجه نخست به نفع آمریکاست که درپی حفظ سلطه خود بر جهان و تضعیف کشورهای دیگر از جمله متحدانش در اروپاست.

وی یادآور شد که نیروهای مسلح روسیه از اقدامات جامع برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان در اوکراین استفاده می کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید