(tummy tuck)تامی تاک یا (Abdominoplasty)ابدومینوپلاستی نوعی جراحی است که برای سفت کردن عضلات شل و برداشتن چربی و پوست شل اضافی شکم انجام می‌شود.

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم چیست و چه کسانی می توانند انجام دهند؟

بهتر است بدانید ابدومینوپلاستی از افزایش وزن شما در آینده جلوگیری نمی‌کند و طبق توصیه پزشکان تنها پس از رژیم غذایی و ورزش، به نتیجه دلخواه و فرم مناسب بدن منجر می‌شود.توصیه می‌شود قبل از انجام این نوع جراحی حتما با پزشک خود مشورت کنید و نتایج آن را کاملا بررسی نمایید.

در بیش‌تر موارد آبدومینوپلاستی سبب بازیابی عضلات ضعیف شده یا جدا شده، کاهش درد، بهبود عملکرد مثانه، کاهش خارش و عفونت‌های پوستی ناشی از پوست اضافی می‌شود. نکته قابل توجه این است که آبدومینوپلاستی جایگزینی برای کاهش وزن یا ورزش نیست چرا که در بیش‌تر مواقع بدون جراحی و با داشتن تغذیه سالم و ورزش می‌توان اندامی مناسب و شکمی صاف داشت. برای تغییر در ظاهر خود می‌توانید با مشاوران کلینیک مهزیار  صحبت کنید و هرگونه نگرانی خود را درباره این نوع جراحی را برطرف کنید. این عمل جراحی را می‌توان در ترکیب با سایر روش‌های زیبایی مثل جراحی پروتز سینه برای بانوان انجام داد و نتایج مطلوب‌تری را کسب کرد.

دوران نقاهت جراحی آبدومینوپلاستی چقدر است؟

دوران نقاهت بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی حدود ۴ تا ۶ هفته است که همراه با ورزش است. در واقع ۶ هفته طول می‌کشد تا بیمار به طور کامل بهبود یابد و تاثیر کامل عمل جراحی شکم مشهود شود. در این ۶ هفته بیمار باید نوع خاصی از گن یا شلوار مخصوص کنترل شکم را بپوشد تا پوست به خوبی ترمیم شود و تورم شکم کاهش یابد. از نکات دیگر که بیمار باید رعایت کند خم‌کردن زانوها حین خواب است تا از آوردن فشار مضاعف به بخیه‌ها جلوگیری شود. بعد از ۶ هفته معمولا می‌توانید پوشیدن گن را کنار بگذارید و به فعالیت‌های معمول خود بازگردید.

عوارض جانبی جراحی ابدومینوپلاستی

وجود یک اسکار در قسمت تحتانی شکم از عوارض جانبی این جراحی است و بعد از انجام عمل کامل ابدومینوپلاستی زخمی در اطراف ناف باقی می‌ماند. از عوارض دیگر Abdominoplasty   می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دشوار بودن راست ایستادن ( ممکن است احساس کنید شکم شما کشیده می‌شود که البته این حالت به مرور زمان بهبود می‌یابد.)
  • وجود درد و کبودی
  • احساس بی‌حسی در شکم به مدت چند ماه تا چند سال
  • وجود اسکارهای قرمز و برجسته در ۶ هفته اول

اَبدومینوپلاستی در بعضی موارد منجر به موارد زیر هم می‌شود:

  • وجود زخم‌های ضخیم و آشکار
  • برآمدگی زیرپوست
  • پوست اضافی در لبه‌های اسکار
  • تجمع خون در زیرپوست (هماتوم)
  • مشکلات تنفسی
  • گرفتگی یا درد شکم
  • بی‌حسی یا درد در شکم

گاهی اوقات جراحی زیبایی ممکن است اشتباه انجام شود و نتایج چیزی خارج از انتظار باشد که در این صورت باید با کلینیکی که در آن عمل انجام شده تماس بگیرید و پزشک خود را مطلع کنید.

بهترین کاندیدا برای ابدومینوپلاستی چه افرادی هستند؟

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم چیست و چه کسانی می توانند انجام دهند؟

تامی تاک یا همان اَبدومینوپلاستی برای زنان و مردانی که سلامت عمومی خوب و مناسبی دارند همچنین وزن‌شان ثابت است می‌تواند مناسب باشد. توصیه می‌شود بیمار سیگاری نباشد. بعضی افراد عمل زیبایی شکم را با لیپوساکشن ( جراحی زیبایی که برای از بین بردن رسوبات چربی استفاده می‌شود) اشتباه می‌گیرند اگرچه ممکن است جراح شما لیپوساکشن را به عنوان بخشی از جراحی ابدومینوپلاستی انجام دهد.

بانوانی که بعد از چندین بارداری، عضلات و پوستشان کشیده شده ممکن است برای سفت کردن عضلات و کاهش کشیدگی این نوع جراحی را مفید بدانند. جراحی ابدومینوپلاستی جایگزینی برای افرادی است که سابقه چاقی دارند و کاهشس وزن قابل توجهی داشته‌اند اما همچنان دارای رسوبات چربی بیش‌ازحد یا پوست شل در ناحیه شکم هستند.

ابدومینوپلاستی  (تومی تاک) چگونه انجام می‌شود؟

باتوجه به نتایجی که می‌خواهید، جراحی ابدومینوپلاستی از یک تا پنج ساعت می‌تواند طول بکشد. جراحی معمولا به صورت سرپایی انجام می‌شود. توجه داشته باشید ممکن است لیپوساکشن همزمان توصیه شود. در طول جراحی شما بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد که شما را در طول عمل به خواب می‌برد در نتیجه مهم است که کسی را همراه خود داشته باشید که بتواند شما را به خانه برساند و حداقل شب اول بعد از عمل کنار شما باشد.

چه زمانی باید از ابدومینوپلاستی اجتناب کرد؟

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم چیست و چه کسانی می توانند انجام دهند؟

اگر جزو بانوانی هستیدکه قصد بچه‌دار شدن دارید ممکن است بخواهید جراحی ابدومینوپلاستی(Abdominoplasty) را تا زمان بچه‌دار شدن به تعویق بیندازید، چرا که بارداری‌های آتی می‌توانند ماهیچه‌های شکم را یک‌بار دیگر از هم جدا کنند.

همچنین افرادی که قصد کاهش وزن قابل توجه دارند باید تا زمان تثبیت وزن‌شان برای این جراحی دست نگه‌دارند. باید توجه داشته باشید که جراحی آبدومینوپلاستی باعث ایجاد اسکار در ناحیه شکم می‌شود که طول آن در امتداد خط بیکینی قرار دارد و میزان آن به مقدار پوست اضافی بستگی دارد البته با مینی اَبدومینوپلاستی اسکار به حداقل خود خواهد رسید.

شما و جراح‌تان باید در مورد نتایج مورد نظرتان قبل از جراحی بحث کنید و بهترین روش مناسب را تعیین و انتخاب کنید. کلینیک زیبایی مهزیار با تیمی مجرب بهترین مشاوره را با شما در میان می‌گذارد تا بهترین نتیجه و رضایت را داشته باشید. برای مشاوره با تیم متخصص کلینیک زیبایی مهزیار در رابطه با جراحی ابدومینوپلاستی می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

چشم‌انداز جراحی ابدومینوپلاستی به چه صورت است؟

به طور کلی اکثر مردم بعد از انجام عمل، ظاهر جدیدشان را دوست دارند با این حال ممکن است تا ماه‌ها پس از جراحی احساس عادی نسبت به خود نداشته باشید اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب‌تر پیروی از رژیم‌غذایی مناسب و ورزش بسیار مهم است. در کنار رعایت موارد گفته شده حتما با پزشکان کلینیک زیبایی مهزیار مشاوره داشته باشید، چرا که نوع عمل و مراقبت‌های بعد از جراحی ممکن است باتوجه به بدن و شرایط هر فرد متفاوت باشد.

سخن پایانی

جراحی ابدومینوپلاستی یک عمل نسبتا سنگین است و نیاز به چند هفته زمان دارد تا بهبودی کامل صورت پذیرد. بنابراین قبل از انجام این عمل باید مشاوره و معاینه توسط تیمی مجرب داشته باشید و برای دسترسی به نتیحه دلخواه و مطلوب‌تان صبور باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید