اما شاید برایتان سوال باشد که بهترین مدل‌های نردبان مخابراتی کدام است؟ در ادامه انواع مختلف نردبان مخابراتی که برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی به کار گرفته میشود را به شما معرفی می‌کنیم تا با نردبان مخابراتی بیشتر آشنا شوید و با توجه به بودجه‌ای که برای خرید این نوع نردبان در نظر گرفته‌اید، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

خرید نردبان مخابراتی دست دوم آیا درست است؟

اگر شغل شما نصب پرده و یا کاغذ دیواری باشد، بدون شک نردبان یکی از ملزومات کار شماست. البته نردبان فقط مختص مشاغلی که در ارتفاعات بیش از دو متر فعالیت دارند، نیست. بلکه یک ابزار لازم و ضروری برای همه خانه هاست. چرا که گاهی اوقات برای نظافت داخل خانه و یا تعویض لامپ نیز به یک نردبان ایمن و استاندارد نیاز دارید.

در گذشته استفاده از نردبان به چند کاربرد خاص محدود بود و به همین دلیل نردبان ها به چند مورد نردبان آهنی و چوبی محدود میشدند که ایمنی چندان بالایی نداشتند. اما در حال حاضر نردبان ها به واسطه تنوع مشاغل و نیاز کاربران، تنوع بسیار بالایی دارد. از جمله نردبان های حال حاضر بازار میتوان به نردبان تکه ای که به آن نردبان مفصلی هم گفته میشود، نردبان تاشو، نردبان مفصلی و نردبان مخابراتی گفته می‌شود. وقتی بحث خرید نردبان به میان می آید، برخی افراد خرید نردبان دست دوم را به نردبان نو ترجیح میدهد. اما سوال اینجاست که خرید نردبان مخابراتی دست دوم آیا درست است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بستگی دارد که چه پارامتری برای شما اهمیت داشته باشد. به عبارت دیگر اگر قیمت برای شما معیار اول و آخر انتخاب باشد، احتمالاً نردبان مخابراتی دست دوم را انتخاب میکنید. اما اگر در کنار قیمت و هزینه خرید نردبان، به ایمن بودن آن نیز فکر کنید؛ بدون شک باید نردبان مخابراتی نو خریداری نمایید!

چرا که اما خرید نردبان مخابراتی دست دوم بنا به دلایلی که در ادامه توضیح می‌دهیم، توصیه نمیشود. بنابراین قبل از خرید نردبان دست دوم، به دلایلی که خرید نردبان مخابراتی دست دوم را منع میکنیم ، توجه نمایید:

  • احتمال فرسودگی بدنه و قطعات نردبان مخابراتی دست دوم، بسیار بالا است، از این رو این نردبان ایمنی لازم و کافی را برای استفاده به ویژه در ارتفاعات زیاد، ندارد.
  • امکان جوشکاری سرخود  غیر استاندارد در بخش های مختلف به ویژه اتصالات نردبان دست دوم وجود دارد.
  • تعویض اتصالات و قفل های نردبان با قطعات نامرغوب در نردبان های دست دوم امری رایج است. 
  • احتمال وجود شکستگی در بدنه نردبان و یا وجود ترک در بخشی که کاربر روی آن می ایستد، وجود دارد که معمولاً صاحب قبلی در هنگام فروش این موضوع را از شما مخفی میکند.
  • نردبان های دست دوم، معمولاً دچار نا هم ترازی در قسمت پایه ها هستند و احتمال سقوط کاربر از نردبان، حین انجام کار، زیاد است، به همین دلیل درصد بالایی از سوانح سقوط در هنگام کار، مربوط به نربان های دست دوم می‌باشد.

مواردی که مطرح کردیم مهمترین دلایل برای عدم خرید و استفاده از نردبان مخابراتی دست دوم است. به ویژه اینکه نردبان های مخابراتی همانطور که از نامش پیداست معمولاً برای کارهای سنگین صنعتی در ارتفاعات زیاد استفاده میشود. از این رو ایمنی نردبان موضوع بسیار مهمی است. پس به جای خرید یک نردبان دست دوم غیر استاندارد و نا ایمن که معمولاً برای شما هزینه تراشی میکند، توصیه میشود که یک نردبان نو و استادندارد تهیه نمایید.

اما شاید برایتان سوال باشد که بهترین مدل‌های نردبان مخابراتی کدام است؟ در ادامه انواع مختلف نردبان مخابراتی که برای مصارف صنعتی و نیمه صنعتی به کار گرفته میشود را به شما معرفی می‌کنیم تا با نردبان مخابراتی بیشتر آشنا شوید و با توجه به بودجه‌ای که برای خرید این نوع نردبان در نظر گرفته‌اید، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

نردبان مخابراتی ۲ کشو ۲۰ پله ۵.۵ متری

از جمله پر کاربردترین نمونه های نردبان مخابراتی میتوان به نردبان مخابراتی ۲ کشو ۲۰ پله ۵.۵ متری اشاره کرد. این نردبان همانطور که از نامش پیداست، از ۲ کشوی ریلی که هر کشو دارای ۱۰ پله است تشکیل شده و مجموعاً ۲۰ پله دارد. در حالت بسته ارتفاع آن ۲.۷۵ است و در حالت ایستاده ارتفاعی معادل ۵.۵۰ در اختیار کاربر قرار می‌دهد که برای انجام کارهایی نظیر نماشویی و نظافت ساختمان، سیم کشی برق و تلفن و کارهای صنعتی و نیمه صنعتی، یک ابزار مفید و مناسب به حساب می‎آید. مشخصات فنی نردبان مخابراتی ۲ کشو ۲۰ پله ۵.۵ متری به شرح زیر است:

مشخصات فنی نردبان مخابراتی ۲ کشو ۲۰ پله ۵.۵ متری

تعداد کشوها ۲ کشوی ریلی
تعداد پله ها ۲۰ پله
تعداد پله در هر طرف ۱۰ پله
ارتفاع در حالت بسته ۲.۷۵ متر
ارتفاع در حالت باز ۵.۵۰ متر
حالت های قابل استفاده

هشتی، مستقیم، جدا

وزن نردبان ۱۴کیلوگرم
عرض کشو اول ۴۲ سانتیمتر
عرض کشو دوم ۳۶ سانتیمتر

از این نردبان میتوان برای انبارگردانی در فروشگاه‌های بزرگ، کارگاه‌های تولیدی و نجاری، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و سالن‌های آمفی تئاتر برای جا به جایی و نصب لوازم برقی استفاده نمود.

نردبان مخابراتی ۳ کشو ۲۷ پله ۷ متری

یکی دیگر از مدل های پرفروش نردبان مخابراتی در بازار، نردبان مخابراتی ۳ کشو ۲۷ پله ۷ متری است. این نردبان دارای ۳ کشو ریلی هریک با ۹ پله است و مجموعاً دارای ۲۷ پله می‎باشد. ارتفاع نردبان در حالت ایستاده ۷ متر است و بیشتر برای کارهای نیمه صنعتی و صنعتی خریداری میشود. مشخصات فنی نردبان مخابراتی ۳ کشو ۲۷ پله ۷ متری به شرح زیر است:

مشخصات فنی نردبان مخابراتی ۳ کشو ۲۷ پله ۷ متری
تعداد کشوها ۳ کشوی ریلی
تعداد پله ها ۲۷ پله
تعداد پله در هر طرف ۹ پله
ارتفاع در حالت بسته ۲.۶۰ متر
ارتفاع در حالت باز ۷ متر
حالت های قابل استفاده

هشتی، مستقیم، جدا

وزن نردبان ۱۹کیلوگرم
عرض کشو اول ۴۲ سانتیمتر
عرض کشو دوم ۳۶ سانتیمتر
۳۰ سانتیمتر

این نردبان برای مصارفی مانند انبارگردانی و جا به جایی کالاها در فروشگاه های بزرگ، مساجد با سقف بلند برای تنظیم بلندگو، نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان، خدمات نظاقت ساختمان و نماشویی و اداره‌ها به ویژه مخابرات و اداره برق برای دسترسی به برق کشی‌های خارجی مناسب میباشد.

نردبان مخابراتی ۳ کشو ۳۶ پله ۱۰.۵ متری

یکی دیگر از نمونه های پر کاربرد نردبان مخابراتی برای صنایع مختلف، نردبان مخابراتی ۳ کشو ۳۶ پله ۱۰.۵ متری است. این نردبان یک گزینه بسیار محکم و قوی برای انجام کارهای صنعتی در ارتفاع بالای ۸ متر است. این نردبان دارای ۳ کشوی ریلی است که هر کشو ۱۲ پله دارد و مجموعاً ۳۶ پله دارد. ارتفاع نردبان در حالت بسته ۳.۴۰ متر است و در حالت ایستاده ارتفاعی معادل ۱۰ در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مشخصات فنی ن نردبان مخابراتی ۳ کشو ۳۶ پله به شرح زیر است:

مشخصات فنی نردبان مخابراتی ۳ کشو ۳۶ پله ۱۰.۵ متری
تعداد کشوها ۳ کشوی ریلی
تعداد پله ها ۳۶ پله
تعداد پله در هر طرف ۱۲ پله
ارتفاع در حالت بسته ۳.۴۰ متر
ارتفاع در حالت باز ۱۰.۵ متر
حالت های قابل استفاده

هشتی، مستقیم، جدا

وزن نردبان ۲۵کیلوگرم
عرض کشو اول ۴۲ سانتیمتر
عرض کشو دوم ۳۶ سانتیمتر
۳۰ سانتیمتر

از این نردبان میتوان برای نقاشی ساختمان، نماشویی ساختمان های مرتفع، سیم کشی برق و تلفن و موارد مشابه استفاده نمود. ضمن اینکه کلیه نردبان های مخابراتی دارای اتصال از نوع مفصلی و به صورت لولای فولادی  هستند. به این صورت که هر جفت قفل و لولا با یک میله فولادی بهم متصل شده که وجود این اتصالات استفاده از نردبان را برای کاربر راحت‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید