در این مطلب قصد داریم به معرفی مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند بپردازیم؛ پس اگر قصد سفر دارید، تا انتها همراه ما باشید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند

سلام نو-سرویس گردشگری: افرادی که به طبیعت‌گردی علاقه نشان می‌دهند، محال است از فیلبند دیدن نکرده باشند. این روستای ییلاقی که تحت عنوان اقیانوس ابرها نیز خوانده می‌شود، در مازندران واقع شده است و می‌تواند تجربه‌ای دل‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد. قبل از اینکه خانه را به این مقصد ترک کنید، باید به دنبال وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند باشید؛ به همین علت تهیه یک چک لیست چند روز قبل از حرکت ضروری است. در این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین این لوازم آشنا کنیم و یک سفر ایمن را برایتان بسازیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

لباس گرم را اصلاً فراموش نکنید

لباس گرم به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز به سفر به فیلبند نباید فراموش شود. این روستا روی بلندی قرار گرفته است؛ به همین علت حتی در تابستان‌ها نیز ممکن است هوا بسیار سرد باشد؛ از این رو افرادی که قصد سفر به این نقطه از ایران را دارند، باید حتماً در چمدان یا کیف خود لباس گرم را جای دهند؛ در غیر این صورت پیش‌بینی می‌کنیم سرماخوردگی برای چند روزی مهمان شما شود.

اگر در بیرون اقامت خواهید داشت، این قسمت مناسب شما است

به لیست دیگری از وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند می‌رسیم. اگر قرار نیست روزها و شب‌های خود را در خانه یا اقامتگاه بگذرانید، برداشتن چادر را از یاد نبرید. چادر شما باید نسبت به سرما غیر قابل نفوذ داشته باشد؛ زیرا شب‌ اقیانوس ابرها بسیار سرد است. همچنین استفاده از کیسه خواب را نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم. پتو و تشک نیز جایگزین مناسبی برای کیسه خواب هستند. اگر با ماشین شخصی خودتان به این مقصد سفر می‌کنید، می‌توانید هر سه گزینه را با خود حمل کنید. هنگام کمپینگ، دیدن ستاره‌ها می‌تواند حس خوبی را به شما بدهد و از آنجایی که هوا سرد است، می‌توانید از پتو برای گرم کردن شانه‌های خود بهره ببرید. همچنین در هنگام اتراق، زیرانداز نیز به کمک شما خواهد آمد.

وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند

شب‌های خود را به این شکل بگذرانید

وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند در زمان گشت‌وگذار

زمانی که می‌خواهید در طول روز گشت‌وگذار کنید، آفتاب ممکن است باعث سوختگی پوست شما شود؛ به همین علت داشتن کرم ضد آفتاب به کمک شما خواهد آمد و از آفتاب‌سوختگی جلوگیری می‌کند. همچنین کلاه نقاب‌دار و عینک آفتابی نیز در این آب‌وهوا بسیار کارآمد خواهند بود؛ پس از روزهای سوزان فیلبند غافل نشوید.

به تجهیزات کوهپیمایی نیاز پیدا خواهید کرد

از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند می‌توانیم به تجهیزات کوهپیمایی اشاره کنیم. فیلبند سرشار از زیبایی و تپه‌های بلند است؛ به همین علت ممکن است بخواهید چندین ساعت از زمان خود را صرف کوهپیمایی کنید. بدین منظور تهیه تجهیزات لازم را نباید فراموش کنید. کفش مناسب یکی از آن‌ها است. حتماً درباره استاندارد کفش‌ها برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی اطلاعات لازم کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خودتان رقم بزنید. جوراب ضخیم، کت بادشکن، زیرانداز و... نیز از دیگر تجهیزات هستند. لازم به ذکر است این تجهیزات باید ضد آب باشند تا مشکلی در آب‌وهوای بارانی به وجود نیاید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند

اگر اهل عکاسی و خوش‌گذرانی هستید، این لیست از وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند را بخوانید

این بخش برای افرادی است که دوست دارند سفر را به بهترین شکل ممکن بگذرانند. اقیانوس ابرها سرشار از زیبایی است؛ به همین علت فرصت‌های زیادی برای عکاسی وجود دارند؛ از این رو داشتن دوربین عکاسی می‌تواند به کمک شما بیاید و خاطراتتان را ثبت کند. البته لازم به ذکر است اگر گوشی شما باکیفیت است، می‌توانید از دوربین همان به منظور عکاسی بهره ببرید. در این شرایط پاور بانک را فراموش نکنید. اگر جایی برای شارژ گوشی خود پیدا نکردید، پاور بانک می‌تواند کمک‌کننده باشد. همچنین برای گوش کردن موزیک با صدای بلند نیز داشتن اسپیکر بسیار ایده‌آل است.

جعبه کمک‌های اولیه را بردارید

از دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند می‌توانیم به جعبه کمک‌های اولیه اشاره داشته باشیم. در طول سفر ممکن است حالت تهوع داشته باشید. در این شرایط داشتن داروی ضد تهوع می‌تواند به کمک شما بیاید. همچنین حتماً جعبه کمک‌های اولیه خودتان را چک کنید تا هیچ چیزی از قلم نیفتاده باشد. مهم‌ترین مواردی که باید در این جعبه وجود داشته باشند شامل چسب زخم، الکل، مواد ضدعفونی‌کننده، داروهای مسکن و... می‌شوند.

دیگر وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند

وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شوند و گزینه‌های بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. از جمله این لوازم می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • چراغ قوه یا چراغ پیشانی
  • تجهیزات روشن کردن آتش همچون فندک
  • دستگاه مسیریاب
  • داروهای شخصی
  • غذا و آب اضافی
  • و... 

وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند

دیگر لوازمی که باید تهیه کنید

سخن آخر درباره وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای سفر به فیلبند را به شما معرفی کنیم. داشتن این وسایل به شما کمک خواهد کرد یک سفر ایمن و بدون دردسر را تجربه کنید. اقیانوس ابرها سرشار از زیبایی است؛ به همین علت پیشنهاد می‌کنیم اگر زمان کافی دارید، چند روزی را در آنجا بگذرانید تا به خوبی از مکان‌های دیدنی بازدید کنید. هر چقدر سفر شما طولانی‌تر باشد، تجهیزات نیز باید کامل‌تر باشند؛ پس حتماً به این نکته توجه داشته باشید. یک سفر ایمن را برایتان آرزو می‌کنیم.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید