۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۸
کد خبر: 55404445

محله شیشه ­ای مکانی عالی برای خرید، گشت و گذار، یا کافه رفتن است و در آن این شانس را خواهید داشت که از تجربه صرف کیک و قهوه زیر سقفی از گلبرگ­ های رز لذت ببرید.

محله شیشه­ ای ویلنیوس

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر عاشق معماری، هنر، مناظر زیبا و غذاهای عالی هستید، بازدید از ویلنیوس برای شما عالی است. اگر عاشق یک پایتخت فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه هستید که خیلی شلوغ نیست و فعالیت و هیجان کافی دارد، پس توصیه می‌کنیم از ویلنیوس دیدن کنید. ویلنیوس به‌خاطر معماری شهر قدیمی‌اش، که در سال ۱۹۹۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد، شناخته شده است.

  1. برج قلعه گدیمیناس

منطقه گردشگری ویلنیوس کجاست؟

برج قلعه گدیمیناس که از نقاط مختلف شهر قابل مشاهده است، نماد اصلی ویلنیوس و مکانی عالی برای شروع گشت و گذار در شهر است. قلعه با تاجگذاری روی تپه گدیمیناس، مکان مناسبی برای تماشای منظرهای از شهر قدیمی ویلنیوس است که در فهرست یونسکو ثبت شده است. نه تنها این، بلکه مکانی عالی برای غوطهور شدن در غروب طلایی خورشید در روزهای بدون ابر است. برای کنجکاوترین افراد از نظر تاریخی، برج قلعه همچنین دارای یک نمایشگاه دائمی است که معماری، تسلیحات و شمایلنگاری گذشته شهر را پوشش میدهد

  1. محله شیشه ای

منطقه گردشگری ویلنیوس کجاست؟

این منطقه که در اصل یک محله یهودی متشکل از زرگران، شیشه‌بران، صنعتگران و سرمایه‌داران بود، در بخش قدیمی شهر واقع شده است. در طول جشنواره‌هایی مانند کریسمس و هالووین، خیابان‌های مملو از چراغ‌ها و تزئینات را خواهید دید. محله شیشه ای مکانی عالی برای خرید، گشت و گذار، یا کافه رفتن است و در آن این شانس را خواهید داشت که از تجربه صرف کیک و قهوه زیر سقفی از گلبرگ های رز لذت ببرید. هنگام بازدید از ویلنیوس، بازدید از محله شیشه ای ضروری است.

  1. موزه مشاغل و مبارزات آزادی

منطقه گردشگری ویلنیوس کجاست؟

موزه اشغال و مبارزات آزادی تنها موزه از نوع خود در کشورهای بالتیک است. این موزه در ساختمانی که از سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۱ مقر مقامات تنبیهی شوروی بود، یک مراقبه هشیارانه در مورد گذشته آشفته کشور ارائه می دهد.

در طبقه اول موزه، در دفتر معاون سابق، بازدیدکنندگان می‌توانند اسناد، عکس‌ها، نقشه‌ها و دیگر اشیایی را ببینند که شوروی شدن کشور را نشان می‌دهند. در عین حال، در همان طبقه، نمایشگاه‌هایی که ساختار سرزمینی و سازمان نظامی واحدهای چریکی را ارائه می‌دهند، به بازدیدکنندگان ایده روشنی از آرمان‌های مبارزان آزادی کشور و همچنین فعالیت‌های روزمره و نحوه زندگی آنها می‌دهد. در ادامه در همان طبقه، نمایشگاه ”یک مبارزه نابرابر“ مبارزه علیه مقاومت مسلحانه کشور را آشکار میکند.

با حرکت به طبقه دوم، بازدیدکنندگان میتوانند نمایشهایی را ببینند که تجربیات زندانیان لیتوانیایی در گولاگ ها و همچنین اخراج شهروندان لیتوانیایی را بازگو میکند. این طبقه همچنین شامل بازسازی اتاق نظارت است که شامل تجهیزات شنود معتبر آن زمان و همچنین اثاثیه و جزئیات داخلی است که در آن روزها رایج بود. برای بازدیدکنندگانی که بهدنبال درک کامل تاریخ اخیر کشور هستند، بازدید از این موزه ضروری است.

  1. کلیسای جامع سنت استانیسلاوس و سنت لادیسلاو

منطقه گردشگری ویلنیوس کجاست؟

این معبد نماد مسیحی شدن لیتوانی است. کلیسای جامع سنت استانیسلاوس و سنت لادیسلاو ویلنیوس در مرکز شهر، در محل یک معبد بتپرست سابق ساخته شده است. این کلیسای جامع که در کنار قلعه دفاعی شهر قرار دارد، از مشهورترین و دراماتیکترین رویدادها در تاریخ ویلنیوس و لیتوانی جان سالم به در برده است.

کلیسای جامع در طول قرنها چندین بار بازسازی شده است و استعداد معماران و هنرمندان مشهور محلی و بینالمللی را به خود جلب کرده است. ساختمان فعلی به سبک کلاسیک است، اگرچه دیوارهای آن حاوی آثاری از معماری گوتیک، رنسانس و باروک است.

در مقابل کلیسای جامع یک برج ناقوس به ارتفاع ۵۷ متر قرار دارد. این سازه متمایز یک جاذبه محبوب برای گردشگران است که می‌توانند از پله‌های ناقوس بالا بروند تا به منظره‌ای پانوراما از میدان کلیسای جامع دسترسی پیدا کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید