۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
کد خبر: 55403368

آذربایجان غربی یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان ایلان دره سی می‌باشد.

از ایلان دره سی چه می‌دانید؟

سلام نو - سرویس گردشگری: «ایلان دره سی» در ماکو آذربایجان غربی که به نام‌های «قیرمیزی‌لیخ»، «دره مارها» یا «دره بدولی» نیز خوانده می‌شود، با ۲٫۸ کیلومتر طول، مناظری زیبا و چشم‌نواز از رودخانه، چشمه، آبشار و ستون‌های سنگی عظیم و منظم آتشفشانی را در خود جای داده است که هر بیننده‌ای را مسحور می‌کند و از همین رو از خاص‌ترین و ناشناخته‌ترین دره‌های دنیا به شمار می‌رود. منشورهای بازالتی ماکو از کانون‌های مهم ژئوتوریسم یا گردشگری زمین‌شناسی کشورمان هستند.

از ایلان دره سی چه می‌دانید؟

نحوه دسترسی

ایلان دره سی در ۲۵ کیلومتری ماکو در کنار جاده ماکو به چالدران قرار گرفته و بهترین زمان بازدید از آن، اواخر بهار تا اوایل پاییز است. ستون‌های منشوری بازالتی ماکو، از نمونه‌های کم‌نظیر جهان هستند که برای بازدید آن‌ها باید وارد جاد ماکو به چالدران (آواجیق) شوید. ۲۰ کیلومتر بعد از ماکو، این اثر طبیعی را در سمت راست جاده خواهید دید و به همین ‌راحتی می‌توانید از آن‌ دیدن کنید.

  • ورودی دره در کنار جاده قرار دارد که پس از عبور از شیب ابتدایی آن می‌توانید وارد دره شوید. فاصله‌ ابتدای دره تا پای سنگ‌ها و صخره‌های بزرگ حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. دره بدولی شیب ملایمی دارد و عبور از آن حدود دو ساعت طول می‌کشد.
  • جالب است بدانید که اگر شب را در این منطقه سپری کنید، می‌توانید مناظری هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی از ستارگان و راه شیری را تماشا کنید.
کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید