یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان یزد می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان روستای کرخنگان می‌باشد که در بافق واقع شده است.

کرخنگان؛ روستایی چشم‌نواز در بافق

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای کرخنگان ، روستای نمونه گردشگری استان یزد می باشد . روستای کُرخُنْگان، روستایی از توابع بخش مروست شهرستان خاتم است که در ۷۵ کیلومتری شهرستان خاتم یزد واقع شده است. این روستا در دهستان ایثار قرار دارد . براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۴۸۸ نفر بوده‌است. روستای کرخنگان خاتم به عنوان یکی از روستاهای نمونه و هدف گردشگری استان یزد، همواره مورد توجه گردشگران و دوستداران صنعت گردشگری است. این روستا با داشتن آثار تاریخی و طبیعی ارزشمند چشم‌انداز زیبایی را برای بیننده‌ای که این منطقه بکر را برای گردشگری انتخاب کرده، فراهم کرده است.

کرخنگان؛ روستایی چشم‌نواز در بافق

وجه تسمیه

وجه تسمیه این روستا به کرخنگان از وجود دو مزرعه بزرگ به نامˈکرˈ و ˈخنگانˈ در این منطقه حکایت دارد که هر دوی این مزرعه با برخورداری از چشم اندازهای زیبا در دل این منطقه خودنمائی می‌کنند.

کرخنگان؛ روستایی چشم‌نواز در بافق

محصولات روستا

شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامداری است و محصولات گندم، جو، لوبیا و عدس از مهمترین محصولات زراعی و تولید شیر، ماست، پنیر و کشک از مهمترین محصولات دامی این منطقه محسوب می‌شوند. این روستا به خاطر واقع شدن درمحل تلاقی شهرستانهای بوانات فارس و نزدیکی به شهرستان شهربابک استان کرمان از لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای اهمیت خاصی است.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    خیلی مسخره خبر زدید یک جا گفته شده کرخنگان از توابع بافق بعدش نوشته شده است از توابع شهرستان خاتم اما کرخنگان مرکز بخش ایثار شهرستان مروست است لطفاً بدانید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید