یزد یکی از استان‌های پر جاذبه ایران است که به واسطه زیبای‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان درخت سرو ابرکوه می‌باشد که در ابرکوه واقع شده است.

آشنایی کامل با درخت سرو ابرکوه

سلام نو - سرویس گردشگری: درخت سرو ابرکوه یزد که یکی از آثار طبیعی ایران و جاهای دیدنی ابرکوه است، با قدمتی دیرین در دل کویر مرکزی ایران قرار دارد و همچون زمردی سبز رنگ می‌درخشد. سرو ابرکوه یزد را مسن‌ترین موجود زنده ایران می‌دانند.

سرو ابرکوه یزد را مسن‌ترین موجود زنده ایران می‌دانند. این درخت کهنسال، سالیان دراز است که شاهد فراز و فرودهای این مرز و بوم بوده و پس از گذر قرن‌ها، همچنان باشکوه و سرافراز باقی مانده است. اهمیت سرو ابرقو تنها به‌لحاظ طبیعی نیست؛ بلکه پیوند ناگسستنی آن با فرهنگ و باورهای مردم منطقه و جای‌جای ایران است که جان خسته آن را همچنان باطراوت و بارور نگه می‌دارد. چنان که به‌طور قطع نمی‌توان گفت آیا خاک است که سرو کهن ابرکوه را در بر گرفته، یا ریشه‌های جادویی درخت چند هزار ساله یزد است که زمین را در میان آسمان‌ها، آویزان نگاه داشته است. سرو ابرکوه از نژاد سرو مدیترانه‌ای و از گونه شیرازی آن است.

آشنایی کامل با درخت سرو ابرکوه

نام علمی این سرو ستبر، «cuppresus sempervirens» است و محیط تاج آن ۱۱٫۵ متر است و بلندی آن به ۲۵ تا ۲۸ متر می‌رسد. سرو تنومند ابرکوه یزد با تنه‌ای به قطر چهار متر، بازدیدکنندگان خود را شگفت‌زده می‌کند؛ درختی‌که طول برخی شاخه‌های آن حتی به ۱٫۸۵ تا ۲٫۵ متر می‌رسد. تنه سرو ابرکوه یزد، در هم تنیده و پیچ‌وتاب خورده است و گردشگران خوش‌ذوق، آن را به‌تاریخ ایران و اصالت تفکیک‌ناپذیر مردمان آن تشبیه می‌کنند.

آشنایی کامل با درخت سرو ابرکوه

اهمیت سرو ابرکوه در ایران

درخت سرو در فرهنگ ایران نشانه زندگی زیبایی و سرسبزی است که ب عنوان موجودی همیشه بانشاط و سبز و زنده یاد شده است و همچنین در بسیاری از حکاکی هایی که در تخت جمشید وجود دارد دیده میشود

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید