یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان خوزستان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان جزیره مینو می‌باشد که در خرمشهر واقع شده است.

مینو؛ جزیره‌ای قدیمی در دل خرمشهر

سلام نو - سرویس گردشگری: جزیره مینو با نام قدیمی صلبوخ از جاهای دیدنی خرمشهر در استان خوزستان است و بین خرمشهر و آبادان قرار دارد. این جزیره با نخلستان‌های زیبا هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی خود می‌کند و با نخل‌هایی سوخته از جراحت‌های به‌جا مانده از دوران جنگ می‌گوید. این نخلستان‌های انبوه در فصل خاصی از سال میزبان پرندگان مهاجر می‌شود؛ پرندگانی که با حضور خود بر زیبایی این جزیره می‌افزایند.

مینو؛ جزیره‌ای قدیمی در دل خرمشهر

مناسب‌ترین فصل سفر

در فصل پاییز، بهار و ایام نوروز زیبایی طبیعت جزیره مینو به اوج خود می رسد و هوای دل پذیر و خنک جزیره در این موقع از سال برای گشت و گذار در طبیعت کاملا مناسب است. این منطقه گرمسیری یا گرفتار آب و هوای گرم است و یا با بالا آمدن آب اروند رود دچار سیل می شود، بنابراین باید بازه زمانی مناسبی را برای سفر به آن انتخاب کنید.


مینو؛ جزیره‌ای قدیمی در دل خرمشهر

نحوه دسترسی

در صورتی سفر هوایی به آبادان را برگزیده باشید، می توانید از فرودگاه این شهر در عرض نیم ساعت به جزیره مینو برسید. البته فاصله خرم شهر و جزیره مینو نیز کمتر از ۱۵ دقیقه است و در کمترین زمان می توان به آنجا دسترسی داشت.

کد خبرنگار: ۲۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید