یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان کردستان می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان رودخانه سیروان می‌باشد که در دل مریوان قرار گرفته است.

سفری رویایی به رودخانه سیروان در مریوان

سلام نو - سرویس گردشگری: اورامان یکی از معروف‌ترین و گردشگرپذیرترین بخش‌های استان است. اگر قصد دارید سفری به این منطقه داشته باشید، آنچه لذت سفر شما را کامل می‌کند، سر زدن به رودخانه سیروان است. رودخانه سیروان در جنوب غربی استان جریان دارد و طولانی‌ترین رودخانه آن به حساب می‌آید.

سفری رویایی به رودخانه سیروان در مریوان

ویژگی‌های رود

رودخانه سیروان کردستان به عنوان طولانی‌ترین رودخانه این استان و با ۲۷۰۰ میلیون متر مکعب آبدهی در سال پنجمین رودخانه داخلی پرآب ایران محسوب می‌شود. قرارگیری این رودخانه در بخش غربی و شمال‌غربی هورامان این منطقه را به دو بخش تقسیم کرده است. رودخانه سیروان از بخش رزاب و مریوان در کردستان سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از شمال‌غربی اورامانات کرمانشاه، دوآب و شمال هرتا، رودخانه‌های ژاوه‌رود، قشلاق، لیله، لوشه، زمکان در شهرستان دالاهو کرمانشاه، به دشت حر می‌پیوندند و سپس وارد کردستان عراق شده و به رود دیاله می‌ریزد.

سفری رویایی به رودخانه سیروان در مریوان

نحوه دسترسی

اورامان، از غرب با عراق، از شمال با کردستان و از جنوب با جوانرود محدود می‌شود و جاده‌ای به طول ۷۵ کیلومتر آن را به شهر مریوان متصل می‌کند. رودخانه سیروان در نزدیکی اورامان، این ناحیه را از سروآباد جدا می‌کند. اگر قصد سفر به اورامان و سیروان را دارید، بهترین مسیر فاصله بین روستاهای اسپریز تا هجیج است. این مسیر به‌دلیل وجود جاده شنی موازی در راستای رودخانه، دیدنی‌های بسیار زیادی دارد و قطعا می‌تواند نظر و رضایت شما را جلب کند.

سفری رویایی به رودخانه سیروان در مریوان

مناسب‌ترین زمان بازدید از رودخانه سیروان

با توجه به آب‌وهوای کوهستانی، بهترین زمان سفر به این منطقه و بازدید از رودخانه سیروان، فصول گرم‌تر سال، به‌خصوص فصل تابستان است؛ چراکه در فصل بهار نیز به‌دلیل ذوب برف‌ها، آب رودخانه می‌تواند بسیار سرد باشد. البته طبیعت این منطقه در هر فصل جلوه‌گری‌های خود را دارد و سفر به آن می‌تواند برای افرادی با سلیقه‌های متفاوت، در فصل‌های پاییز و زمستان نیز تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم بزند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید