ایران آبشارهای بسیار زیبایی را در خود جای داده است. یکی از این آبشارهای زیبا آبشار آبسر می‌باشد که در دل جیرفت کرمان واقع شده است. این آبشار ارتفاعی ۲۵ متری دارد.

آبشاری با ارتفاع ۲۵ متری در قلب جیرفت

سلام نو - سرویس گردشگری: آبشار آبسر از مقاصد طبیعت‌گردی استان کرمان به شمار می‌آید و در ارتفاعات منطقه بحر آسمان، در روستای سید مرتضی در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رابر واقع شده است. با ۲۵ متر ارتفاع، آبشار در میان دو دیواره سنگی تیره‌رنگ جریان دارد و پس از برخورد با صخره‌های دیواره‌ها، به حرکت خود در میان تکه سنگ‌های کوچک و بزرگ ادامه می‌دهد. وجود خزه‌ها و سایر گیاهان خودرو روی صخره‌های اطراف آبشار و لابه‌لای آن‌ها، چهره زیبای آبشار را بدون نقص می‌کند. در ضمن چشمه‌های فراوان یکی دیگر از مواهب الهی این منطقه هستند.

آبشاری با ارتفاع ۲۵ متری در قلب جیرفت

ویژگی‌های آبشار

این آبشار با ارتفاع ۲۵ متر، در میان دو دیواره سنگی تیره‌ رنگ جریان دارد و پس از برخورد با صخره‌های دیواره‌ها به حرکت خود در میان تکه سنگ‌های کوچک و بزرگ ادامه می‌دهد. وجود خزه‌ها و سایر گیاهان خودرو روی صخره‌های اطراف آبشار و لابه‌لای آن‌ها، چهره زیبای آبشار را بدون نقص می‌کند. در ضمن چشمه‌های فراوان یکی دیگر از مواهب الهی این منطقه هستند.

آبشاری با ارتفاع ۲۵ متری در قلب جیرفت

نحوه دسترسی

مناظر اطراف آبشار آبسر معمولا در فصل تابستان به خاطر ارتفاع بالا، هوای خنک‌تری نسبت به مناطق پائین‌دست دارد به همین دلیل گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت را به سوی خود می‌کشاند. برای رفتن به آبشار آبسر باید راهی جاده شهرستان رابر به هنزا جیرفت شوید و از جاده‌ی فرعی امامزاده سید مرتضی به راحتی به این مکان دسترسی پیدا کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • حسام IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    این آبشار در روستای سید مرتضی از توابع شهرستان رابر می باشد هنزا از توابع رابر می باشد لطفا اصلاح کنید

    پاسخ سایت: ممنون از بازخورد شما. اصلاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید